نوشته شده توسط : ساحل

استیو جابز را به جرات می‌توان محبوب‌ترین چهره صنعت تکنولوژی به حساب آورد؛ کسی که می‌توانست بیچارگی و سلیقه ملت را پیش از خودشان پیش‌بینی کرده و به این ترتیب محصولات پرطرفدار و انقلابی را فرآوری و عرضه کند. او در درازا عمرش پیشگویی‌های مختلفی در ارتباط با آینده دنیای تکنولوژی اتمام دیتا بود؛ از فراگیر شدن اینترنت تا کاربردهای ماوس کامپیوتر. درست به همین انگیزه است که جمله معروفی از او در این باره هنوز هم در میانی افراد گوناگون نقل‌قول می‌شود: «بهترین گذرگاه برای پیش‌بینی آینده، ابداع آن است.»مجله بیزینس اینسایدر به تازگی به رسیدگی پیش‌بینی‌های درست استیو جابز از آینده صنعت تکنولوژی پرداخته است که در اینجا آنها را مرور می‌کنیم:

 

تمام پیشگویی‌های افسانه تکنولوژی

در منزل از کامپیوترها برای سرگرمی استفاده می‌کنیم: در سال ۱۹۸۵ استیو جابز در مصاحبه‌ای گفته بود که استفاده از کامپیوترهای شخصی به خانه‌ها هم می‌رسد. در آن موعد کامپیوترها بیشتر فقط در شرکت‌ها، مدارس و البته بدست شمار معدودی که کسب‌وکارشان را از خانه‌هایشان گردانیدن می‌کردند، بهره‌گیری می‌شدند. طبق آمارUS Census Bureau، در سنه ۱۹۸۴ تنها ۸ درصد از خانواده‌های آمریکایی یک کامپیوتر داشتند و این رقم تا سنه ۲۰۱۵ به ۷۹ درصد رسید. همان‌طور که جابز پیش‌بینی کرده بود، کامپیوترها حالا به منبع سرگرمی میلیون‌ها نفر تبدیل شده‌اند و امکان تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، انجام بازی‌های ویدئویی یا حتی ارسال پیام به رفقا را فراهم می‌آورند.

 

از روش کامپیوترها به شبکه ارتباطات جهانی متصل می‌شویم: در همان مصاحبه جابز توضیح داده بود که بعدها مهم‌ترین انگیزه افراد برای خرید یک کامپیوتر خانگی، پیوندیدن به شبکه ارتباطات جهانی خواهد بود. او این اظهارنظر را صحیح چهار سنه قبل از توسعه شبکه جهانی وب بدست «تیم برنرزلی» و پنج سال قبل متعلق به کرده بود که اولین صفحه وب به‌صورت آنلاین پست شود.

 

اینترنت همه جا خواهد بود: جابز در مصاحبه‌ای با گاهنامه Wired در سنه ۱۹۹۶ پیش‌بینی کرده بود که شبکه وب بعدها بدست کاربران سراسر دنیا باره کاربرد پیمان خواهد گرفت. او گفته بود که احتمالا از دوره اینترنت دایال‌آپ عبور خواهیم کرد و دسترسی عمومی به اینترنت فراهم می‌شود. به این ترتیب اکنون که آمارها پرتو می‌دهند که الی آخر ماه آوریل سال‌جاری میلادی چیزی نزدیک ۴/ ۴ میلیارد تن در عالم به اینترنت دسترسی دارند و متعلق به کاربرد می‌کنند. این میزان کم و بیش برابر ۵۶ درصد از کل جمعیت جهان و ۸۱ درصد جمعیت کشورهای توسعه‌یافته است.

 

مجبور نخواهید بود فضای ذخیره خودتان را مدیریت کنید: از مدت‌ها پیش همه ما شروع به اندوخته عکس‌ها، ویدئوها و اطلاعات‌مان روی کلاد اپل یا گوگل درایو کردیم. جابز روی نیاز به ارائه راهکارهایی برای توزیع صحیح فضای ذخیره‌سازی برای کاربران، پافشاری کرده بود. او در سنه ۱۹۹۶ به گاهنامه Wired گفته بود: «مدیریت فضای ذخیره‌سازی در دنیای کامپیوترهای رومیزی، جستار زیاد مهمی است و احتمالا بعدها نیازی نخواهید داشت که فضای ذخیره‌تان را مدیریت کنید. من به راستی سایر چیزی را ذخیره نمی‌کنم، در برابر از فضای ایمیل و وب استفاده می‌کنم تا مجبور به مدیریت فضای ذخیره‌ام نباشم. در راستی روش محبوبم برای گوشزد موضوعی به خودم، این است که برای خودم ایمیل بزنم. این فضای اندوخته من است.»

 

در آینده انگار کسی در یک جعبه نشسته و می‌تواند پیش‌بینی کند که چه چیزی می‌خواهید: جابز در مصاحبه با نیوزویک روشنگری داده بود که کامپیوترها در آینده به عواملی تبدیل می‌شوند که علایق ما را یاد می‌گیرند، اطلاعات را ذخیره می‌کنند و با ما تعامل می‌کنند الی نیازهایمان را یاد بگیرند و در پایان که به قول جابز به «دوست کوچکی درون جعبه» تبدیل شوند. حال که پس از ۲۵ سال، دستیارهای صوتی دیجیتال مثل الکسا و سیری به اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی میلیون‌ها تن از کاربرانشان تبدیل شده‌اند.

 

همه چیز در مورد رازهای استوری اینستاگرام  مردم دیگر برای خرید به فروشگاه‌ها نمی‌روند و این کار را از راه وب سپریدن می‌دهند: جابز در سنه ۱۹۹۵ در مراسم جوایز تکنولوژی اطلاعات Computerworld درباره تاثیر دنیای وب در تجارت و تجارت صحبت و پیش‌بینی کرد که چطور اینترنت به استارت‌آپ‌های کوچک اجازه می‌دهد با تفریق هزینه‌های توزیع، با کسب‌وکارهای بزرگ‌تر رقابت کرده و امکان فروش محصولات و خدمات به‌صورت سر راست به مشتریان را فراهم کنند. حال که امروز میلیون‌ها شرکت در بستر اینترنت تجارت می‌کنند؛ از استارت‌آپ‌های کوچک گرفته تا غول‌هایی مانند آمازون. او در سنه ۱۹۹۶ به مجله Wired گفته بود: «مردم سایر برای خرید به فروشگاه‌های گوناگون نمی‌روند، در عوض در اینترنت و دنیای وب به‌دنبال محصول یا خدمات باره نظرشان می‌گردند و از همان شیوه آنها را می‌خرند. شرکت‌های بزرگ اگر به این روند بی‌توجهی کنند، حتما گزند می‌بینند.»

 

مردم آن‌قدر اطلاعات اخذ می‌کنند که توانایی تحلیل آن را ندارند: در سال ۱۹۹۶ وقتی کاربران هنوز درگیر ارسال و گرفتن اولین ایمیل‌هایشان بودند، گرفتن حجم عظیمی از اطلاعات بیش از آنکه بتوان آن را تحلیل کرد، دور و دور از ذهن به عقیده می‌رسید. با این حال اما استیو جابز در آن سررسید و در مصاحبه‌اش با مجله Wired در ارتباط با این جستار آگاهانیدن داده بود. اکنون در سال ۲۰۱۹ حجم اطلاعات انتقالی آنقدر زیاد است که بر اساس آمار موسسه پژوهشی Deloitte، کاربران آمریکایی به‌طور میانه روزی ۵۲ بار گوشی موبایل‌شان را چک می‌کنند.

 

افراد در ۱۰ سالگی هم به تکنولوژی‌های روز دسترسی دارند: گرد از عجیب‌ترین و جالب‌ترین پیش‌بینی‌های جابز درباره دسترسی نوجوانان و جوانان به تکنولوژی‌های روز بود؛ تکنولوژی‌هایی که زمانی تنها بزرگ‌ترها با صرف هزینه‌های بسیار می‌توانستند به آنها دسترسی داشته باشند. او در مصاحبه‌ای با گاهنامه نیوزویک در این باره گفته بود: «در آینده احتمالاً کسی در ۱۰ سالگی هم به احد از این تکنولوژی‌های جدید دسترسی پیدا کند؛ اتفاقی که این روزها احتمالاً شگفت به عقیده برسد.» برای اینکه ببینیم چقدر پیش‌بینی او درست بوده است، می‌توانیم به گزارش موسسه مطالعاتی Influence Central گواهمندی کنیم؛ گزارشی که اثر می‌دهد میانه سن دسترسی کسان به اولین گوشی موبایل‌شان در آمریکا ۱۰ سال و سه ماهگی است.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تكنولوژي به سرعت در حال تعويض و دگرگوني شیوه زندگي یومیه ملت است. در اين نوشتار سعي خواهد شد به چهره خلاصه و به ترتيب اهميت 10 مورد از تكنولوژي نوين و شناخته شده را كه ملت آنها را قبول كرده‌اند بررسي شود.


1ــ كامپيوترهاي دستي و قابل حمل 2ــ دانلود موزيك، 3ــ وسايل سرگرمي ديجيتال در خانه‌ها، 4ــ عكسبرداري ديجيتال، 5 ــ موسيقي MP3 و 6- پیوستگی از گونه وايرلس،7 ــ حافظه فلاش، 8 ــ اتومبيل با استفاده كم از سوخت فسيلي،9ــ جي پي اس، سيستم جهت يابي با كمك ماهواره،10ــ اينترنت فون.

 


1ــ كامپيوترهاي دستي و قابل حمل
در ميان وسايلي كه اخيراً مردم به شدت به طرف آنها كشيده ميشوند بايد از كامپيوترهاي كوچك چند منظوره كه در كف دست جا ميگيرند اسم برد. انجام مكالمات تلفني با اين دستگاهها كه بلك بري يكي از آنهاست ساده ترين وظيفه اين نوع وسايل ديجيتال است. Treo 650 هم يكي ديگر است. از اين دستگاه كوچك به عنوان دستيار ديجيتال شخصي پي دي اي Personal Digital Assistant PDA کاربرد ميشود. بر قراري وابستگی تلفني، ارسال و دريافت ايميل، تنظيم و يادآوري پیمان ملاقاتهاي شخصي و گشت زني در سايتهاي اينترنت هم از عهده تريو بر ميآيد.
آي پاد يك اسم کامیاب ديگر است كه از تكنولوژي ديجيتال فایده ميبرد. اما آي پاد هدف اوليه خود را كه شنيدن موزيك ديجيتال در اثناء حركت بود همچنان تعقیب ميكند. ويلي پاول مدير عملياتي اپل سازنده آي پاد ميگويد صحیح است كه ما اخيراً چند بازي كامپيوتري كوچك به دستگاه اضافه كرده‌ايم ولی براي ما توزیع موسيقي اولويت خویش را از دست نداده. آي پاد علاوه بر ارائه موزيك توانسته است‌ ويديوكليپ‌هاي خوانندگان به به اتفاق چندين شو تلويزيوني تفريحي كه توسط شركت ديسني در آمريكا توليد ميشود به آي پاد اضافه كند.
بلك بري توسط شركت كانادايي Research In Motion (RIM) توليد شده و سپس شركتهاي تلفن سلولار تمام دنيا آن را به مشتريان خویش ميفروشند. بلك بري در كف دست جا ميگيرد و از دگمه‌هاي پائين و بالا بر استفاده كرده و صفحه نشاندهنده آخرين مدلهاي آن رنگي است. بلك بري علاوه بر ويژگيهاي كامپيوترهاي مينياتوري PDA همانند دفترچه آدرس، تقويم و ليست كارهاي روزانه ضمناً يك تلفن به اتفاق هم هست. اشتهار بلك بري دليل ديگري دارد؛ از بلك بري ميتوان به عنوان دستگاهي كه قادر به ارسال و دريافت ايميل‌هاي آني از هر نقطه جهان است کاربرد كرد.
توانايي بلك بري در آميزش تكنولوژي تلفنهاي سلولار و كامپيوتر و اينترنت در يك حجم كوچك است و ميتواند با هماهنگي بين نرم افزار و سخت افزارهاي گوناگون بستگی كساني را كه به دلايل شغلي ناچار به حركت هستند با ديگران استوار كند.

 

 

2ــ دانلود موزيك
بيشتر كساني كه موزيك را به چهره غير قانوني دانلود ميكنند عمل خویش را دزدي ميدانند و آن را افتخاري براي خویش نميدانند. نيل يكي از آنهاست. او در كامپيوتر خود بيش از 3400 آهنگ كه براي دريافت آنها پولي پرداخت نكرده دانلود كرده است. نيل 22 سنه دارد و همانند دوستان ديگر خود براي هر كاري كه سپریدن ميدهند عذر و بهانه‌اي دارند. او ميگويد خوانندگان به اندازه كافي از كنسرتهاي خویش درآمد دارند من يكي از آنها را در تلويزيون ديدم كه بيش از 30 ماشين گرانقيمت داشت. توليدكنندگان سي دي حاصل كار خوانندگان را از راههاي گوناگون به دست مياورند آنها هم از اين راه به ثروت كلاني دست يافته‌اند. اگر آنها از خوانندگان دزدي ميكنند براي ما هم ايرادي نبايد داشته باشد تا آهنگهاي آنان را دانلود كنيم. نيل يك چيز را فراموش كرده است كه موزيك هم ميتواند صاحب داشته باشد و گرفتن اموال ديگران بدون اجازه و يا پرداخت حق بهره‌گیری هم نوعي دزدی است.
از زماني كه شان فنينگ 18 ساله از دانشگاه ترك تحصيل كرد و در سنه 1999 سايت نپستر www.napster.com را راه انداخت مردم با به کارگیری نرم‌افزار او توانستند موزيك و ويديوهاي بايگاني شده در كامپيوترهاي خویش را به صورت اشتراكي در اختيار ديگران پیمان دهند. برنامه او با اسم پي درون پي Peer-to-Peer P2P شناخته ميشود و به کل پروانه ميدهد لغایت هر فايل موسيقي از گونه ام پي 3 را كه ميخواهند از كامپيوتر يكديگر دانلود كنند.
اگر چه نپستر با شكايت مجلس شركتهاي سازنده سي دي و گروهها موسيقي مشابه متاليكا از كار دانلود مجاني اراده بازایستاد ولی اكنون با پرداخت هزينه كمي همچنان با اشتراك دانلود آهنگ به كار خویش پیوستگی ميدهد. اما سايتهاي ديگري مثل كازا www.KaZaa.com، لايم واير www.Limewire.com و www.eDonkey.com همچنان به دانلود رايگان اشتراكي فيلم و موسيقي آنلاين مشغول هستند. فيل آرمسترانگ سخنگوي كازا ميگويد ترافيك سايت ما 20 ميليون کاربرد كننده در هر روز است و ما ميدانيم گروهي از بازديدكنندگان كازا بدون توجه به اخطارهاي متعددي كه در سايت قرار دارد بخشي از فايلها را بدون در عقیده دریافت قوانين كپي رايت دانلود ميكنند.
اگر چه منابع قانوني دانلود اراده و موسيقي نظير آي تيون از شركت اپل www.apple.com/itunes/download و يا سايت جديد نپستر توانسته‌اند رضايت صاحبان موزيك و خوانندگان پر پیرو مانند آهنگ جديد گوين استفاني Hollaback Girl را با بيش از يك ميليون بار دانلود در آمريكا و 120 هزار بار در كانادا جلب كنند، اما نسبت كساني كه به صورت اشتراكي و مجاني به دانلود موسيقي مشغول هستند 14 به يك است.

 

 

3 ــ وسايل سرگرمي ديجيتال در خانه‌ها
امروزه دست مردم در برگزیدن وسايل سرگرمي خانگي از هر سررسید بازتر است. تلويزيونهاي LCD در اندازه‌هايي به نازكي 20 اينچ و به درازا بيش از 60 اينچ كه مشابه تابلو نقاشي بر ديوار نصب ميشوند، لغایت نمايش برنامه‌هاي تلويزيوني و ويديويي با سيستم پلاسما، و كانالهاي ماهواره‌اي، گوشه‌هايي از اين گزینش هستند. سيستمهاي جديد وسايل سرگرمي خانگي به دلايل ايرادات تكنيكي هنوز محبوبيت خویش در ميان مردم پيدا نكرده‌اند. اكنون فقط 2 درصد از خانه‌ها تلويزيون پلاسما و 11 درصد تلويزيون ال سي دي دارند. تماشاي يك برنامه ورزشي مشابه هاكي و يا مسابقات اتومبيلراني در صفحات نمايش تلويزيونهاي ديجيتال جديد به دليل سرعت كم در پردازش تصوير نميتوانند فيلم را به شفافيت تلويزيونهاي آنالوگ قديمي پرتو دهند. دليل ديگري كه سبب عدم محبوبيت اين نوع از تلويزيونهاي ديجيتال در ميان مردم شده است قيمت بسيار گران آنهاست.
يكي ديگر از وسايل سرگرمي در خانه‌ها دستگاه ايكس باكس است كه مايكروسافت اولين مدل آن را در 15 نوامبر 2001 به ساكنان آمريكاي شمالي و يك ماه بعد به اروپا و ژاپن معرفي كرد. تا پيش از معرفي آخرين مدل ايكس باكس با نام Xbox 360 مايكروسافت توانسته بود بيش از 22 ميليون دستگاه از مدل قديمي آن را به فروش برساند. رقباي ايكس باكس، GameCube از شركت نين تندو با فروش بيش از 18 ميليون دستگاه و PlayStaion از شركت سوني با فروش 100 ميليون دستگاه است. اكنون بيش از 200 ميليون خانه در جهان يكي از انواع كنسول‌ها بازيهاي كامپيوتري را جهت سرگرمي در اختيار دارند. ايكس باكس 360 آخرين كنسول بازيهاي مايكروسافت به طور رسمي در 12 مي 2005 در كانال ام تي وي معرفي و فروش آن در 22 نوامبر 2005 آغاز شد و در همان روز نخست در كانادا تمام دستگاهها كه به قيمت 500 دلار فروخته ميشد به فروش رسيد و مردم براي خريد آن نام خود را در ليست چشمداشت قرار دادند. ايكس باكس 360 علاوه بر بازيهاي كامپيوتري توانا به پخش دي وي دي، موسيقي و نمايش عكسهاي ديجيتالي است و مايكروسافت سعی ميكند در بخشي از فروش 30 ميليارد دلاري بازيهاي كامپيوتري كه مطلقاً در اختيار سوني و كنسول بازي آن پلي استيشن است، سهيم شود.

 

 

4 ــ عكسبرداري ديجيتال
بيش از 40 در صد از خانواده‌هاي كانادايي دوربين ديجيتال دارند و سرعت رشد محبوبيت آن به علت آسانی در استفاده بيش از دستگاههاي توزیع دي وي دي و ويديو است. بعد متعلق به كه عكس گرفته ميشود بلافاصله براي چاپ و ايميل و نشانه دادن آن به صورت اسلايد از تلويزيون حاضر است، اين چنين سهولت در استفاده است كه دوربينهاي ديجيتال محبوبيت خویش را به دست آورده‌اند (شهروند شماره 1002).
مارك فدرمن طراح استراتژي ارشد بخش دانش و تكنولوژي دانشگاه تورنتو است. او اعتقاد دارد عكسبرداري ديجيتال بخشي از حركت جامعه به سمت وابستگی الكترونيكي فردي با افراد ديگر جامعه است. فدرمن اشاره ميكند سايتهايي مانند فليكر (شهروند شماره 1037) توانسته‌اند با دريافت عكسهاي ديجيتال مردم آنها را در روبرو ديد همگان پیمان دهند. اين يك تغيير عمده در روش مشاركت آلبوم عكس خاطرات فردي بدون پروا به موقعيت جغرافيائي با كساني است كه طرز فكر مثل دارند.
روند تغييرات عكسبرداري ديجيتال نشان ميدهد در آينده نزديك اندازه دوربينها روز به روز كوچكتر شده و هم سررسید به كارايي و سهولت در به کارگیری آنان افزوده خواهد شد. اخيراً كانن دوربين ديجيتال جديدي را به بازار عرضه كرده است كه چهره كساني را كه در حال لبخند زدن هستند تشخيص داده و از آنها عكس ميگيرد. در آينده نزديك ما گواه حضور كيوسك‌هايي خواهيم بود كه در كافي شاپ‌ها، مراكز خريد و مال و فروشگاههاي اجاره فيلمهاي ويديويي قرار داده شده‌اند الی هر كس بتواند حافظه دوربين عكاسي خویش را در داخل آنها پیمان دهد و عكسها جهت چاپ به عكاسي ارسال شود و يا در عرض چند دقيقه در همان محل به چاپ رسيده و آماده شوند.

 

 

5 ــ موسيقي ام پي 3
ام پي 3 فرمتي از موسيقي است كه كاملاً بر پای بست، تكنولوژي سي دي تهيه شده است. فرق عمده اين دو فرمت، توان ام پي 3 در كمپرس كردن فايلهاي موزيك و كم كردن حجم و اندازه آنهاست. به طور معمول در هر سي دي كمتر از 20 اراده پیمان دیتا ميشود در حالي كه اگر آهنگها در فرمت ام پي 3 ضبط شده باشند تا 200 خواست را ميتوان در يك سي دي جا داد.
ام پي 3 خلاصه شده MPEG Audio Layer 3 و يا سطح سوم فرمتي است كه بدست شركت Moving Picture Experts Group MPEG به مرحله توليد رسيده است. مقايسه ميان فايلهاي موزيك سي دي با ام پي 3 به اين ترتيب است كه اگر آهنگي براي ضبط در سي دي 10 مگابايت از ظرفيت سي دي را به خود گزین کردن بدهد نوع كمپرس شده آن بدون از دست دادن كيفيت صدا در فرمت ام پي 3 فقط به يك دهم آن يعني 1 مگابايت حافظه نياز دارد.
آهنگي كه در فرمت ام پي 3 ضبط شده باشد در دو حالت قابل استفاده است. ميتوان آن را بر روي سي دي معمولي پیمان عدل و يا به چهره يك فايل ديجيتال در كامپيوتر بايگاني كرد. فايلهاي بايگاني شده در كامپيوتر قابليت انتقال به دستگاههاي كوچكي كه اندازه برخي از آنها از درازاي يك انگشت دست هم كوچكتر است را دارند. اين دستگاهها ام پي 3 پلير نام دارند و ميتوانند صدها آهنگ را در خود ذخيره و پخش كنند.

 

 

6ــ وابستگی وايرلس
هناچو 25 سنه دارد. او دانشجوي فوق ليسانس رشته ارتباطات و كمك استاد دانشگاه رايرسون است. هنا تصميم دارد پايان نامه و تز فوق ليسانس خود را به موضوع وابستگی وايرلس WiFi اختصاص دهد. او ميگويد تمام دانشجويان من از لپ تاپ استفاده ميكنند و هميشه صداي كيبورد در كلاس شنيده ميشود. اگر فكر ميكنيد آنها از موضوع آموزه يادداشت برداري ميكنند كاملاً در اشتباه هستيد. دانشجويان من چت و گفتگو با دوستان خویش در كلاس و بیرون از دانشگاه و گوش كردن به آموزگار را هم موعد انجام ميدهند. رد و بدل كردن يادداشتهاي خصوصي كه هميشه در كلاسهاي درس در ميان دانشجويان و ادب آموزان رواج داشته است اكنون با ارسال و دريافت پيامهاي آني با به کارگیری سيستم وايرلس دانشگاه صورت ميگيرد.
دانشگاه رايرسون همانند تمام مراكز آموزشي از سيستم واي فاي بهره‌گیری ميكند (بايگاني آنلاين شهروند عدد 859). در اين سيستم در كلاسها و محلهاي مخصوصي كه هات اسپات نام دارد هر كس با داشتن لپ تاپ، كامپيوتر مينياتوري دستي PDA و يا تلفن همراه ميتواند علائم مخابراتي شبكه داخلي واي فاي را بدون پیوست فيزيكي از طريق سيم و كابل دريافت كرده و به اينترنت وصل شود.
واي فاي يا Wireless Fidelity نوعي از پیوست شبكه‌اي است كه تمام كامپيوترهاي موجود در محدوده پخش علائم مخابراتي را به اينترنت و به يكديگر متصل ميكند. اين محدوده معمولاً در شعاع 30 الی 40 متري شبكه مركزي قرار دارد و پیوستگی با استفاده از امواج راديويي اتمام ميپذيرد. علاوه بر مراكز آموزشي بسياري ديگر از محلهاي كسب و كار و تجارت مثل رستورانها، فرودگاهها، كتابخانه‌ها، هتلها و كافي شاپ‌ها نيز اين پديده کمابیش جديد را به مشتريان خود عرضه ميكنند.
بيش از 20 شركت هوايي و خطوط خط آهن در قبال دريافت مبلغ بسيار كم به مسافران خود فرمان ميدهند لغایت در طول پرواز و مسافرت بتوانند با واي فاي بستگی خود را با اينترنت برپا كنند.
شهرهاي کبیر همانند فيلادلفيا، سانفرانسيسكو، نيويورك و مونترال در عقیده دارند شبكه واي فاي را در تمام محدوده شهر گسترش دهند تا مردم در هر گوشه شهر و بازار و خانه با شبكه جهاني پیوستگی داشته باشند.

 

 

7ــ حافظه فلاش
زمان به کارگیری ديسكهايي كه فلاپي خوانده ميشدند و ميتوانستند لغایت حداكثر1/44 مگابايت اطلاعات را در خود بايگاني كنند به سر آمده است به طوري كه كامپيوترهاي جديد فاقد فلاپي درايو هستند. حافظه‌هاي قابل حمل نقل جديد فلاش اسم دارند و كمترين حجم آنها 128 مگابايت برابر 90 ديسك فلاپي است و به بهاي 10 لغایت 30 دلار بفروش ميرسند. بيشترين ظرفيت حافظه فلاش كه اكنون در مرحله توليد است ميتواند تا حجم 32 گيگابايت اطلاعات كامپيوتري را در خویش حفظ كند. با تكنولوژي فلاش كه روز به روز به حجم آن افزوده و از بهاي آن كم ميشود بايد در چشمداشت از بين رفتن سي دي و دي وي دي هم باشيم. حافظه فلاش علاوه بر بايگاني اطلاعات كامپيوتري ميتواند عكس، موسيقي و فيلمهاي ويديويي را هم در خویش ضبط و توزیع كند.
از حافظه‌هاي فلاش كه مورد پروا استفاده كنندگان دوربينهاي ديجيتال پیمان گرفته است بايد از تكنولوژي Secure Digital SD نام برد. در گزارشي كه ماه ماضی شركت تحقيقاتي Needham مستقر در نيويورك آن را تهيه كرده است از شخصي كه عكسهاي ديجيتال خود را در حافظه اس دي ضبط كرده بود نقل قول شده است "من حافظه دوربينم را كه عكسهاي ماه عسل من در آن قرار داشت به اشتباه به اتفاق لباسم در ماشين رختشويي شستم و خشك كردم، اما وقتي با تاب اميدي عكسها را براي چاپ به عكاسي فرستادم به من گفتند عكسها قابل چاپ هستند و به حافظه اس دي دوربين هم صدمه‌اي وارد نيامده است".
گمان ميرود با فروش سرسام آور حافظه‌هاي فلاش شمار كساني كه از اين نوع حافظه بهره‌گیری ميكنند تا سال 2008 به 3 مساوی افزايش يابد. صنعت موسيقي و فيلم، بخصوص برنامه‌هاي تلويزيوني ديجيتال با ازدياد حجم حافظه فلاش به زودي دستخوش تغيير خواهند شد و هر كس با داشتن دستگاههاي كوچكي مثل آي پاد كه از نوعي حافظه فلاش سود ميبرد توانا خواهد بود الی اطلاعات كامپيوتري، آهنگهاي دلخواه و فيلمهاي سينمايي دوست داشتنی خود را در هر كجا كه بخواهد استفاده كند.

 

 

8 ــ اتومبيل با استفاده كم از سوخت فسيلي
گراني بهاي بنزين، پيش بيني انجام ذخاير فسيلي در آينده و نگراني آلودگي روز افزون هوا سازندگان اتومبيل را تشويق كرده است الی نوعي از اتومبيل را كه از منابع الكتريكي و سوختي بهره‌گیری كند توليد كنند. اين گونه اتومبيلها Hybrid اسم دارند. هايبريد در انگليسي به هر جانور دو رگه همانند قاطر، هر واژه كه تکه ها تشكيل دهنده آن از دو زبان متنوع باشد اطلاق ميشود. به کارگیری اين كلمه در صنعت اتومبيل سازي اشتراك آن در به کارگیری بنزين و الكتريسيته است.
اتومبيلهاي هايبريد در اثناء حركت از بنزين بهره‌گیری ميكنند و در زماني كه اتومبيل متوقف ميشود موتور به چهره اتوماتيك خاموش شده و به محض بر داشتن پا از پدال ترمز، ماشين با نيروي الكتريكي مجدداً روشن شده و به حركت در ميايد.
موضوع ديگري كه در اين بخش از تكنولوژي برتر مطرح ميشود استفاده از سوخت فسيلي در راه اندازي كامپيوترهاي دستي كوچك، لپ تاپ، تلفنهاي همراه و حافظه فلاش در آينده بسيار نزديك است. توليد كنندگان وسايل الكترونيكي در نظر دارند در 2 سنه آينده، تكنولوژي وسايل الكترونيكي نفتي را جايگزين باطري هاي قابل شارژ نيكل كادميوم و ليتيوم يون فعلي كنند.

 

 

9ــ جي پي اس، سيستم جهت يابي به كمك ماهواره
انسان در قرنهاي ماضی با خيره شدن به آسمان و با كمك ماه و خورشيد و ستاره جهت يابي ميكرد. اسطرلاب و قطب ظاهر هم سالهاي متمادي يار و ياور ملت بود. اكنون با گردش 24 ماهواره در مدار زمين ما از سيستم جهاني تعيين موقعيت Global Positioning System GPS استفاده ميكنيم (شهروند شماره‌هاي 530 و 738). اين سيستم جهت ياب در تمام مدلهاي جديد اتومبيلهاي ساخت جنرال موتورز با نام OnStar نصب شده است. جي ام ميگويد یومیه ميليونها تن در هنگام رانندگي سيستم جهت ياب "آن استار" را مورد بهره‌گیری قرار ميدهند و در هر ماه بيش از 107 هزار مكالمه ماهواره‌اي كه 700 باره آن به گزارش دزدی و يافتن موقعيت ماشين مسروقه گزین کردن دارد سپریدن ميشود.
بستن يك مچ پاراگراف (لاتین) به دست كودكاني كه در پاركهاي بازي از والدين خویش بعید شده و گم ميشوند سبب ميشود لغایت سيستم جي پي اس موقعيت آنان را به آني به والد و والده گزارش دهد. گم شدن به تاريخ پيوسته است. اتومبيلي كه به جي پي اس مجهز است هيچگاه دزديده نميشود و اگر دزديده شد هر كجا كه باشد پيدا ميشود. شركتهاي رئیس انتقال ماشينهاي تصادف كرده و يا از كار افتاده در كنار جاده، شركتهاي تاكسيراني و باربري و حتي تراكتورهاي كشاورزان نيز از كارايي‌هاي سيستم جهت ياب حداكثر فایده را ميبرند. شركتهاي هوايي در عقیده دارند به زودي برچسب هاي هوشمندي را به مسافران عرضه كنند تا آنها هر لحظه بتوانند از موقعيت بار و چمدان خویش در درازا سفر مستحضر شوند. سيستم جي پي اس وارد زندگي روزانه ما شده است، تكنولوژي آن پيشرفت خواهد كرد و همچنان در آينده با ما خواهد بود.

 

 

10 ــ اينترنت فون
مكالمه تلفني شهري و يا گذرگاه بعید با كمك اينترنت وويپ Voice Over Internet Protocol VoIP خوانده ميشود (بايگاني آنلاين شهروند شماره 997). سيستم بسيار ساده است يك دستگاه تلفن مخصوص 35 دلاري با كامپيوتري كه به اينترنت متصل است از طريق پروتكل شبكه جهاني پیوستگی شما را با عدد تلفن ديگر برپا ميكند. بررسي آماري شركت In-State پرتو ميدهد بيش از 5 ميليون تن در دانشمند به صورت مستمر از اينترنت جهت تماسهاي تلفني راه بعید بهره ميبرند.
طرح ارسال صدا بر روي اينترنت آغاز در يكي از انستيتوهاي تحقيقاتي ناسا، سازمان هوا فضايي آمريكا شكل گرفت و سرانجام با ايده تجاري در سايت Net2phone به مرحله اجرا درآمد. در اين سايت كه به شماره هاي تلفن آمريكا برگزیدن داشت بعد از دانلود يك نرم‌افزار با حجم كم تماس از كامپيوتر به تلفن برقرار ميشد.
در ابتداي پيدايش سيستم صدا بر روي اينترنت VoIP شركتهاي خصوصي تلفن به کارگیری آن را شروع كردند و نرخهاي مكالمه در شركتهاي کبیر مخابرات مثل بل به ناگهان شكسته شد. شركتهاي كوچكتر سرويس دهنده مكالمه بر روي اينترنت با فروش كارت تلفن كه هر يك داراي عدد رمز Pin Number بود از مشتريان ميخواستند با شماره تلفنهاي محلي و بدون هزينه‌ي شهري با اينترنت فون آنان تماس گرفته و بستگی خود را با مخاطبان راه بعید برقرار كنند.
تا پايان سنه جاري كه چند روزي بيشتر به آن باقي نمانده است بيش از يك ميليون تن از ساكنان كانادا به طريقي مكالمات خود را از طريق وويپ اتمام خواهند عدل و شركتهاي مخابراتي اينترنت فون مانند ويديوترون كه 40 در صد بازار وويپ را در آمريكا و كانادا در انحصار خود دارد کوشش ميكنند تا بر كيفيت وابستگی تلفني از طریق اينترنت افزوده و صورتحسابهاي 50 لغایت 60 دلاري شركت مخابرات بل را حداكثر به 5 دلار كاهش دهند.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/superior-technology-world.html



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در سنه 1820 امید به حیات هر شخص کمتر از 35 سنه بود، 94 درصد از جمعیت عالم در تهیدستی- نداری شدید زندگی می‌کردند و کمتر از 20 درصد ملت جهان سواد داشتند.

امروزه اما امید به زندگی در وسط کسان به بیش از 70 سال واصله است، کمتر از 10 درصد مردم عالم در تهیدستی- نداری شدید زندگی می‌کنند و بیش از 80 درصد جمعیت جهان باسواد هستند.

این بهبودها به‌طور عمده به خاطر پیشرفت‌های مفصل در تکنولوژی، نخست عصر صنعتی و پیوسته عصر اطلاعات ایجاد شده‌اند. تکنولوژی‌های جالب و جدید زیادی هستی دارند که کماکان روند تغییر عالم و شفا رفاه انسان را پیوستگی می‌دهند.

در واقع به همین علت می‌توانیم به آینده دنیای فناوری امیدوار باشیم.

خودروهای بدون راننده: خودروهای بدون راننده‌ای که این روزها وجود دارند در بسیاری از شرایط رانندگی، از خودروهایی که توسط انسان رانده می‌شوند امنیت اکثریت دارند. خودروهای بدون راننده لغایت نزدیک 3 تا 5 سال آینده ایمن‌تر شده و به فرآوری متعدد می‌رسند.

سازمان سلامت جهانی برآورد زده است که هر سال 25/ 1 میلیون تن از جراحات ناشی از تصادفات رانندگی می‌‌میرند. نیمی از قربانیان عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران هستند.

خودروها اکنون مهم‌ترین انگیزه اجل کسان 15 لغایت 29 ساله در عالم هستند. خودروهای بدون راننده ولی دنیای سده بیستم را دوباره شکل می‌دهند. خودروهای هوشمند با یکدیگر ارتباط پایدار می‌کنند تا از تصادفات و شدت ترافیک‌های خیابانی و جاده‌ای بکاهند.

این خودروها به رانندگان دستور می‌دهند که در زمان حضور در خودرو به فعالیت‌های دیگری همانند اتمام امور اداری، آموزشی و اجتماعی‌شان بپردازند.

انرژی پاک: مبارزه با تغییرات آب و هوایی برای کاهش میزان مصرف انرژی هنوز به جایی نرسیده است. با این حال اما خوشبختانه دانشمندان، مهندسان و کارآفرینان کوشش می‌کنند با استفاده از پیشرفت‌های تکنولوژیک این شغل را سپریدن بدهند.

در همین امتداد بها سلول‌ها و پنل‌های خورشیدی از سال 1977 تا حالا کاهش 5/ 99 درصدی داشته است.

انرژی خورشیدی به زودی به صرفه ترین سوخت جایگزین برای سوخت‌های فسیلی خواهد شد. رونق تولید خودروهای الکتریکی همانند محصولات شرکت تسلا و کاهش بها نهایی آنها با تولید انبوه، اقدام بزرگی در این جهت خواهد بود. به این ترتیب به تدریج شاهد شکل‌گیری جایگاه‌های شارژ الکتریکی خودروها به جای جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز خواهیم بود.

واقعیت مجازی و افزوده: پردازنده‌های کامپیوتری این روزها آنقدر سریع شده‌اند که می‌توانند به نکویی تجربه لذت‌بخشی از واقعیت مجازی و افزوده را برای ما ایجاد کنند.

شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، گوگل، اپل و مایکروسافت میلیاردها دلار برای گسترش، راحتی بهره‌گیری و در دسترس بودن تکنولوژی‌های راستی مجازی و راستی افزوده سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بعضی از مردم فکر می‌کنند که این تکنولوژی‌ها فقط برای بازی‌های ویدئویی کاربرد دارند، ولی این افراد با گذر سررسید خواهند دیدن که این تکنولوژی‌ها برای انجام کارهای مختلف سودمند خواهند بود؛ از ملاقات با دوستان و آشنایان از سراسر عالم گرفته الی کاربردهای پزشکی مشابه درمان ترس‌ها یا کمک به توانبخشی به افراد فلج.

پهپادها و خودروهای پرنده: GPS نخستین بار به‌عنوان یک فناوری نظامی معرفی شد، اما اکنون برای تاکسی گرفتن، پیدا کردن مسیر و حتی انجام بازی‌هایی همانند پوکمون هم به‌کار اسیر می‌شود.

پهپادها هم در پیش درآمد یک تکنولوژی نظامی بودند، اما به سرعت برای اتمام کارهای گوناگون بازرگانی و مصرفی باره کاربرد پیمان گرفتند؛ الی جایی که اکنون شرکت‌های ابهت مانند آمازون و گوگل در حال ساخت پهپادهای خودشان هستند. در همین حال موج جدیدی از ساخت خودروهای پرنده بدست استارت آپ های گوناگون به گذرگاه افتاده است.

خودروهای پرنده از همان تکنولوژی پهپادها کاربرد می‌کنند، اما آنقدر کبیر هستند که بتوانند حتی افراد را هم جا‌به‌جا کنند. با این اوصاف انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان بعید خودروهای پرنده مقرون به‌صرفه‌تر از هواپیماها هم باشند.

هوش مصنوعی: هوش مصنوعی به تعقیب الگوریتم‌های جدید و استفاده مفصل در جمع‌آوری اطلاعات و پردازش کامپیوتری، پیشرفت سریعی در یک دهه ماضی داشته است. هوش مصنوعی تقریبا در هر زمینه‌ای استعمال دارد؛

برای مثال در عکاسی یک تکنیک هوش مصنوعی به نام «تبدیل به سخیف هنرمندانه» هست که عکاسان را به شکل یک نقاش تبدیل می‌کند. گوگل حالا یک سیستم هوش مصنوعی ساخته است که سیستم‌های انرژی دیتاسنترها را کنترل می‌کند و به این ترتیب صدها میلیون دلار در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی می‌کند. کاربردهای مفصل هوش مصنوعی افراد را از کارهای تکراری ذهنی رها می‌کند، درست مانند انقلاب صنعتی که افراد را از انجام کارهای تکراری فیزیکی خلاص کرد.

سوپر کامپیوترهای جیبی برای همه: 80 درصد بزرگسالان دانشمند لغایت سال 2020 یک موبایل هوشمند متصل به اینترنت خواهند داشت. یک آیفون 6 نزدیک دو میلیارد ترانزیستور دارد که نزدیک 625 برابر بیشتر از ترانزیستورهای به‌کار رفته در یک رایانه پنتیوم اینتل سنه 1995 است.

موبایل‌های هوشمند امروزی به مثابه سوپر کامپیوترها هستند. موبایل‌های هوشمند متصل به اینترنت امکاناتی را به افراد عادی می‌دهند که لغایت چند سنه پیش فقط برای گروه خاصی از مردم در دسترس بودند.

تحصیل آنلاین با کیفیت بالا: در حالی که شهریه دانشگاه‌ها به سرعت بالا می‌رود، هر شخصی که یک موبایل هوشمند دارد می‌تواند کم و بیش در هر زمینه‌ای به‌صورت آنلاین تحصیل کند و به محتوای آموزشی بیشتر مجانی و با کیفیت دسترسی داشته باشد.

در حالی که خرید یک دانشنامه بریتانیکا 1400 دلار هزینه دارد، حالا هر کاربر موبایل هوشمند می‌تواند در برابر به‌صورت مجانی از دائرة المعارف ویکی‌پدیا کاربرد کند.

در همین حال کیفیت تعلیم آنلاین هم رو به شفا است. در 15 سال گذشته دانشگاه معتبر MIT سخنرانی‌ها و مواد درسی بیش از دو هزار دوره دانشگاهی را ضبط کرده و به صورت آنلاین ارائه داده است؛ روندی که انتظار می‌رود در چند سنه آینده دانشگاه‌های زیاد دیگری هم با آن همراه شوند.

پزشکی کامپیوتری: الی همین اواخر کامپیوترها فقط در محیط‌های پزشکی و بیشتر برای سپریدن کارهای پژوهشی و ثبت پیشینه باره کاربرد پیمان می‌گرفتند. امروزه اما ترکیبی از علوم کامپیوتری و پزشکی در حال شکل‌گیری است که می‌تواند تنوع و پیشرفت‌های بزرگی در علم پزشکی برپایی کند.

به عنوان نمونه تا 15 سنه قبل تنظیم توالی ژنوم انسان 3 میلیارد دلار هزینه داشت، امروزه اما این خرج به حدود هزار دلار تفریق یافته است و انتظار می‌رود روند کاهشی آن پیوسته داشته باشد. به این ترتیب اصلاحات ژنتیکی به زودی به بخشی عادی از پزشکی تبدیل خواهد شد.

منبع : https://www.beytoote.com/scientific/lashfiat-elmi/technologies-make1-future.html



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ولاگر کیست و چه خاصیت هایی دارد؟
آیا می دونید معنی ولاگر چیست و ولاگر کیست ؟ میدونید چطور می شه از طریق ولاگر شدن خدمات، محصولات و حتی خودمون رو به مخاطبین امون شناسایی کنیم؟

ممکنه شما مسیر های مختلفی رو برای کسب درآمد آزمون کرده باشید و از هر کدام متعلق به ها نتیجه خوب یا بدی گرفته باشید. همان طور که می دونید ایده و شیوه های زیادی برای کسب درآمد وجود داره که در مقاله 50 ایده برای ولاگر شدن شناسایی کردیم. ولی در این مطلب قصد دارم توضیحاتی رو درباره وضعیت ولاگر شدن و کسب درآمد از این روش بیان کنیم تا شما بتونید به راحتی به شناسایی خدماتتون بپردازید و درآمدتون رو افزایش دهید.

قبل از هر چیز باید بدونید که ولاگر کیست ؟ و پس از اون با ابزارها و شیوه های ولاگر شدن آشنا بشید. بعد اگر دوست دارید یک ولاگر پیروز باشید که از این گذرگاه پول احسان به دست میاره، با من به اتفاق باشید و این مطلب رو لغایت منتهی مطالعه کنید.

 

ولاگر کیست

ولاگر کیست ؟
شخصی که به صورت ویدئویی فرآوری محتوا می کنه و در سایت های اشتراک ویدئو همانند یوتیوب، آپارات و… و یا رسانه های اجتماعی همانند اینستاگرام به اشتراک می گذاره ولاگر نامیده میشه. ولاگرها می تونن از تجربیاتشون بگن، تخصصشون رو به سایرین تعلیم بدن و یا درباره رویدادها و بحران های روز صحبت کنند. در واقع مهمترین هدف هر ولاگر معرفی محصول، خدمات و یا خود شخص هست.

درآمد ولاگر ها چقدره؟
میانگین دریافتی ولاگرهای موفق در یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید بین 3 تا 14 دلار متغیره. اما این مبلغ در ازای چه چیزی پرداخت می شه؟ زمانی که ویدئوهای شما در یوتیوب بازدید فوقانی داشته باشد، یوتیوب تبلیغاتی رو روی ویدئوهای شما نمایش می ده و در ازای نمایش این تبلیغات، مبلغی رو به شما پرداخت می کنه. از طرفی ولاگر ها می تونن پس از مدتی ویدئوهای آموزشی خودشون رو در وب سایت خودشون و یا وب سایت هایی که برای این کار طراحی شدن، بفروشند. در ایران ولی این موفقیت بیشتر در اینستاگرم رویداد میافته و ولاگر های کامیاب بین 2 میلیون الی 30 میلیون در ازای هر پست تبلیغاتی دریفات می کنند.

به طور کلی عمده فرق بین ولاگر و بلاگر در محتوای منتشر شده از جانب آنهاست. اما به طور کلی تفاوت های آنها را می طاقت در موارد زیر ریزبین تر رسیدگی کرد:

بلاگرها به فرآوری درونمایه و عکس برای اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی می پردازند در حالیکه ولاگرها همان پیشه را در قالب ویدئو انجام می دهند.
ولاگر اغلب از بلاگر به موعد بیچارگی دارد از ضبط فیلم گرفته لغایت ادیت و انتشار مخصوصاً اگر قرار است ویدئوها با کیفیت باشد.
ویدئوهای منتشر شده اغلب از هر گونه محتوای دیگری به اشتراک گذاشته می شود.
از طریق انتشار ویدئو هم به مخاطبان آگاهی رسانی می شود و هم جنبه سرگرم کننده دارد.
ولاگرها بیشتر با مردم ارتباط برقرار می کنند زیرا به صورت زنده با آنها گفتگو می کنند.
فالورها اغلب درگیر محتوای ویدئویی می شوند.
ویدئوها برای ملت بسیار جذاب تر از هر گونه محتوای نوشتاری و یا عکس و اینفوگراف هستند.
این گروه نیز مشابه بلاگرها می توانند از تبلیغات به عنوان گذرگاه درآمدی خویش استفاده کنند. به این ترتیب در دل ویدیوهای خود محتوای تبلیغاتی را نیز پیمان می دهند. ولی بازهم باید این نکته را افزود که کسب درآمد در این زمینه نیز چندان آسان نیست. خصوصاً ولاگر شدن سررسید اکثریت برای خلق نشان از شما می گیرد. فلذا اگر می خواهید وارد این عرصه شوید با رویت بازتری باید عمل کنید.
بهترین پلتفرم برای ولاگ چیست ؟
اگر از هر کسی بیرون از ایران در مورد بهترین جا برای ولاگینگ سوال کنید ، بی گمان نام یوتیوب رو خواهد برد. در واقع یوتیوب تنها پلتفرم بلامنازع ولاگینگ در کل گیتی هست. تمام ولاگر های نامدار گیتی ، بیس و مبنای پیشه خودشون رو روی سایت یوتیوب پیمان دادند.

البته حق هم دارن. به این انگیزه که یوتیوب بزرگترین ، بهترین و پربازدیدترین سرویس اشتراک ویدیو در همه گیتی هست. علاوه بر این ، شرایط نکوداشتن که یوتیوب برای مشارکت با صاحبان کانال ها در عقیده گرفته باعث شده که بخشی از درآمد یوتیوب که از نمایش تبلیغات قبل از ویدیو ها به دست میاد ، به خویش دارنده کانال برسه.

نکته خوب اینه که این درآمد کاملاً قابل توجه هست و یک ولاگر معروف میتونه به راحتی ماهانه الی نزدیک ۲۰ هزار دلار به طور مستقیم از یوتیوب درآمد داشته باشه. در باره این سوژه در پیوسته نوشتار توضیحات اکثریت خواهم داد.

در مورد ایران چطور ؟
اما خب ما در ایران هستیم و خودتون شرایط رو بهتر میدونید. دسترسی به یوتیوب به صورت مستقیم شدنی نیست. بنابراین خیلی از بیننده های یک ولاگر فارسی زبان به راحتی نمیتونن وارد این سایت بشن.

بنابراین چون بسیاری از بیننده های احتمالی یک ولاگر ایرانی برای گذراندن وقت خودشون و کمی تفریح به ولاگ شما رجوع می کنند بعد چه بسا یوتیوب محل مناسبی برای انتشار اختصاصی محتوای ویدیویی شما نیست. (روی کلمه‌ی اختصاصی پافشاری دارم) و شما نمیتونید صرفا از طریق یوتیوب ولاگری کنید.

البته این حرف به این معنی نیست که نباید ویدیوی خودتون رو در یوتیوب منتشر کنید. بلکه به عنوان یک ولاگر ایرانی پلتفرم های متعددی وجود داره که باید در همه اون ها تکاپو داشته باشید. در پیوستگی سه لغایت از بهترین ها رو به شما معرفی می کنم.

اینستاگرام
اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران هست. البته این رو هم باید اشاره کنم که علت محبوبیت اینستاگرام به خاطر مسدود بودن بقیه شبکه های اجتماعی هست ! وگرنه اینستاگرام به خودی خود یک پلتفرم برای انتشار عکس های شماست.

وگرنه هیچ کدوم از ولاگر هایی که در سطح بین المللی کار می کنن ، حاضر نیستند اینستاگرام رو به عنوان بیس و مبنای شغل خودشونن پیمان تن ؛ حتی با وجود اضافه شدن قابلیت IGTV به اینستاگرام.

اما خب با توجه به اینکه اکنون اینستاگرام دوست داشتنی ترین شبکه اجتماعی ایران محسوب میشه ، اگر برادر دارید کار بلاگری یا حتی ولاگری خودتون رو آغاز کنید باید در این شبکه اجتماعی ، با قدرت فعالیت کنید. مدتی هم هست که قابلیت IGTV کار رو برای مخصوصا ما ایرانی ها بسیار ساده تر کرده.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

میزها متناسب با گونه کاربردشان در طرح و اندازه های متنوعی فرآوری میشود، میز مسافرتی تاشو با شکل هندسی مربع مناسب برای کاربرد در محیط‌ های متنوع همانند خانه برای قرار دادن وسایل تزیینی ویا در کمپ در بیرون از خانه برای ناهار خوردن می باشد. میز مسافرتی کبیر را به علت ویژگی تاشو بودن آن، براحتی در زمان هایی که استفاده نمیشود، میتوان جمع کرد و در گوشه ای نگه داری کرد در ضمن این خاصیت قابلیت حمل آن را در مسافرت راحت نموده است.

توضیحات
میز مسافرتی تاشو از دو سرنوشت کلی بدنه ی چوبی و پایه نگهدارنده نشکیل شده است. تقدیر بدنه از چوب سبک نئوپان ساخته شده است که یک روکش تغییر ناپذیر جهت زیبایی و بازدارندگی از گزند رویت فرآورده بر روی آن کشیده و از نوار PVC در دور الی بعید میز مسافرتی بزرگ نیز برای افزایش استوار استفاده شده است. ضخامتی که برای این چوب در نظر گرفته شده است 16 میلی متر که کاملا استاندارد می باشد. در ساخت میز مسافرتی تاشو از ابزاری کاربرد شده است که مایه شده این فرآورده بدون هیچ شیبی طراحی شود و کاربر با گمان راحت از میز استفاده کند. تقدیر بعدی مربوط به پایه های نگهدارنده است که از لوله های فلزی با قطر 2 سانتی متر و ضخامت 0.9 میلی متر ساخنه شده است و برای پیوست این لوله ها به یکدیگر از جوش CO2 و پیچ های گزیده تر کاربرد شده است. پایه های میز مسافرتی کبیر حائز ویژگی خم شونده هستند که باعث میشود میز تحریر تاشو بزرگ ستون ها براحتی خم و تا شوند. این محصول در دو رنگ طراحی شده است که اثناء خرید میتواند با پروا به سلیقتان آن را گزین کردن نمایید.
مشخصات ظاهری و فنی
مشخصات ظاهری و فنی
طول 90 سانتی متر
عرض 90 سانتی متر
ارتفاع میز 76 سانتی متر
جنس رویه نئوپان
جنس پایه ها فلز
توضیحات تاشو
نقد و بررسی
روش استفاده:
آماده سازی میز و صندلی تاشو زیاد راحت و آسان اتمام می شود، برای این پیشه پایه های فرآورده را باز کنید تا سازه ی آن شکل بگیرد، به علت متصل بودن تقدیر های متنوع صندلی شکل گیری آن همهنگام و به طور خودکار اتفاق می افتد، روی قسمت نشیمن و پشتی صندلی یک لایه سلفون کشیده شده که مانع از نشستن یگانه و خاک روی آن ها می شود، بعد ازپایان این پیشه شروع به بسط دادن پایه های میز کنید، کالا دارای دو پایه U شکل می باشد که روی هر پایه یک میله وصل شده است، ستون ها در دو طرف با شاسی به هم وصل شده اند تا عمل مفتوح و بسته شدن برپایی شود، زیر آن دو ردیف تکه پلاستیکی وجود دارد که پایه ی رها شده داخل یک زوج از آن ها قرار می گیرد، این قطعات پلاستیکی با فاصله از هم پیمان دارند و برای تنظیم ارتفاع فرآورده تعبیه شده اند، پس از استوار شدن تخته روی پایه می توانید از میز تحریر تنظیم شو و صندلی تاشو کاربرد کنید، هنگام به کارگیری نشستن و ایستادن روی میز پرهیز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

احمد اصغری مهرآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته آینده در جلسه با وزیر نیرو درباره پخش ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیلی مسکن مهر در شش ماهه دوم سنه با توجه به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر مملکت با تشکیل کارگروهی با حضور دستیار نخست رییس جمهوری ۵۶ هزار میلیارد ریال برای پرداخت به استان‌ها تصویب شده که متناسب با نیاز استان‌ها پخش خواهد شد.

قائم مقام وزیر مسیر و شهرسازی در امور مسکن مهر باهمکاری بانک مرکزی و دستگاهای خدمات رسان تلاش می‌شود پرونده مسکن مهر کشور تا پسین سنه ۹۴ بسته شود چراکه در صورت عدم مشارکت این نهاد‌ها، سپریدن طرح مسکن مهر به راحتی امکانپذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده در جلسه با وزیر نیرو در خصوص توزیع ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیلی در شش ماهه دوم با توجه به اولویت‌های وزارت مسیر و شهرسازی تصمیم گیری خواهد شد.

اصغری مهرآبادی با ذکر اینکه ۶۶۰ هزار یکتا مسکن مهر در سطح کشور فاقد شبکه آب، ۶۷۵ هزار واحد فاقد شبکه برق، ۷۱۶ هزار یکتا فاقد شبکه گاز و سیستم دفع فاضلاب هستند، گفت: از مجموع دومیلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر کشور نیز شغل سفت کاری دو میلیون یکتا آن به اتمام رسیده و یک میلیون و ۲۵۰ هزار یکتا نیز واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در این امتداد دولت اخیرا ۵۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات زیربنایی و آماده‎سازی واحدهای مسکن مهر کشور اختصاص داده است.

منبع : https://www.beytoote.com/news/economy-news/snews13477.html



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اما ترفندهای پایین الی اندازه ای کمک کننده هستند.
1. بالا، بالا، بالاتر
برای اینکه فضاهای کوچک را بزرگوار تر نشانه دهید، باید به بالاها فکر کنید. قصد چیست؟ اینکه لغایت بی گمان امکان از فضای عمودی منزل سهم بگیرید و به سقف نزدیک شوید. میله پرده ها را در بالاترین حتماً شدنی نصب کنید. این کار مایه می شود الی پرده از بالا لغایت زیر زمین ادامه داشته باشد و سقف اطاق بلندتر دیده شود. لوستر را نیز صحیح در بالای فضای نشیمن نصب کنید لغایت جلب پروا کند.


ترفندهای طراحی دکوراسیون, دانستنی های طراحی دکوراسیون


2. ن5 ترفند طراحی دکوراسیون که باید بدانید
یکی سایر از ترفندهای کاربردی برای بزرگ تر پرتو دادن اطاق های کوچک، مفتوح نگه داشتن محیط‌ است. برای این منظور، از مبلمان یا میز و صندلی هایی کاربرد کنید که پایه های باریکی دارند و میزهایی که با پایه های خود از زمین بالاتر هستند. میزهایی که روزهای برای جلوی مبل موجود است، اصولا مکعب های حجیمی هستند که فضای زیادی از اتاق را اشغال می کنند. شما اگر خانه حقیر دارید، از میزی کاربرد کنید که پایه دارد.


ترفندهای طراحی دکوراسیون, دانستنی های طراحی دکوراسیون


3. برداشتن درها
اگر فضای حمام و دست به آب احد است، برای جداسازی آنها از در بهره‌گیری نکنید. هیچ حایلی بین این دو سرویس پیمان ندهید. اگر خیلی مقید هستید که به طور مثال، آب دوش گرمابه در فضای آبخانه پاشیده نشود، از دیوار شیشه ای استفاده کنید. یا پرده مخصوص گرمابه نصب کنید و در مواقع غیرلازم، آن را کنار بکشید الی فضا خیلی حقیر دیده نشود.


ترفندهای طراحی دکوراسیون, دانستنی های طراحی دکوراسیون


4. تغییر پذیر بودن
بارها در مطالب مختلف اشاره کرده ایم در منزل های کوچک بهترین کار به کارگیری وسایل تغییرپذیر است. وسایلی که چند هویت جداگانه داشته باشند. به طور مثال، از میزی برای جلوی مبل استفاده کنید که پایه های تاشو داشته باشد و بتوان آن را بلند و به عنوان میزناهارخوری استفاده کرد. یا مبلمان تاشو که می نا از آنها به عنوان تخت مهمان کمک گرفت.

 

ترفندهای طراحی دکوراسیون, دانستنی های طراحی دکوراسیون


5. استفاده از کل فضاها
برای اینکه کل وسایل خود را در جایی مرتب و منظم قرار دهید و هر چیزی جای مخصوص خویش را داشته باشد، از تاقچه های دیواری یا کابینت های تزئینی داخل اطاق کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وی با گوشزد این‌که طی این سال ها در چند مرحله افزایش بها پروژه کیسون اعمال شد و به ۲۵ میلیون تومان رسید، افزود: الی اینکه هفته پیش یک پیامک دریافت کردم. در این پیامک تألیف شده بود به سامانه مسکن مهر مراجعه کنید و بعد از تکمیل وجه، اقدام به اخذ نوبت حضوری کنید. من نیز با خوشحالی موضوع را به خانواده خبر دادم و به خیال آنکه بعد از ۸ سنه انتظار سرانجام منزل خویش را تحویل می گیرم، نوبت حضوری گرفتم.

 

وی ادامه داد: وقتی حضوری مراجعه کردم و قرارداد خویش را کارمند پشت گیشه دادم، فقط یک جمله گفت: «پروژه کیسون افزایش بها داده و شما باید ۲۰ میلیون تومان سایر واریز کنید.» وقتی از کارمند دلیل موضوع را پرسیدم، گفت همه چیز گران شده این ها هم قیمت ها را بالا برده اند.

 

وی با ذکر این‌که مگر نه این‌که براساس وعده و امضایی که پای قراردادم است باید خانه ملت در دولت قبل و سنه ۹۱،۹۲ ساخته و تحویل می شد، تاکید کرد: مگر ما مردم خلف وعده کرده ایم که باید زیان رشد بها ساختمایه ها را ما بدهیم. در دو مرحله این افزایش را داشتیم و مسکن مهرم از ۱۶ میلیون و ۱۵ میلیون قبض و وام ۳۰ میلیون مسکن نیز به ۳۵ میلیون افزایش یافت؛ اما اینکه در لحظه پایان اعلام می کنند ۲۰ میلیون دیگر بها افزایش می یابد عین بی قانونی و بی عدالتی است.

 

این درخواست کننده مسکن مهر پرند در پیوستگی با اشاره به این‌که افرادی که پروژه‌های مسکن کیسون در پرند را تحویل گرفته‌اند هیچ امکاناتی ندارد، گفت:‌ این در حالی است که بر اساس قرارداد، یکتا مسکن مهر باید با تمام امکانات یعنی کولر، کابینت، شیرآلات، رنگ مناسب و ... تحویل شود، ولی آن قدر طی این ۸ سال بدقولی دیده ایم که دیگر متقاضیان هم همچون من نای اعتراض نداریم؛ اصلا باید به کجا اعتراض کنیم؟

 

یکی سایر از متقاضیان مسکن مهر در این‌باره می‌گوید: از صاحب خانه شدن کل ملت دلشاد می شوم ولی وقتی در رسانه های می شنوم که طرح ملی مسکن شروع شده کلی کس ثبت اسم کرده اند و در کمال حیرت وزیر راه هفته پیش اعلام می کند که الی چند ماه سایر اولین پروژه ها تحویل می شود، داغ دلم بازپسین می شود. ان شالله که کل منزل دار شوند ولی باید از وزیر راه پرسید که چرا پروژه ای که ۸ سنه متقاضیان آن به حق خویش نرسیدند را ساحل گذاشتید و یک طرح سایر را آغاز کرده اید. امیدوارم که اشتباه کنم اما طرح ملی مسکن هم چند نوبت سمبلیک گشایش می شود و دیگر متقاضیان به دولت پس حواله می شوند.

منبع : https://www.beytoote.com/news/economy-news/tnews11052890.html



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

من هرگز در بیرون آوردن میز اتوی سنگین و زشت، گذاشتن آن کم و بیش پریز برق و اتو زدن پوشاک هایم توانایی زیادی نداشتم. هرگز نمی توانستم فضای مناسبی پیدا کنم الی میز اتو را در آن قرار دهم که در گذرگاه رفت و آمد نباشد. به همین علت است که پس بیشتر گرایش دارم جامه ها را به خشکشویی بیرون منزل ببرم. میز اتوهایی که در خانه های قدیمی در فرو رفتگی و طاقچه ها ساخته می شدند، همیشه برای من جذاب بودند به همین دلیل من به دنبال نسخه میز اتو جدید و به سخیف کهنه گشتم. در این مطلب چگونگی قرار دادن میز اتو در رختشورخانه های امروزین را بررسی می کنیم.

 

میز تحریر تاشو جدید در طاقچه

در این تصویر طاقچه و قفسه مشابه خانه های قدیمی برای میز اتو به شغل برده شده است. در تصویر دیوار پشت کابینت بریده شده و کابینت در فرورفتگی بارو قرار گرفته است. در بالای کمد هم قالب روی کابینت وصل شده لغایت میز اتو کمد دار و ساخته شده بنظر برسد. میز اتو تاشو درون کمد قرار می گیرد و در سرنوشت کناری میز اتو، فضای زیادی برای تجهیزات و وسایل اتوکشی در عقیده گرفته شده است.

 

نکته: اگر مشابه تصویر، میز اتو تو حصار را نصب می کنید، مطمئن باشید که در نزدیکی آن پریز برق وجود داشته باشد. می توانید متنوع تر عمل کنید و کابینت را به نحوی نصب کنید که پریز داخل کابینت پیمان گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

صندلی استاندارد برای کودکان
1 - ارتفاع میز و صندلی‌ باید متناسب با قد نزاکت آموزان و استاندارد باشد. بهترین حالت این است كه زیرپایی و ارتفاع صندلی قابل تغییر باشد الی بتوان برحسب قد كودك آن را تنظیم كرد.
2 - ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای باشد که کف‌پا روی سطح زمین پیمان ‌گیرد و مانعی بین پشت ساق پا و ران‌ها هستی نداشته‌ باشد و پاهای کودک هنگام تماس با زمین، زوایه‌‪‌۹۰درجه ساختن دهد.
3 - صندلی باید به گونه‌ای باشد که زمان مطالعه پشت انسان کاملاً به صندلی چسبیده باشد و منطقه کمری و زیر تیغه‌های شانه را کاملا حفظ کند.
4 - صندلی‌هایی كه تكیه‌گاهشان متحرك است تنگنا زیادی به ستون فقرات وارد می‌كنند و استفاده از آنها رهنمود نمی‌شود.
5 - کوشش کنید صندلی‌های دسته‌دار را برای مطالعه برگزیدن کنید الی اثناء مطالعه بتوانید دست‌هایتان را روی آن قرار دهید لغایت خستگی دست‌هایتان رفع شود.
6 - از صندلی‌های بدون پوشش ابر (صندلی چوبی یا فلزی بدون روكش ) بهره‌گیری نکنید لغایت در اثناء مطالعه هیچ یک از اعضای بدن کودک پرماسیدن ناراحتی نکند.
7 - عمق و درازا نشیمنگاه صندلی نیز مهم است و ایده‌آل آن برابر با فاصله لگن تا زانوهای خم شده كودك است.

 استاندارد میز تحریر باکس دار برای کودکان
1 - ارتفاع میز تحریر باید طوری باشد كه زانوهای كودك از سطح تحتانی میز فاصله داشته باشد و امكان جابجایی و حركت آزادانه با توجه به فاصله بین ران و سطح تحتانی میز هستی داشته باشد.
2 - ارتفاع میز باید به گونه‌ای باشد الی زمانی‌که بازوها در وضعیت عمود بر سطح میز هم محور با محور طولی بدن پیمان دارند، آرنج‌ها نزدیک در محدوده سطح رویی میز پیمان گیرد.
3 - در اثناء مطالعه نباید سر و گردن اغلب از 20 درجه به طرف زیر خم شود.
4 - میز مطالعه باید طوری انتخاب شود که خواننده هنگامی که دو دست خویش را روی میز قرار می‌دهد، حداقل فاصله کتاب و چشمان او کمتر 40 از ‪ سانتی‌متر نباشد.
5 - کودک در پشت میز به مدت طولانی نباید در یك وضعیت تغییر ناپذیر بماند و بهتر است از او بخواهیم هر یک ساعت یكبار از جای خویش بلند شود و فعالیت داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فروش اینترنتی و پستی میز و صندلی 4 نفره تاشو همسفر با بها عالی از فروشگاه اینترنتی پارس تینا ، میز و صندلی تاشو در ابتدا مثل یک کیف سامسونت می باشد اما پس از مفتوح شدن به یک ست میز و صندلی چهار نفره بسیار شیک و قشنگ تبدیل می شود. از ویژگی های این میز و صندلی سخیف بودن و قابل حمل بودن آن است ، شما می توانید در مسافرت ها و گردش های خانوادگی خویش میز و صندلی همسفر را همراه خویش داشته باشید.

میز و صندلی 4 نفره همسفر


نصب آسان و سریع این میز و صندلی به شما کمک می کند لغایت در کمترین موعد شدنی در هر کجا که باشید ست میز و صندلی 4 تن خود را استوار کنید ، ثبات بالا و مقاومت در برابر خفقان از خاصیت های بارز میز و صندلی تاشو همسفر می باشد.

میز و صندلی سفری

یکی از تفریحات زیاد رایج در بین ما ایرانی ها پیکنیک و مسافت است ، حضور در دل طبیعت به اتفاق با خانواده و دوستان که انرژی مثبت بسیار زیادی را به ما می دهد . برای افزایش میزان لذت از سفرها ، وجود لوازم و تجهیزات مسافرتی بسیار الزامی است ، وسایلی که رفاه اغلب را برای شما در شرایط گوناگون برپایی می کنند . احد از گونه ها این وسایل صندلی های تاشو هستند که به دلیل امکان تاشوندگی که دارند به سادگی قابل حمل و کاربرد هستند . ولی این سوژه لغایت پیش از این تنها برای صندلی ها صدق می کرد و امکان به کارگیری میز در سفرهای کوتاه و بلند مدت به دلیل اشغال فضای زیاد و کاستی حمل و جابه جایی امکان پذیر فقدان الی اینکه نسل جدید این محصولات با عنوان میز و صندلی مسافرتی طراحی و ارائه شد.

میز و صندلی تاشو پلاستیکی

میز و صندلی چهار نفره تاشو همسفر نیز از دسته این محصولات است . ابزاری کاملاً کاربردی برای افراد گوناگون در سفرهای گوناگون که ویژگی ابتدایی آن را می توان قابلیت حمل و جابه جایی به ابتدایی ترین شکل ممکن عنوان کرد . میز و صندلی مسافرتی همسفر قابلیت تاشو دارد و به نوع ای طراحی شده که بعد از تاشو شدن به شکل یک چمدان در آید ، چمدانی با دستیگره های ارگونومیک که به سادگی می توانید آن را به به اتفاق خود حمل کنید . ابعاد چمدان نیز به نوع ای است که می توانید از آن در کمترین فضای شدنی همانند صندوق عقب اتومبیل نگهداری کنید ، بدون اینکه بیچارگی به اشغال کل فضای موجود باشد.

میز و صندلی مسافرتی همسفر

همسفر حائز یک میز و چهار صندلی می باشد که از آنها می توانید در سه حالت گوناگون دربرگیرنده ، میز و صندلی ، میز تک و در ضمن نیمکت بهره‌گیری کنید . در میانی میز سوراخ ای جهت قرار دادن چتر (سایه بان) تعبیه شده است که در چهره بیچارگی فقط کافیست پایه چتر را تو آن قرار دیتا و استفاده کنید . روکش میز و صندلی ها از جنس پلاستیک فشره ثابت (ABS) و پایه ها نیز از جنس آلمینیوم ساخته شده که بدست اتصالات فولادی به یکدیگر متصل شده اند . هر صندلی به صورت مجزا قابلیت بردباری وزن الی 125 کیلوگرم را دارد که نشار از کیفیت و پایداری بالای فرآورده دارد.

میز و صندلی همسفر

میز و صندلی مسافرتی همسفر ، در رنگ های متنوع آبی ، زرد ، قرمز ، نارنجی و سبز تولید شده تا هر فرد متناسب با سلیقه خود امکان برگزیدن داشته باشد . از این محصول می توانید برای کمپینگ ، پیک نیکو ، مسافرت ، پیرامون های کاری و یا حتی در خانه استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()