نوشته شده توسط : ساحل

در این مقاله کوشش داریم شما را با محصول میز تحریر باکس دار آریا آشنا کنیم که نیاز هر کسی می‌باشد محصولی حقیر و به اصطلاح جمع و جور که برای خواستن و به طور کلی تحریر زیاد مناسب می‌باشد. بعد اگر به تعقیب یک میز و صندلی طرح دار و باکس دار مناسب هستید با ما همراه باشید. دقت داشته باشید که سایر موعد آنکه اولاد شما بر روی زمین دراز بکشند و تکالیف درسی خود را اتمام بدهند پایان یافته و همچنین برای بازدارندگی از دردهایی که بعدا ممکن است به سراغ فرزندانمان بیاید، بهتر است که به اندیشه جاسازی میزهایی برای آنها باشیم که از مشکلاتی که بعدا برایشان پیش خواهد آد جلوگیری کنیم.

محتوا پنهان
1 میز تحریر باکس دار تاشو و تنظیم شو
2 میز و صندلی تحریر باکس دار تاشو
3 میز تحریر تاشو باکس دار یا میز تحریر کتابخانه دار
4 میز تحریر کودک باکس دار
4.1 خاصیت های میز تحریر کودک باکس دار
5 میز تحریر باکس دار و صندلی
5.1 خاصیت های میز تحریر باکس دار آریا
6 بها میز تحریر باکس دار آریا
میز تحریر باکس دار تاشو و تنظیم شو
میز تحریر باکس دار آریا به چهره تاشو طراحی شده است که مایه می‌شود در هر مکانی قابل بهره‌گیری بوده و به همین دلیل فضای کمی هم برای حفاظت نیاز دارد . از خاصیت های این میز می تاب به داشتن باکس درون کار برای جمع آوری وسایل اشاره کرد ، علاوه بر این میز هم تاشو است و هم قابلیت تنظیم بلندی را دارد که می توانیدمیز تحریر باکس داربرای از سنین کودک الی بزرگسال استفاده نمایید، علاوه بر این سطح این میز ضدخش است .عکس پس زمینه

فرزندان شما می‌توانند میز های تحریر باکس دار آریا را در منزل به چهره اشتراکی کاربرد کنند چون به چهره تنظیم شو طراحی شده و قابلیت تنظیم بلندی دارند می‌توانید با توجه قد ارتفاع آن را تنظیم کنید.
ابعاد این میز 50*70 است این سایز زیاد پسندیده برای نگارش و احضار و ناچیز جا است و به دلیل اینکه دارای باکس می‌باشد بیچارگی نیست کتاب روی آن چیده شود و شما به راحتی می‌توانید از باکس آن کاربرد کنید.

میز و صندلی تحریر باکس دار تاشو
این فرآورده با صندلی به اتفاق است صندلی که ارگونومی مناسبی داشته و در درازا کاربرد شما کمتر احساس خستگی خواهید کرد. باید در عقیده داشته باشید بهره‌گیری کودکان شما از میز صندلی زیاد برای سلامتی آن ها هنگام آموزه خواستن کمک می‌کند چون وقتی دانش آموز بر روی زمین در حال آموزه احضار است بدن در وضعیت مناسبی پیمان ندارد و در طولانی مدت باعث درد های کمر و گردن برای کودکان می‌شود.میز تحریر آریا طرح دار باکس دار طرح مرد عنکبوتی

روکش موجود بر روی آن نیز به چهره وایت برد بوده و قابلیت نگارش و پاک کردن را برای فرزندان شما فراهم می‌کند.

میز تحریر تاشو باکس دار یا میز تحریر کتابخانه دار
یکی از معضلاتی که کودکان اثناء مطالعه و سپریدن دادن تکالیف خویش با آن همراه هستند این است که بی نظمی زیادی به انگیزه استفاده از کتاب و دفتر های بسیار به هستی می‌آید. کودکان معمولا عادت دارند از چندین رنگ مداد و یا اتوماتیک کاربرد کنند پس مرتب بودن می‌تواند تاثیر آن ها را بالا اسیر و راحتتر به تکالیف خود بپردازند از این رو به کارگیری میز تحریر باکس دار می‌تواند این سخت را به طور کامل حل کند.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پیش‌تر در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۰ شاهد انتشار گزارشی بودیم که بر اساس آن لپ‌تاپ موردانتظار سرفیس بوک ۳ مایکروسافت (Microsoft Surface Book 3) قرار است برای پردازش وظایف عادی از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و برای پردازش وظایف گرافیکی از کارت گرافیک ساخته‌شده توسط انویدیا استفاده کند. چند روز پیش شاهد افشای جزئیات مربوط به مدل‌های مختلف سرفیس بوک ۳ در وب‌سایت برخی از فروشندگان اروپایی بودیم که مهر تأییدی بر شایعه‌ی ماه ژانویه می‌زنند. 

بر اساس اطلاعات فاش‌شده‌ی جدید، سرفیس بوک ۳ قرار است همچون نسل فعلی لپ‌تاپ‌های سری سرفیس بوک در دو مدل با نمایشگرهای ۱۳ و ۱۵ اینچ به بازار عرضه شود. همچنین سرفیس بوک ۳ احتمالا دارای دو نوع پردازنده‌ی مرکزی خواهد بود که کاربر بنابه نیازش یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد. آن‌طور که فروشنده‌های اروپایی می‌گویند، سرفیس بوک ۳ قرار است از پردازنده‌های نسل دهمی Intel Core i5-10210U و Intel Core i7-10510U استفاده کند.

مدل‌های سرفیس بوک 3 مایکروسافت

اسکرین‌شات بالا از وب‌سایت یکی از فروشندگان اروپایی گرفته شده و مدل‌های مختلف سرفیس بوک ۳ مایکروسافت را با قیمت‌شان نشان می‌دهد

لپ‌تاپ سرفیس بوک ۲ از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی می‌کند. این موضوع از سوی شماری از کاربران مایکروسافت موردانتقاد قرار گرفت و به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند امکان استفاده از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را در سرفیس بوک ۳ فراهم کنند. همچنین گفته می‌شود امکان استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD با ظرفیت حداکثر یک ترابایت در نسل جدید سرفیس بوک وجود دارد. قیمت پایه‌ی سرفیس بوک ۳ معادل ۱٬۰۰۰ یورو خواهد بود و قدرتمندترین مدل این لپ‌تاپ با قیمت ۴٬۰۰۰ یورو عرضه خواهد شد.

مدل‌های سرفیس بوک 3 مایکروسافت

اسکرین‌شات بالا فهرست کارت‌های گرافیک سری Quadro انویدیا را برای لپ‌تاپ‌ها نشان می‌دهد

تعجب‌برانگیزترین نکته درمورد اطلاعات فاش‌شده جدید منتسب‌به سرفیس بوک ۳ به پردازنده‌ی گرافیکی آن مربوط می‌شود. بر اساس این اطلاعات، سرفیس بوک ۳ قرار است به‌جای کارت‌های گرافیک سری Nvidia GeForce از کارت‌های سری Nvidia Quadro بهره بگیرد. بهره‌مندی از چنین پردازنده‌ای نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد با سرفیس بوک ۳ کاربران مالتی‌مدیا را هدف قرار دهد، نه گیمرها.

کارت گرافیک پرچمدار NVIDIA Quadro RTX 6000 که بر پایه‌ی معماری تورینگ (Turing) ساخته شده است ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی دارد و به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی با مدل‌های سه‌بعدی، محتوای ویدئویی با کیفیت 8K، ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی و موارد دیگر کار کنند. احتمال می‌دهیم مایکروسافت بخواهد برای سرفیس بوک ۳ از کارت‌ گرافیک Quadro RTX 3000 یا مدل‌های قوی‌تر استفاده کند.

سرفیس بوک ۳ تنها محصولی نیست که شاهد انتشار جزئیات مربوط به آن هستیم. رسانه‌ی وین‌فیوچر به‌تازگی به‌نقل از وب‌سایت برخی فروشگاه‌های آنلاین، مشخصات سرفیس گو ۲ را نیز فاش کرده است. ظاهرا این دستگاه قرار است دارای مدل‌های LTE و غیر LTE باشد و از نمایشگری احتمالا ۱۱ اینچ با وضوح ۱٬۸۰۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل بهره بگیرد. گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد در سرفیس گو ۲ از پردازنده‌ی کم‌مصرف Intel Pentium Gold 4425Y استفاده کند. این پردازنده دارای دو هسته با فرکانس پردازشی ۱/۷ گیگاهرتز است و نسبت‌به مدل قبلی‌اش تغییرات اندکی به‌خود دیده. مدل موردبحث از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار خواهد بود. اگر نسخه‌ی LTE سرفیس گو ۲ را بخواهید می‌توانید مدلی دیگر از آن را با پردازنده‌ی Pentium که از مودم 4G بهره می‌گیرد تهیه کنید. این مدل از سرفیس گو ۲ از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD بهره‌مند خواهد بود. 

 منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347562/microsoft-surface-book-3-ram-storage-gpu-specs-leak/



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چندی پیش اخباری منتشر شد که از تعطیلی بخش تولید هسته‌های سفارشی مانگوس برای تراشه‌های اکسینوس سامسونگ خبر می‌داد. حال، مشخص شده است که این بخش قبل از تعطیلی کامل، روی دو هسته جدید به نام‌های M6 و M7 کار می‌کرده است.

برای اولین از پردازنده‌های مانگوس در تراشه‌ای به نام اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده شد که با فرآیند تولید لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده بود. از تراشه اکسینوس ۸۸۹۰ در سری پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ به نام گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج استفاده شد. هسته‌های مانگوس ۱ یا M1 در کنار هسته‌های کرتکس A53 در ماژول پردازنده مرکزی تراشه اکسینوس ۸۸۹۰ قرار گرفته بودند و با فرکانس‌های متفاوت فعالیت می‌کردند.

آخرین مدل‌های تجاری هسته‌های مانگوس نیز با نام M5 در پردازنده‌های اکسینوس ۹۹۰ استفاده شد که برای سری گلکسی اس ۲۰ طراحی شده بود. در پردازنده مرکزی تراشه اکسینوس ۹۹۰ شاهد دو هسته M5، دو هسته کرتکس A76 و چهار هسته کرتکس A55 بودیم.

حال که بخش تولید هسته‌های مانگوس تعطیل شده است، مشخص شده که دو هسته دیگر به نام‌های M6 و M7 در دست تولید بوده است. این اطلاعات در چهار پروفایل لینکدین به دست آمده که در هر چهار پروفایل به نام هسته M6 یا مانگوس ۶ اشاره می‌شود.

اهمیت چنین موضوعی زمانی مشخص می‌شود که گویا قرار بوده از هسته M6 تراشه موجود در پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۱ استفاده شود.

اطلاعات لینکدین / هسته مانگوسی 6 / M6

در یکی از پروفایل‌ها حتی به نام مانگوس ۷ یا M7 نیز اشاره شده است که احتمالا برای پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ سامسونگ در نظر گرفته شده بود.

اطلاعات لینکدین / هسته مانگوسی 6 / M6

متاسفانه آینده سری هسته‌های مانگوس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما به احتمال فراوان سامسونگ دیگر از هسته‌های جدیدتری مانند M6 یا M7 استفاده نخواهد کرد. اصولا در تراشه‌های اکسینوس، هسته‌های مانگوس از توان بیشتری برخوردار بودند و با فرکانس بالاتری کار می‌کردند؛ برای مثال در پردازنده اکسینوس ۹۹۰ شاهد دو هسته مانگوس ۵ بودیم که با فرکانس ۲/۷۳ گیگاهرتز کار می‌کردند، اما هسته‌های کورتکس A76 و A55 به ترتیب روی فرکانس ۲/۵ و ۲ گیگاهرتز تنظیم شده بودند.

پس از انتشار بنچمارک‌هایی که ضعف نسخه گلکسی اس ۲۰ با تراشه اکسینوس ۹۹۰ نسبت به مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را نشان می‌داد، بسیاری از کاربران، سامسونگ را مورد انتقاد قرار دادند و حتی طوماری با امضای کاربران محصولات سامسونگ جمع‌آوری شد که شرکت کره‌ای دیگر در پرچم‌داران خود از تراشه اکسینوس استفاده نکند.

این موضوع در حالی است که مقامات سامسونگ اعلام کردند تفاوتی از نظر عملکرد میان دو تراشه اکسینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ وجود ندارد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/17/347561/samsung-two-new-custom-cpu/



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

واقعا ساده نیست. معمولا وقتی چند گزینه خوب پیش رویمان داشته باشیم، گزینش راحت‌تر و درست‌تری خواهیم داشت، به همین علت هدف داریم در این نوشته، تعدادی از گوشی‌های 2019 در مشقت قیمت 3 تا 4 میلیون تومان موجود در بازار ایران را رسیدگی کنیم. راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۳ میلیون البته اگر علاقه دارید با کمی خرج اغلب گوشی بهتری بخرید، رهنمود می‌کنیم به نوشته‌ی بهترین گوشی لغایت 4 میلیون تومان نیز سر بزنید!

از آنجایی که گوشی‌های پایین 3 میلیون تومان طیف وسیعی از گوشی‌های موجود در بازار را در بر می‌گیرد، بهتر است بدانید که کدام یک از ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی برای شما اهمیت بیشتری دارد تا گزینه‌ای همسو با نیازها و علایق خویش پیدا کنید. معمولا در نگاه اول قدرت پردازنده اصلی و گرافیکی، اندازه صفحه نمایش، مقدار RAM، توان باتری و حافظه درونی گوشی از مواردی است که باره توجه پیمان می‌گیرد.

بهترین گوشی الی 3 میلیون تومان 2019

در پیوستگی می‌توانید بهترین گوشی الی 3 میلیون تومان را از وسط گوشی‌های پیشنهادی زیر، که در این نوشتار به کوتاهی مورد رسیدگی پیمان گرفته‌اند، گزینش کنید:


بهترین گوشی‌های سامسونگ
بهترین گوشی‌های هوآوی
بهترین گوشی‌های شیائومی
بهترین گوشی‌های آنر
بهترین گوشی‌های نوکیا

 

بهترین گوشی‌های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان
کمپانی سامسونگ یگانه از پرکارترین کمپانی‌های دنیا در تولید گوشی‌های موبایل است. سامسونگ در لیست بهترین گوشی الی 3 میلیون، بیشترین نماینده را دارد. میان‌رده‌های این کمپانی از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردارند و عمدتا از دو خانواده سری A و M این شرکت هستند.

گوشی Samsung A50
گوشی Samsung M30
گوشی Samsung A40
گوشی Samsung A30s
گوشی Samsung A30

گوشی سامسونگ گلکسی A50
Samsung Galaxy A50، احد از گوشی‌های جدید سامسونگ است که بها آن نزدیک 3 میلیون تومان است. پردازنده این گوشی Exynos 9610 با چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex A73 به همراه چهار هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex A53 است. دارای 64 گیگابایت حافظه درونی و 4 گیگابایت حافظه RAM بوده، و با طاقت باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی و اندروید 9.0 وارد بازار موبایل شده است. مشخصات کلی گوشی Galaxy A50 را می‌توانید در جدول پایین مشاهده کنید:



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تاریخچه وردپرس
وردپرس در سنه ۲۰۰۳ به عنوان یک پروژه مستقل برپایی شد، وردپرس ادامه طرح اولیه با نام پروژه b2 cafelog بود. در گذشته از وردپرس برای ایجاد تارنگار استفاده می‌شد، اما با گسترش وردپرس توسط کسان زیادی که در این امر همکاری می‌کردند و ایجاد گونه ها امکانات و افزونه‌ها برای آن امروزه هر نوع وب‌سایتی را می‌توان با به کارگیری وردپرس ایجاد کرد. وردپرس منبع مفتوح است و توسط جامعه ابهت از مشارکت‌کنندگان توسعه‌یافته و کماکان گسترش پیدا می‌کند.

با وردپرس چه گونه وب‌سایت‌هایی می‌توان برپایی کرد؟
WordPress توسعه‌یافته و امروزه نه تنها وبلاگ و سایت‌های گوناگون که گونه ها گوناگون سایت از جمله سایت‌های فروشگاهی نیز با به کارگیری آن ایجاد شده و توسعه مکشوف است تا جایی که محبوب‌ترین گذرگاه برای ایجاد فروشگاه بازرگانی الکترونیکی، وردپرس است.

تعریف وردپرس
وردپرس چیست؟ به سادگی می‌توان گفت محیطی ساده و با امکانات فراوان برای مدیریت سایت شما میباشد. برای آموزش وردپرس کافی است واپسین نسخه وردپرس را دانلود کرده و آن را روی سایت خود نصب کنید، شغل با وردپرس بسیار ساده‌تر متعلق به است که حدس می‌زنید، راهنمای هر دسته را مطالعه کنید که می‌توان زبان آن را به فارسی هم تغییر داد و به همین سادگی شما کار با وردپرس را یاد گرفتید.

برنامه وردپرس چیست؟
نسخه‌ای از وردپرس که بر روی سایت نصب می شود و به آن سیستم مدیریت محتوا می گویند که به راحتی و مجانی دانلود و نصب می‌شود. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که به پلاگین معروفند و بر روی این برنامه اصلی نصب شده و باره استفاده قرار می‌گیرد، در پیوسته به تفصیل کل این موارد را شرح می‌دهیم.

تعریف CMS
در پاسخ به این سوال که وردپرس چیست، میتوان گفت که وردپرس یک نوع سیستم مدیریت درونمایه یا CMS است. CMS یا سیستم مدیریت درونمایه چیست؟ هر سایت محتوایی دارد که برای مدیریت و پیمان دادن آن، برای ایجاد، مدیریت، انتشار، نمایش و سایر فعالیت‌ها بر روی آن دربایستن به به کارگیریوردپرس چیست؟یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا است. سیستم مدیریت درونمایه می‌تواند وردپرس، مومبا، جوملا یا سایر CMS ها باشد، هر چه کار کردن با این سیستم مدیریت آسان‌تر باشد و امکانات بیشتری را در پسندیدن مدیر سایت قرار دهد CMS بهتری است.

مقایسه وردپرس با سایر CMS ها
مدیران وب‌سایت‌ها علاقمندند که سایت خویش را مطابق با سلیقه خویش طراحی کنند و محتوا را به طریق مد نظر در آن پیمان دهند. برای به کارگیری جوملا و تغییر در محیط سایت یا دیگر فعالیت‌ها احتیاج است برنامه‌نویسی بدانیم و با استفاده از کدنویسی تغییرات مدنظر خویش را برپایی نماییم درحالی‌که برای استفاده از وردپرس چنین دانشی ضروری نیست. پیشه با وردپرس بسیار آسان‌تر از پیشه با سایر CMS ها است.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

در پی شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت تردد برای مشتریان، هیوندای گارانتی بیش از ۱/۲ میلیون دستگاه خودرو را در سراسر جهان به مدت سه ماه تمدید کرد.

 

هیوندای موتور ضمانت‌نامه بیش از ۱/۲۱ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان را برای پشتیبانی از مالکانی که ممکن است در سرویس‌دهی و تعمیر خودروهای خود در طول همه‌گیری ویروس کرونا با مشکل رو‌به‌رو شوند‌، تمدید خواهد کرد. مالکان خودروهای هیوندای در امریکا، دارای ۵ سال  یا ۹۶،۰۰۰ کیلومتر ضمانت خودرو و ۱۰ ساله یا ۱۶۰،۰۰۰ کیلومتر ضمانت پیشرانه هستند که اعتبار آن طی دو ماه آینده منقضی می‌شود. هیوندای طی روزهای آینده با کلیه مشتریان واجد شرایط تماس خواهد گرفت.

Hyundai / هیوندای

بری راتزلف، مدیر ارشد بخش مشتریان هیوندای در آمریکای شمالی گفت:

این نمونه‌ی عالی دیگری از چگونگی حمایت ما از مشتری و ادامه دادن تقویت بهترین ضمانت‌نامه در آمریکا است. درحالی‌که اکثر نمایندگی‌های هیوندای برای ارائه خدمات آماده هستند، ما می‌خواهیم مشتریان در بازدید از نمایندگی‌ها برای کار گارانتی و هرگونه خدمات خودرویی احساس راحتی کنند.

هیوندای همچنین تأیید کرده است که هم‌زمان با تعطیلی بسیاری از نمایندگی‌های این شرکت در سراسر ایالات متحده آمریکا، بیشتر بخش‌های خدمات باز هستند. این شرکت خودروسازی همچنین سیاست جدیدی دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد به‌جای امضای فیزیکی اسناد، امضای الکترونیکی برای تعمیر وسایل نقلیه صادر کنند.

هیوندای همچنین در سراسر جهان، ضمانتنامه‌هایی را نیز که بین ماه مارس تا ژوئن سال ۲۰۲۰ منقضی می‌شوند، به مدت سه ماه تمدید می‌کند. بیش از ۱/۲ میلیون دستگاه خودروی هیوندای در ۱۷۵ کشور واجد شرایط هستند.

Hyundai / هیوندای

وان‌هانگ چو، معاون اجرایی و رئیس بخش تجربه مشتری شرکت هیوندای موتور در این زمینه گفت:

ما درک می‌کنیم که بسیاری از مشتریان ما در این شرایط ممکن است محدود شوند یا به سرویس‌دهی وسایل نقلیه دسترسی نداشته باشند. با این برنامه‌های ضمانت‌نامه، ما می‌خواهیم خیال خود را درباره واجد شرایط بودن تعمیرات گارانتی و خدمات مرتبط با آن در ماه‌های آینده راحت کنیم. ما نه‌تنها به سلامتی و ایمنی مشتریان خود اهمیت می‌دهیم، بلکه به سلامت و ایمنی وسایل نقلیه آن‌ها نیز اهمیت می‌دهیم.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/7/347205/hyundai-extending-warranties-vehicles-worldwide/



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

TCL شب گذشته به‌صورت رسمی از گوشی‌های خانواده‌ی TCL 10 در قالب مدل‌های 5G، پرو و L پرده‌برداری کرد. این گوشی‌ها با سخت‌افزار قوی و قیمت مقرون‌به‌صرفه روانه‌ی بازار می‌شوند.

 

گوشی‌های خانواده‌ی تی‌سی‌ال ۱۰ (TCL 10) جزو جالب‌توجه‌ترین گوشی‌های هوشمند معرفی‌شده در سال ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آیند. نخستین بار این گوشی‌های هوشمند در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2020 به‌صورت اولیه رونمایی شدند و با برخی جوانب آن‌ها آشنا شدیم. در آن زمان اطلاعات چندانی درمورد گوشی‌های جدید TCL منتشر نشده بود، تا اینکه شب گذشته پس از گذشت ۴ ماه، سرانجام شرکت موردبحث گوشی‌های خانواده‌ی TCL 10 را‌ به‌صورت کامل رونمایی کرد. 

گوشی‌های معرفی‌شده‌ی جدید شامل تی‌سی‌ال ۱۰ فایو جی (TCL 10 5G)، تی‌سی‌ال ۱۰ پرو (TCL 10 Pro) و تی‌سی‌ال ۱۰ ال (TCL 10L) هستند. گرچه سه گوشی معرفی‌شده توسط TCL تفاوت‌های متعددی با یکدیگر دارند، اما برخی از قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها شبیه‌به یکدیگر است. نخستین نقطه‌ی مشترک در بین تمامی دستگاه‌ها نرم‌افزار آن‌ها است. براساس اعلام رسمی، هر سه گوشی خانواده‌ی TCL 10 مجهز به رابط کاربری اختصاصی TCL UI بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ هستند. ظاهر کلی رابط کاربری اختصاصی TCL شباهت بسیار زیادی به اندروید ۸ دارد و ما را یاد این سیستم‌عامل می‌اندازد.

در کنار سیستم‌عامل، سه گوشی جدید TCL دارای سه حالت مجزا برای راحتی چشم کاربر هستند. ظاهرا در هر سه گوشی از حالت‌های ویژه‌ی Adaptive Tone ،Reading Mode و Eye Comfort Mode استفاده شده است. فعال‌سازی این حالت‌ها باعث می‌شود هنگام کار با گوشی‌های جدید TCL فشار کمتری به‌چشم کاربر وارد شود. TCL می‌گوید در گوشی‌های جدیدش از موتوری مستقل به‌منظور بهبود توانایی‌های نمایشگر استفاده کرده است؛ درضمن این گوشی‌ها از پردازش SDR به HDR به‌صورت آنی پشتیبانی می‌کنند. دستیابی به این قابلیت به‌لطف فناوری ویژه‌ی شرکت NXTVISION فراهم شده است. فناوری ارائه‌شده از سوی NXTVISION باعث می‌شود نمایشگرها رنگ‌ها را به‌شکلی حقیقی‌تر و تصاویر را با کنتراست بهتر به‌نمایش دربیاورند. 

سه گوشی جدید TCL همچنین دارای کلیدی هوشمند هستند که امکان شخصی‌سازی آن به‌سادگی وجود دارد. کاربر می‌تواند کلید هوشمند موردبحث را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که عملکردش هنگام یک‌ بار یا دو بار ضربه زدن روی آن یا نگه داشتن کلید به‌مدت چند ثانیه، متفاوت باشد و هر بار کار خاصی نظیر بازکردن دستیار صوتی گوگل اسیستنت یا اجرای اپلیکیشن دوربین انجام دهد. در کنار موارد یادشده، سه گوشی جدید خانواده‌ی TCL 10 به‌قابلیتی مجهز شده‌اند که TCL از آن با نام «سوپر بلوتوث» (Super Bluetooth) یاد می‌کند. سوپر بلوتوث به‌شما امکان می‌دهد گوشی را به‌صورت هم‌زمان به حداکثر چهار اسپیکر یا هدفون متصل کنید. بدین ترتیب امکان راه‌اندازی سیستمی صوتی با چند اسپیکر از طریق یک گوشی هوشمند برای شما فراهم می‌شود. ناگفته نماند TCL 10 5G ،TCL 10 Pro و TCL 10L همگی دارای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون هستند.

تی سی ال 10 ال / TCL 10L

TCL 10L

TCL 10L ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند خانواده‌ی TCL 10 به‌شمار می‌آید. گرچه TCL 10 کم‌قیمت‌ترین گوشی است اما به بسیاری از قابلیت‌هایی که در مدل‌های 5G و پرو وجود دارند، مجهز شده‌ است. اولین و مهم‌ترین نکته درمورد TCL 10L که هنگام نگاه کردن به گوشی متوجه آن خواهید شد، بدون شک حفره‌ی دایره‌ای‌شکل بالای نمایشگر است. TCL 10L برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایشی ۶/۵۳ اینچ با پنل LTPS LCD و وضوح فول HD پلاس استفاده می‌کند؛ TCL از پنل به‌کاررفته در گوشی موردبحث با نام کامل LTPS LCD Dotch یاد می‌کند. گرچه این نمایشگر اساسا مجهز به پنلی LCD است، اما کارشناسانی که شانس کار با TCL 10L را پیدا کرده‌اند می‌گویند نمایشگر موردبحث کیفیتی بسیار عالی دارد. 

تی‌سی‌ال ۱۰ ال نمایشگری ۶/۵۳ اینچ با پنل LTPS LCD و وضوح فول HD پلاس دارد

نمایشگر به‌کاررفته در گوشی TCL 10L دارای نسبت تصویر ۱۹/۵:۹ است و نسبت کنتراست ۱٬۵۰۰:۱ را ارائه می‌دهد. متأسفانه TCL در گوشی موردبحث از نمایشگری با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۶۰ هرتز استفاده کرده است. بااین‌حال نگاهی به قیمت نهایی گوشی، استفاده از این نوع پنل را کاملا توجیه می‌کند. TCL 10L با قیمت ۲۵۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. همان‌طور ک بالاتر اشاره کردیم، تمامی گوشی‌های خانواد‌ه‌ی TCL 10 دارای موتوری مستقل برای بهبود توانایی‌های نمایشگر هستند که توسط شرکت پیکسل‌ورکس (Pixelworks) ساخته شده است. نمایشگر دستگاه همچنین به‌لطف فناوری NXTVISION بهبودهای متعددی به‌خود دیده و می‌تواند محتوای بصری را به‌شکلی چشم‌نواز به‌تصویر بکشد.

TCL ترجیح داده است در پنل پشتی گوشی 10L از پلاستیک استفاده کند. گوشی موردبحث در دو رنگ روانه‌ی بازار خواهد شد: سفید و آبی. ظاهرا هر دو رنگ دارای جلوه‌ای خاص هستند، بدین گونه که از زاویه‌های مختلف، رنگ پنل پشتی تا حدی تغییر می‌کند. پنل پشتی پلاستیکی TCL 10L میزبان مجموعه‌دوربین چهارگانه و فلاش دوگانه است. در پنل پشتی گوشی همچنین شاهد حسگر اثر انگشت خازنی هستیم. گرچه جنس پنل پشتی از پلاستیک است، اما هنگامی که TCL 10L را دست بگیرید، تشخیص این موضوع کار ساده‌ای نیست. نویسنده‌ی رسانه‌ی XDA-Developers که از نزدیک با این گوشی کار کرده است می‌گوید نتوانسته پلاستیکی بودن پنل پشتی را تشخیص دهد. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/7/347201/tcl-10l-10-pro-10-5g-specs-price-release-date-official/



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از ساده ترین و سریع ترین و ارزان ترین مسیر ها برای ساخت یک وب سایت خوب و حرفه ای همراه با یک سیستم مدیریت محتوای نیرومند و نیرومند، به کارگیری سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. البته در قدیم از وردپرس اغلب برای ساخت وبلاگ های گوناگون بهره‌گیری می شد. وردپرس برای مبتدیان و افرادی که تجربه ی مدیریت سایت را ندارند زیاد مناسب و کارآمد است زیرا این سیستم مدیریت محتوای مترقی یک رابط کاربری زیاد ساده و کاربردی دارد و این مهم ترین خاصیت وردپرس است که هر وبمستری، با هر سطحی از دانش طراحی، می تواند به راحتی از آن بهره‌گیری کرده و قابلیتهای آن را به پیشه بندد. می طاقت این را گرد از مزایای به کارگیری وردپرس دانست.
یکی از خاصیت های وردپرس انعطاف پذیری و اندک نبودن آن است، به این معنی که کاربر در به کارگیری پلاگین ها و قالب های بسیار بسیار و گوناگون و امکانات سایر محدودیتی ندارد؛ وانگهی این خدمات جانبی، نسبت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر زیاد ارزانتر بوده و یا مجانی می باشد. زیرا سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر خلاف بقیۀ سیستمهای مدیریت درونمایه به برنامه نویسی خاصی بیچارگی ندارد.

یکی دیگر از برتری های وردپرس این است که خروجی سایت مورد نظر، به طور پیشفرض لغایت کران زیادی بهینه شده است و از سئوی فوقانی برخوردار است یعنی یک وب سایت وردپرسی، در سنجش با سایت هم موضوعش با محتوای یکسان، در موتورهای جستجو از رتبه ی نسبتا بالاتر و نکوداشتن مستفیض خواهد بود. احد از هدفهای ساخت وردپرس رعایت استاندارد های جهانی بوده است که به همین قصد برای موتورهای جستجو همچون گوگل مطلوب است.
مزیت دیگر وردپرس این است که همگی بروزرسانی هایی که توسط تیم گسترش دهنده سیستم وردپرس منتشر می شود، رایگان است و به راحتی قابل دسترس میباشد. وردپرس چیست؟ و 14 عدد از ✔ مزایای استفاده از وردپرس

یک مزیت دیگر وردپرس این است که هر نوع سیستمی را که نیازمند آرایش دیتابیس است می طاقت با آن پیاده سازی نمود. همانند سیستمهای چندکاربره، املاک، نیازمندیها و همچنین سایتهای دایرکتوری و … که دربرگیرنده دیتابیس های سنگینی هستند.

در آخر، نکته ی مهم در استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در این است که کسان از قالب های حاضر کاربرد می کنند؛ حال آنکه به راستی چه بسا به نظر دشوار خاصی نباشد ولی دشوار این است که شدنی است چندین سایت دیگر با همان قالبی که فرد متعلق به استفاده کرده است هستی داشته باشد و این مساله می تواند در سئوی سایت نیز تاثیرگذار باشد. عیب سایر قالب های حاضر ی قدیمی وردپرس عدم سازگاری آن ها با تلفن های به اتفاق و تبلت ها است که از این سخت نیز نمیتوان چشم پوشی کرد زیرا اکثر کاربران و بینندگان سایت حائز گوشی هوشمند یا تبلت می باشند. البته قالبهای جدید وردپرس بیشتر واکنشگرا هستند.

 

امیداواریم این توضیحات برای شما مفید باشد. در مرداد ماه نخستین کنگره وردپرس برگزار خواهد شد که مطمئنا برای علاقه مندان به این سیستم مدیریت درونمایه موثر و مفید خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آیا کامپیوتر شما روشن نمی‌شود و نمی‌توانید به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید؟ با روش‌های آموزشی این مطلب می‌توانید اطلاعات کامپیوتر خود را با گوشی یا تبلت اندروید بازیابی کنید.

 

در صورتی که سیستم‌عامل کامپیوتر شخصی شما از کار بیفتد، تنها روش بازیابی، یک فایل ISO بوده که باید درون فلش USB قرار دهید، اما اگر به کامپیوتر دیگری برای ایجاد فایل نصبی دسترسی ندارید، جایی برای نگرانی وجود ندارد. ما در این مقاله روش بازیابی کامپیوتر با ایجاد یک USB قابل‌بوت از طریق اندروید را آموزش خواهیم داد.

کامپیوتر شخصی شما قفل کرده است؟ باید چه کار کنید؟

کامپیوتر شما روشن نمی‌شود؟ احتمالا یک ویروس باعث بروز مشکل در سیستم‌عامل شما شده است، حتی امکان خرابی هارد هم وجود دارد. با اینکه اطلاعات زیادی در سیستم شما وجود دارد و به آن‌ها نیازمندید، اما راهی برای ایجاد یک دیسک ریکاوری وجود ندارد.

احتمالا فکر می‌کنید رایانه شخصی شما، تنها دستگاهی است که می‌تواند فایل‌های ISO را بارگیری و رایت کند و این مسئله باعث ناامیدی شما شده است. در صورتی که یک گوشی یا تبلت مجهز به سیستم‌عامل اندروید 3.1 و بالاتر در اختیار دارید، احتمالا دستگاه از OTG پشتیبانی می‌کند؛ این بدان معنا است که شما می‌توانید یک فلش USB به گوشی یا تبلت اندرویدی متصل کنید.

این یک روش عالی برای بازیابی کامپیوتر شخصی شما به حساب می‌آید. فایل ISO مخصوص ریکاوری را دانلود کنید و با متصل کردن دستگاه USB به گوشی یا تبلت، فایل مربوطه را از طریق یک برنامه جانبی رایت کنید.

استفاده از اندروید همانند رایانه‌ی شخصی

در صورتی که یک گوشی یا تبلت اندروید با قابلیت پشتیبانی از OTG در اختیار دارید، شانس بسیار زیادی برای بازیابی و تعمیر کامپیوتر خواهید داشت، اما صبر کنید. یک سؤال مهم در این جا وجود دارد و آن هم این است که آیا مشکل کامپیوتر را تشخیص داده‌اید؟

قبل از شروع بازیابی باید به‌صورت آنلاین، تمام مشکلات مربوط به بوت را بررسی کنید. در مورد نشانه‌ها باید به خوبی بررسی کنید که سیستم شخصی شما قبل از روشن نشدن، کدام یک از علائم را از خود نشان داده است. استفاده از این روش به شما کمک می‌کند هنگام رایت کردن فایل ISO، بتوانید تصمیم درست برای استفاده از روش مناسب را اتخاذ کنید. به‌عنوان مثال، ممکن است به یک دیسک بازیابی اختصاصی یا یک نسخه سالم از سیستم‌عامل موردنظرتان نیاز داشته باشید.

در صورتی که اطمینان ندارید، بهتر است دیسک ریکاوری را انتخاب کنید. اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما فضای لازم برای ذخیره‌سازی را در اختیار دارد، یک فایل ISO مناسب را پیدا کرده و دانلود کنید. در صورتی که حافظه ذخیره‌سازی دستگاه شما کافی نیست، یک نسخه کم حجم از لینوکس را دریافت کنید.

حتما به‌جای اینترنت همراه از مودم خانگی استفاده کنید. با دانلود یک سیستم‌عامل، چند گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت که ممکن است بخش اعظم فضای ذخیره‌سازی داخلی شما را اشغال کند.

ساخت Bootable USB در اندروید بدون کامپیوتر

هنگامی که فایل ISO موردنظرتان را پیدا کردید، نیازمند ابزاری برای رایت آن خواهید بود. احتمالا در ویندوز از Rufus استفاده می‌کنید، اما این ابزار برای اندروید در دسترس قرار ندارد. با این حال، چندین گزینه دیگر با عملکردی مشابه Rufus در دسترس قرار دارند.

از این میان، قابل اطمینان‌ترین ابزار را می‌توان ISO 2 USB Android دانست. این ابزار هم دقیقا کار Rufus را انجام می‌دهد و بخشی از فضای ذخیره‌سازی شما را به یک دیسک نجات تبدیل می‌کند. شما با این کار می‌توانید بازیابی کامپیوتر را انجام دهید یا یک سیستم‌عامل جدید نصب کنید.

لینک دانلود: ISO 2 USB برای اندروید

ساخت دیسک نجات قابل‌بوت

برای انجام این کار نیازمند یک آداپتور OTG هستید. این یک کابل مقرون‌به‌صرفه بوده که می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین هم خریداری کنید. دو نوع آداپتور OTG در دسترس قرار دارد که یکی برای گوشی‌های مجهز به پورت USB-C و دیگری برای گوشی‌های مجهز به درگاه میکرو USB مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس از آن که اتصال به گوشی انجام شد، به‌سادگی یک فلش USB را به آداپتور OTG وصل کنید. شما می‌توانید فایل ISO دانلود شده را در آن رایت کنید. با برقراری اتصال درایو USB از طریق کابل OTG، فرایند آغاز می‌شود و باید روی اولین گزینه Pick ضربه بزنید. حافظه USB را انتخاب کرده و سپس برای انتخاب فایل ISO، لازم است روی دومین گزینه Pick هم ضربه بزنید.

تمام درخواست‌های مربوط به ارائه مجوز را تأیید کنید؛ احتمالا برنامه از شما مجوز دسترسی به فایل‌های رسانه و فلش USB را درخواست خواهد کرد. با انتخاب هر دو مورد، می‌توانید روی گزینه Start برای آغاز کار ضربه بزنید.

 

این فرایند مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید. پس از انجام کار، دستگاه USB را بردارید و آن را در رایانه شخصی وارد کرده و کار بازیابی کامپیوتر را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که باید اولویت‌بندی روش بوت را در تنظیمات بایوس کامپیوتر برای دسترسی به بوت از طریق فلش USB، تغییر دهید.

تبدیل گوشی اندروید به محیط لینوکس قابل‌بوت

آیا فلش مموری USB یا کابل OTG در اختیار ندارید؟ در صورتی که گوشی اندروید شما روت شده است، می‌توانید یک روش جایگزین را امتحان کنید. DriveDroid یک ابزار مفید بوده که به شما اجازه می‌دهد رایانه شخصی را به‌طور مستقیم و با کابل و از طریق فایل ISO ذخیره شده در گوشی، بوت کنید. شما فقط به گوشی هوشمند یا تبلت و یک کابل مناسب برای برقراری اتصال، نیازمند هستید.

لینک دانلود: DriveDroid

توجه داشته باشید که این فقط برای گوشی‌ها یا تبلت‌های روت‌شده است. این راه‌حل نیازمند پشتیبانی کردن دستگاه شما از ذخیره‌سازی انبوه USB است. درحالی‌که نسخه‌های مدرن اندروید از ذخیره‌سازی انبوه پشتیبانی نمی‌کنند، اما وب سایت DriveDroid روش‌های مختلفی برای فعال‌سازی پشتیبانی از ذخیره‌سازی انبوه را ارائه می‌کند.

روش بازیابی کامپیوتر توسط DriveDroid

مجوزهای مربوط‌به دسترسی روت DriveDroid را تأیید کنید. در ادامه روی گزینه دانلود کلیک کرده و یک سیستم‌عامل را برای دانلود در گوشی یا تبلت، انتخاب کنید. شما می‌توانید گزینه‌های فراوانی را از میان اوبونتو و انواع مختلف سیستم‌عامل‌های لینوکس انتخابی کنید. در صورتی که می‌خواهید رایانه شخصی خود را بازیابی کنید، بهترین گزینه را می‌توان boot-repair-disk یا CloneZilla دانست.

توجه داشته باشید که پس از انتخاب سیستم‌عامل، یک نسخه از آن به شما پیشنهاد می‌شود. در حالت کلی این پیشنهاد شامل جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل بوده و در انواع مدل‌های 32 یا 64 بیت در دسترس قرار دارد. شما باید مناسب‌ترین سیستم‌عامل را برای بازیابی کامپیوتر انتخاب کنید تا با سیستم شما سازگار باشد.

پس از آن که سیستم‌عامل را انتخاب کردید، باید منتظر بمانید تا در گوشی دانلود و ذخیره‌سازی شود. فایل ISO در پوشه Downloads ذخیره می‌شود، اما در صفحه اصلی DriveDroid هم ظاهر خواهد شد. فایل ISO را انتخاب کرده و منتظر نمایش گزینه‌ها باشید. در میان گزینه‌های حافظه ذخیره‌سازی استاندارد (Standard USB Storage)، حافظه ذخیره‌سازی فقط خواندنی  (Read-Only USB Storage) یا CD-ROM، باید یکی را انتخاب کنید. با این کار روش عملکرد ISO هنگام راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، مشخص خواهد شد.

حالا شما می‌توانید دستگاه اندروید را به رایانه شخصی خود متصل کرده و رایانه را مجددا راه‌اندازی کنید. در صورتی که ترتیب بوت رایانه شما روی بوت از طریق فلش USB تنظیم شده است، سیستم‌عامل دانلود شده از گوشی شما بوت خواهد شد. شما می‌توانید از این روش برای بازیابی کامپیوتر استفاده کنید یا حتی یک سیستم‌عامل کاملا جدید نصب کنید.

روش نصب ویندوز 10 از گوشی اندروید با کامپیوتر

یک برتری دیگر هم در استفاده از برنامه DriveDroid به‌جای ISO 2 USB وجود دارد. برنامه DriveDroid امکان نصب ویندوز 10 از طریق گوشی یا تبلت اندرویدی را فراهم می‌کند. در صورتی که لینوکس برای شما ایده‌آل نیست و ابزارهای بازیابی قادر به تعمیر پارتیشن‌های ویندوز نیست، می‌توانید نصب مجدد را به‌سادگی انجام دهید. در این صورت، پرداخت دو دلار، ییشنهادی منطقی خواهد بود. شما می‌توانید مجددا ویندوز 10 را با استفاده از گوشی اندروید خود در کمتر از یک ساعت روی رایانه نصب کنید.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/7/347079/recover-pc-using-android-device/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اعمال خرابکارانه و به آتش کشیده شدن دکل‌های 5G توسط نظریه‌پردازان توطئه باعث شده است که یوتیوب به اقدامات جدیدی برای مبارزه با نشر اطلاعات گمراه‌کننده دست بزند.

 

به‌تازگی برخی نظریه‌پردازان توطئه، همه‌گیری ویروس کرونا را به امواج شبکه‌ی مخابراتی 5G ربط داده‌اند. این مسئله به اعمال خرابکارانه نظیر به آتش کشیده شدن برخی دکل‌های شبکه‌ی 5G در بریتانیا و تهدید مهندسان حوزه ارتباطات منجر شده است. یوتیوب به سبب همین موضوع به فکر مبارزه با این‌گونه تئوری‌ها افتاده است و قصد دارد نشر اطلاعات گمراه‌کننده درباره‌ی شبکه 5G را در پلتفرم خود محدود کند.

در همین راستا یوتیوب اعلام کرده است ویدئوهایی که با ادعاهای بی‌پایه و اساس، موضوع 5G و شیوع کرونا را به هم ربط می‌دهند حذف خواهد کرد. این اقدام باتوجه به سیاست این پلتفرم مبنی بر ممنوعیت نشر ویدئوهایی که روش‌های اثبات نشده‌ی پزشکی را ترویج می‌کنند صورت می‌گیرد.

بااین‌حال یوتیوب از حذف آن بخش از نظریه‌های توطئه درباره‌ی شبکه‌ی 5G که اسمی از ویروس کرونا نمی‌برند خودداری می‌کند؛ اما در عوض گفته است جلوی گسترش این‌گونه محتوا را خواهد گرفت. برای این کار یوتیوب این‌گونه ویدئوها را از صفحه‌ی ویدئوهای پیشنهادی و نتایج جست‌وجو حذف خواهد کرد و امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات را از آن‌ها سلب خواهد کرد.

این حرکت اندکی پس از رایزنی‌های الیور دودن، وزیر فرهنگ بریتانیا با فیسبوک، توئیتر و یوتیوب برای حذف محتوای حاوی تئوری توطئه صورت می‌گیرد.

در شرایط فعلی ارتباطات مجازی بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارند و این اقدام یوتیوب می‌تواند جلوی حملات بیشتر به تجهیزات ارتباطی را بگیرد. بااین‌حال رویکرد دوگانه‌ی یوتیوب برای حذف برخی ویدئوها و رها کردن برخی ویدئوهایی که به همان اندازه مخرب هستند، مایه‌ی نگرانی است.

تئوری‌های توطئه درباره‌ی آثار زیان‌بار شبکه‌ی 5G بر سلامت انسان فاقد هرگونه دلیل و مدرک قانع‌کننده هستند و فارغ از مطرح شدن یا نشدن موضوع کرونا گمراه‌کننده هستند. رویکرد اخیر یوتیوب ممکن معضل فعلی را حل کند؛ اما برای حل خشونت‌هایی که در بلندمدت از تئوری‌های ضد 5G ناشی خواهند شد اثر چندانی ندارد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/7/347198/youtube-to-remove-5g-coronavirus-videos/



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()