نوشته شده توسط : ساحل

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو موضوعی است که این روزها در حوزه بازاریابی دیجیتال مطرح می‌شود. به همین علت بسیاری از افرادی که اخیرا با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شده‌اند با این سوال روبرو می‌شوند آیا سئو یک نیاز و افزار جدید برای بازاریابی است یا هزینه‌ای برای تشخیص میزان مراجعت سرمایه؟ در استجابت به این سوال باید گفت که هر دو!

در حقیقت، سئو برای بازاریابی و بازرگانی امروز یک نیاز ابدیت محسوب می‌شود. در عصر تکنولوژی مشتریان کمتر از دفترچه تلفن، دایره المعارف و کتاب و روزنامه کاربرد می‌کنند. آنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و تبلت آنچه دربایستن دارند را می‌یابند. در مقابل هر کسب و کاری که از یک وب‌سایت برای شناسایی خدمات خویش کاربرد می کند نیاز دارد تا به احسان دیده شود و توجه و اعتماد مشتریان را جلب کنند؛ اما در این گذرگاه تا چه مرز موفق است؟

چرا سئو مهم است؟
این سؤال را در نخست مطرح می‌کنیم چرا که لغایت از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت باخبر نباشیم نمی‌توانیم به فواید و تاثیر آن بپردازیم. یکی از جنبه‌های مهم سئو، سازگار کردن وب‌سایت شما با فهم کاربران و کَرویز موتورهای جستجو است. با وجود اینکه گوگل رضایت کاربران را به صاحبان وب‌سایت رهنمود می‌دهد، اما نباید این واقعیت را از یاد برد که موتورهای جستجو انسان نیستند. اگرچه موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی پیچیده شده‌اند، اما هنوز قادر نیستند صفحات وب‌سایت‌ها را با بینشی مثل انسان درک، تجزیه و تحلیل نمایند (پیشنهاد می‌کنم مقاله موتورهای جستجو چگونه پیشه می‌کنند را مطالعه کنید). انجام سئو و بهینه سازی سایت، به موتورهای جستجو کمک می‌کند لغایت جستار و اهمیت هر صفحه و میزان کیفیت آن را بهتر متوجه شوند.

ما به دفعات درباره بی سود بودن سئو شنیده‌ایم. جملاتی نظیر:

هیچ مهندس باهوشی یک موتور جستجو نمی‌سازد که وب‌سایت‌ها برای نمایش بهتر در فهرست نتایج آن و دریافت رتبه بالاتر نیازمند پیروی از قواعد و اصول خاصی باشند. هر انسانی حتی با داشتن یک نصفه مغز سیستمی می‌خواهد که به‌راحتی بتواند در بستر تمام معماری‌ها حرکت کند، کدهای پیچیده و ناقص را موشکافی نماید و حتی عازم برای ارائه بهترین نتایج شدنی پیدا کند، نه اینکه سیستمی طراحی کند که به‌وسیله کارشناسان غیرمتخصص بازاریابی بهینه‌سازی شود!

اما ...

این تنها یک سوی ماجرا است. تصور کنید چرا سئو مهم است که شما یک تصویر از جانور خانگی یا هر چیز مورد علاقه خود را در اینترنت قرار داده‌اید. بهترین موتورهای جستجو با هر سطح از هوشمندی، در حال آماده در درک ماهیت تصاویر مبتلا مشکل هستند. حال شما چگونه می‌خواهید به موتورهای جستجو مفهوم تصویر خود را منتقل کنید؟

خوشبختانه سئو به وبمسترها دستور می‌دهد لغایت با به کارگیری معیارهایی به موتورهای جستجو در فهم بهتر مطالب خویش کمک کنند. در واقع افزودن یک ساختار پسندیده و قابل فهم برای موتورهای جستجو به محتوای وب‌سایت‌ها، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سئو است. درک قابلیت‌ها و محدودیت‌های موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند الی قالبی پسندیده برای محتوای خویش تهیه کنید و مطالب وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای پیمان دهید که برای موتورهای جستجو قابل‌ فهم و تجزیه و تحلیل باشد.

بدون سئو یک وب‌سایت نمی‌تواند به‌درستی در نتایج موتورهای جستجو دیده شود. بنابراین اگر موتور جستجو نتواند وب‌سایت شما را تماشا کند، مطمئناً کاربران نیز توانا به یافتن محتوای سایت شما نخواهند بود.

برای درک اهمیت سئو موارد پایین را هم در نظر بگیرید:

اغلب کاربران موتورهای جستجو علاقه دارند لغایت احد از 5 نتایج رهنمود شده در صفحه آغاز را گزینش نمایند؛ فلذا اگر برای مطالب خود به تعقیب خواننده هستید یا برای فروشگاه خود به مشتری بیچارگی دارید، ناچارید که در رتبه‌های بالای نتایج جستجو باشید.
سئو فقط برای سازگاری با موتورهای جستجو نیست، بلکه یک سئوی خوب موجب درمان تجربه کاربری و کاربرد بیشتر یک وب‌سایت می‌شود.
سئو برای دیده شدن وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی سودمند است. کم و بیش به سه میلیارد نفر از مردم جهان کمینه در یکی از شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. محتوای شما اگر در نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشد و کاربر آن را انتخاب کند، به‌احتمال بسیار در یکتا از شبکه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک و توئیتر به اشتراک گذاشته می‌شود و این اشتراک به معنای یک لینک مفید برای بهبود رتبه وب‌سایت شماست.
فرآیند سئو به چه بخش‌هایی دسته می‌شود؟
همان‌گونه که گفته شد سئو یک فرآیند تغییر ناپذیر نیست، ولی با این حال می‌توان آن را به دو بخش کلی دسته نمود.

سئو باطنی سایت (On-site SEO)
سئو دورنی به اصول به شغل گرفته شده در سایت برای جستجوی بهتر آن بدست موتورهای جستجو گفته می‌شود. گزینش کلمات کلیدی مناسب، تراکم بخردانه و غیر مصنوعی آن در تمام متن، به کار بردن متن‌های جایگزین برای عکس‌ها، عنوان‌هایی جذاب با درازا پسندیده و حاوی واژه ها کلیدی تمامی از جمله این موارد هستند.

همچنین در سئو درونی سایت مخاطبان نیز اهمیت فراوانی دارند. سئو بیرونی سایت ممکن است برای شما ترافیک اکثریت به ارمغان آورد، ولی شما به این مخاطبان چه چیزی عرضه می کنید؟ محتوای با کیفیت نکته‌ای است که کاربران مهمان را به مخاطبان ابدیت تبدیل می کند. پس سئو باطنی سایت از سئو بیرونی زیاد مهم‌تر است. برای کسب و کارهای کوچک که از توان سرمایه‌گذاری محدودی برخوردارند و مشتریان آنها طیف کوچکی از جامعه محسوب می شوند، سئوی On-Page سایت تمام آن چیزی است که نیاز دارند. به راستی سئو بیرونی هنگامی معنا پیدا می کند که مخاطبان شما از میان ملت عادی باشند.

سئو بیرونی سایت (Off-site SEO)
به ترویج هرچه بیشتر وب‌سایت یا تارنگار به‌گونه‌ای که مایه کسب رتبه بهتر در فهرست نتایج شود، سئوی بیرونی می‌گویند. سئو بیرونی سایت را اغلب با لینک بیلدینگ می‌شناسند اما ما ترجیح می‌دهیم به جای این عبارت اختصار از عبارت گسترش وب‌سایت از راه یک گذرگاه پسندیده استفاده نماییم چرا که شامل متدها و تکنیک‌های گسترده‌تری در مقایسه با ساخت لینک می‌شود.

به‌ طور کلی، موتورهای جستجو تلاش می‌کنند الی صفحات خیلی مهم از یک وب‌سایت را مکشوف و هنگام جستجوی کاربران به آنها نشانه دهند. یگانه از راه‌های تعیین میزان اهمیت صفحات یک وب‌سایت، شمار لینک‌هایی است که به آن صفحه اشاره کرده است.

لینک‌های ورودی، معیار کمابیش قابل‌اعتماد هستند و البته میزان کارایی آنها به وب‌سایت با سایت خاستگاه نیز وابسته است. این کارایی می‌تواند مثبت و منفی باشد. اگر از یک وب‌سایت شناخته‌شده و قابل‌اعتماد لینک اخذ کنید قطعاً موجب شفا جایگاه شما خواهد شد، ولی اگر این لینک از وب‌سایت‌های هرزنگار، غیرمرتبط و فروشنده بک لینک اخذ شده باشد باید چشمداشت عواقب منفی آن را داشته باشید.

قدم چهارم استارت آپ: بازاریابی استارت آپ خودتان را شروع کنید!



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، معتقد است این شرکت در پرونده‌ی انحصاری دادگاه آمریکا پیروز می‌شود؛ زیرا انحصارطلب نیست.

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، همیشه به رک‌گویی و حرف‌های شرم‌آور خود در دنیای فناوری معروف است. اخیرا وی شبکه‌های اجتماعی را وسیله‌ای برای خودنمایی افراد نادان و گسترش فعالیت این افراد تعریف کرده است؛ در‌حالی‌که چند سال پیش، او یکی از این شبکه‌ها را با مبلغ هنگفتی خریده بود.

به‌گزارش بلومبرگ هفته‌ی گذشته، اشمیت در کنفرانس مجازی وال‌استریت ژورنال گفت:

شبکه‌های اجتماعی در نقش بلند‌گویی برای احمق‌ها و افراد نادان عمل می‌کنند و این چیزی است که ما نمی‌خواستیم.

مشخص نیست کلمه‌ی «ما» در سخنان اشمیت به چه کسانی اشاره می‌کند. سال گذشته گوگل، شرکت مالک یوتیوب، سعی کرد از انتشار اطلاعات غلط درباره‌ی ویروس کرونا و سیاست‌های آمریکا جلوگیری کند. همچنین در سال‌های اخیر، توییتر و فیسبوک به‌دلیل آزادی کاربران در انتشار پیام‌هایی با محوریت نژادپرستی و نفرت‌پراکنی با انتقاد زیادی مواجه شدند.

به‌گفته‌ی اشمیت، افراط چنین مواردی در شبکه‌های اجتماعی و نبود کنترل پلتفرم‌ها روی آن‌ها احتمال رگولاتوری شبکه‌های اجتماعی را قوت می‌بخشد. او یکی از متخصصان حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود و سال گذشته، پس از دَه سال فعالیت به‌عنوان مدیرعامل و هفت سال فعالیت به‌عنوان مدیر اجرایی، آلفابت، شرکت مادر گوگل را ترک کرد.

از رک‌گویی اشمیت که بگذریم، نکته‌ی جالب این است که او مدت زیادی مدیریت یکی از شبکه‌ها‌ی اجتماعی بزرگ را برعهده داشت. در سال ۲۰۰۶، اشمیت یوتیوب را به ارزش ۱/۶۵ میلیارد دلار خرید. در آن زمان، یوتیوب ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار ارزش داشت و اشمیت یک‌میلیارد دلار بیشتر از ارزش واقعی آن برای خریدش هزینه کرد. پس‌از‌آن تا سال ۲۰۱۱، او در سِمَت مدیرعاملی گوگل فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۸ مدیر اجرایی آلفابت بود.

ارزش یوتیوب در‌مقایسه‌با سال ۲۰۰۶ رشد درخورتوجهی کرده و به‌گفته‌ی این پلتفرم، سالانه ۱۶ میلیارد دلار درآمد دارد. مدیرعامل سابق گوگل درباره‌ی پرونده‌ی ضدانحصاری دادگاه آمریکا علیه گوگل گفت:‌

با عقیده‌ی نمایندگان مبنی‌بر انحصارطلبی گوگل موافق نیستم. این شرکت ۱۰۰ درصد از سهم بازار را دراختیار ندارد؛ پس انحصارطلب محسوب نمی‌شود.

اشمیت معتقد است باتوجه‌به اینکه کاربران گوگل را به رقبای دیگر ترجیح می‌دهند، پرونده‌ی انحصاری دادگاه به‌نفع این شرکت خواهد بود.

منبع: https://www.zoomit.ir/tech/364261-eric-schmidt-says-social-networks-idiots/

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تیم گوگل کلاد هفته گذشته جزئیات بزرگ‌ترین حمله‌ی DDoS تاریخ را فاش و رسانه‌ای کرد.

بنابه اعلام گوگل، بزرگ‌ترین حمله‌ی DDoS ثبت‌شده در تاریخ، در سپتامبر ۲۰۱۷ با سرعت ۲٫۵۴ ترابیت بر ثانیه (2.54Tbps) انجام شده است. گوگل و سرویس‌هایش هدف این حمله بوده‌اند.

نمودار حمله های امنیتی DDoS

در گزارشی جداگانه که همان زمان منتشر شد، «گروه تحلیل تهدیدهای گوگل» (TAG) که گروه‌های تهدیدکننده‌ی سطح بالا را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفته بود این حمله توسط گروهی با حمایت دولتی انجام شده است.

محققان گوگل بر این باورند که این حمله با حمایت دولت چین انجام شده است

ازآنجا که حملات مذکور ازطریق چهار شبکه‌ی ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت چینی (ASNs 4134 ،483 ،58453 و 9394) صورت گرفته بود، محققان TAG باور داشتند این حملات توسط چین یا به واسطه‌ی حمایت‌های دولتی چین رخ داده است.

دامیان منشر، از مهندسان امنیت گوگل کلاد، می‌گوید پیک ۲٫۵۴ ترابیت بر ثانیه، نقطه‌ی اوج کمپینی شش‌ماهه بود که با استفاده از روش‌های مختلف حملات، زیرساخت‌های سرور گوگل را تحت فشار قرار می‌داد. منشر در ادامه می‌گوید:

مهاجمان از چندین شبکه برای جعل ۱۶۷ Mpps (میلیون بسته در ثانیه) به ۱۸۰ هزار سرور CLDAP ،DNS و SMTP آسیب‌پذیر استفاده کرده‌اند.

این نشان می‌دهد حجم حملات به‌قدری بالا بوده که [تنها] مهاجمی با منابع کافی قادر به ‌انجام آن است. این حمله چهاربرابر بزرگ‌تر از حمله‌ی ۶۲۳ گیگابیت‌برثانیه‌ای بات‌نت Mirai در سال ۲۰۱۶ بود که تا پیش از این، رکورددار بزرگ‌ترین حمله‌ی DDoS محسوب می‌شد.

حمله‌ی سال ۲۰۱۷ به زیرساخت‌های گوگل، حتی از حمله‌ی ۲٫۳ ترابیت برثانیه‌ای DDos که در فوریه سال جاری میلادی زیرساخت‌های خدمات وب آمازون (AWS) را هدف گرفته بود نیز بزرگ‌تر است.

با وجود مخفی نگه داشتن این حمله به مدت سه سال، گوگل امروز به دلایل مختلفی از جمله افزایش آگاهی درباره‌ی بیشتر شدن حملات DDoS هکرهای دولتی، این حادثه را رسانه‌ای کرد.

تیم امنیتی گوگل کلاد همچنین خواستار آگاهی‌رسانی درباره‌ی شدیدتر شدن حملات DDoS در سال‌های آینده، هم‌زمان با افزایش یافتن پهنای باند اینترنت است.

در گزارش دیگری که هفته‌ی گذشته منتشر شد، شرکت دیتاسنتر Equinix پیش‌بینی کرده است که پهنای باند اتصالات جهانی تا سال ۲۰۲۳ حدود ۴۵ درصد (بیش از ۱۶,۳۰۰ ترابیت بر ثانیه) افزایش پیدا کند.

منبع: https://www.zoomit.ir/security/364239-google-biggest-ddos-attack/



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()