نوشته شده توسط : ساحل

اغلب شرکت‌هایی که با تماس‌های درون‌سازمانی، شهری و بین‌المللی سروکار دارند و دارای سیستم مدیریت مشتریان هستند، به انگیزه ها مختلفی ترجیح می‌دهند که برای برخورداری از ارتباطات صوتی مدیریت شده، از خدمات ویپ استفاده کنند. به انگیزه مبتنی بر شبکه بودن سیستم ویپ، می‌توان از همگی ظرفیت‌های شبکه استفاده کرد و علاوه بر انتقال صوت، تصویر و دیتا را نیز رد و بدل کرد.به همین خاطر، راه‌اندازی ویپ شامل امکانات جذاب و گوناگون می‌باشد که موجب پیشباز مدیران شرکت‌ها در بهره‌مندی از این فناوری شده است.

سازمان‌ها با تاسیس ویپ قادر خواهند بود یک مرکز تماس ایجاد کنند و با یکپارچه‌سازی آن با نرم‌افزارCRM ، بازدهی ارتباطات با مشتریان خویش را به طور چشم‌گیری افزایش دهند. شما مدیران شرکت‌ها با بهره‌مندی از مشاوران و خدمات تخصصی شرکت نصب و راه‌اندازی VoIP و با پیاده‌سازی امکاناتی همانند صف تماس، پاسخگویی خودکار، صندوق صوتی، نظرسنجی از مشتریان و ده‌ها قابلیت دیگر خدمات ویپ، می‌توانید به چهره حرفه‌ای وابستگی با مشتریان خویش را مدیریت کنید و گامی بلند برای کسب خوشنودی اغلب آنها بردارید.


با به کارگیری خدمات VoIP مجموعه، با یک تیر چند نشان خواهید زد و ارتباطاتی زیاد ارزان، باکیفیت و ایمن را با کارمندان و مشتریان خود تجربه خواهید کرد و با راه‌اندازی ویپ توانا خواهید بود از هر کجای دنیا، حتی با گوشی هوشمند خویش نیز به سرویس ویپ دسترسی داشته باشید. گردآور با اتکا به دانش روز و سال‌ها پیشینه در پهنه خدمات راه‌اندازیVoIP ، توانسته است در این چند سال کارنامه‌ای براق در راه‌اندازی سیستم‌های تلفنی تحت شبکه از خود برجای بگذارد و به عنوان احد از شرکت‌های برتر خدمات ویپ طهران شناخته شود.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

؛ اما تأکید کرده است که این پلتفرم «بازی را بازتعریف می‌کند» و می‌تواند نظر ده‌ها میلیون نفر را جلب کند. 

جیسون میلر ضمن اشاره به بازگشت ترامپ به فضای مجازی، می‌گوید: «فکر می‌کنم این پلتفرم به محبوب‌ترین اتفاق در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. این سرویس بازی را کاملا بازتعریف می‌کند و همه قرار است منتظر بمانند و ببینند که رئیس‌جمهور ترامپ چه کاری انجام می‌دهد. پلتفرم یادشده، پلتفرم خودِ او خواهد بود.»

اگر ادعاهای جیسون میلر درباره‌ی شبکه‌ی اجتماعی ترامپ حقیقت داشته باشد، احتمالا محافظه‌کارانی که اعتقاد دارند شبکه‌های اجتماعی مین‌استیم در برابر ایدئولوژی‌های راست‌گرا رویکردی جانب‌دارانه در پیش می‌گیرند، سراغ آن خواهند رفت. شمار در خور توجهی از محافظه‌کاران به ‌دنبال پلتفرمی هستند که مدیریت بسیار کمی روی آن باشد و به‌ همین دلیل طی چند وقت اخیر تعداد کاربران سرویس‌هایی مثل پارلر و می‌وی افزایش پیدا کرده است. 

تلاش برای راه‌اندازی شبکه‌ی اجتماعی یک بحث است و توانایی فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای عملی کردن این کار، بحثی دیگر. ددلاین در گزارشی می‌گوید شاپی‌فای و استرایپ پس از حمله‌ی طرفداران ترامپ به ساختمان محل برگزاری جلسات کنگره، به همکاری با او پایان داده‌اند و شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده‌ی سرویس ابری نظیر آمازون و مایکروسافت ممکن است میلی به فراهم‌سازی زیرساخت برای شبکه‌ی اجتماعی ترامپ نداشته باشند؛ خصوصا با درنظرگرفتن اتهاماتی که به ترامپ مبنی ‌بر حمایت او از خشونت در حمله به ساختمان کنگره وارد شده است.

ترامپ ممکن است برای عملی‌ کردن هدفش به شرکت‌های کوچک یا حتی شرکت‌های خارجی متکی شود؛ البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرکت‌ها بتوانند زیرساخت‌های مورد نظر ترامپ را فراهم کنند

 

منبع : 

https://www.zoomit.ir/internet-network/369210-donald-trump-launch-social-media-network/

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وزیر ارتباطات گفت مسدودکردن سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده و دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلو شکاف بین نسل‌ها را گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ابزارهای ماهواره‌ای به‌زودی فراگیر می‌شوند و دیگر مسدودکردن سایت‌ها، راه‌حل محسوب نمی‌شود. محمدجواد آذری جهرمی گفت: «دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلو شکاف بین نسل‌ها را گرفت و نباید انتظار داشت مسئولیت تربیت فرزندان افراد با حاکمیت باشد.»

به‌گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدوبازدید نوروزی مجازی، درباره موضوع تربیت در فضای مجازی گفت که تربیت در فضای مجازی هم مانند فضای حقیقی است. آذری جهرمی توضیح داد: «آن‌هایی که فکر می‌کنند مسئولیت تربیت فرزندانشان در فضای مجازی تنها با حاکمیت است، نگاهی به فرزندان مسئولان راست و چپ کنند. خیلی‌ها توان تربیت فرزندان خودشان هم نداشتند. شما از آن‌ها انتظار تربیت جامعه را دارید؟»

وزیر ارتباطات به منسوخ‌شدن فیلترینگ سایت‌ها اشاره کرد و افزود:

انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته دیگر منسوخ است، چه با رمزنگاری‌های پیشرفته و چه با ابزارهای ماهواره‌ای که به‌زودی فراگیر می‌شود. این اعتقاد اکثر صاحب‌نظران است.

به‌گفته‌ی او، راهکار مؤثر در این فضا تکیه بر جوان‌های خلاق و واردشدن در رقابت‌ با پلتفرم‌های بین‌المللی است. آذری جهرمی اضافه کرد اگر موانع داخلی و تنگ‌نظری‌ها رفع شود، جوان‌های توانمندی در کشور داریم. وی اعلام کرد درحال‌حاضر علم دانش‌آموزان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی از والدین خود بیشتر است:

این در جامعه ما مسئله کوچکی نیست. شکاف بین‌نسلی در فضای مجازی جدی‌تر است. این شکاف را با فیلتر پر نمی‌کنند؛ بلکه با آموزش مداوم و مؤثر ترمیم می‌کنند. باید کارهای بنیادین انجام داد، نه سطحی.

وزیر ارتباطات چندی پیش هم در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد درباره جریان پیش‌آمده بر سر فیلترینگ اینستاگرام گفته بود:

بنابر اصل ۲۵ قانون اساسی، سانسور ممنوع است، مگر با حکم قانون. قانون بر کلمه پالایش مصادیق مجرمانه به‌جای انسداد تأکید می‌کند. بسیاری از وب‌سایت‌هایی که در ایران مسدود شده‌اند، به‌صورت غیرقانونی فیلتر هستند. مسدودسازی وب‌سایت‌ها نه دراختیار قاضی است و نه در شأن کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و جزو حقوق عامه است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه «چرا همیشه بار تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری بر دوش شبکه‌های اجتماعی می‌افتد و سپس جریان‌هایی برای فیلتر آن‌ها شکل می‌گیرد؟» گفته بود:

قبل از انتخابات حرکاتی برای محدودسازی شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. در اسفند ۱۳۹۱، کمیسیون امنیت مرکز ملی فضای مجازی مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که در آن تمام فیلترشکن‌ها باید مسدود می‌شدند. در انتخابات ۱۳۹۴، مباحثی درباره مطرح شد. در سال ۱۳۹۶، فشار زیادی برای فیلترینگ تلگرام وارد شد که موفق نبود.

در انتخابات ۱۳۹۸، نسخه‌های فارسی تلگرام مسدود شدند و فشار به شبکه‌های اجتماعی بی‌ربط به انتخابات نیست. فقط اینستاگرام هم نیست. تمام شبکه‌های اجتماعی درمعرض دیدگاه‌های مبارزه‌جویانه‌ای قرار می‌گیرد. برخی گروه‌های سیاسی دستگاه‌هایی در حوزه امنیت مسئولیت دارند و معتقدند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند موجب بحران شوند و چون مدیریت بحران را مشکل می‌دانند، راهکار مسدودسازی  را پیشنهاد می‌دهند. 

 

منبع : 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369214-blocking-internet-not-working-anymor

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

VoIP جزو فناوري جديد مخابراتي است که در چند سنه بازپسین به موازات گسترش دیگر فنآوري هاي ارتباطی از قبیل شبکه هاي کامپيوتري ، اينترنت و غيره پيشرفت کرده و به سرعت صنعت مخابرات و بازار مصرف را تحت تأثير پیمان داده است. اين تکنولوژي در واقع نوع جديدي از دستگاه هاي مخابراتي است که بر روي بستر شبکه هاي کامپیوتری فعاليت مي کند، لذا علاوه بر اين که همگی انتظارات از يک مرکز مخابرات را برآورده مي سازد ، براي ارائه خدمات و سرويس هاي نامحدود و جديد انعطاف پذير مي باشد وهمين مایه گرديده که فعالان عرصه ارائه خدمات مخابراتي بتوانند با سرمايه گذاري مختصر و مخارج عملياتي پايين، طيف وسيعي از سرويس ها را در اختيار بهره‌گیری کنندگان قرار دهند و نيز توسعه کاربرد IP Phoneها برخلاف سيستم هاي مخابراتي سنتي منجر به همگرا شدن سرويس هاي صوتي، تصويري و داده ای شده است؛ فلذا ديگر نيازي به سرمايه گذاري جداگانه بر رو ي تک تک سرويس هاي مخابراتي نمي باشد و سرمايه گذاري فقط بر روي تکنولوژي IP Phone متمرکز ميگردد.

IP-Phone يك دستگاه ديجيتالي باهوش با واسط شبكه LAN مي‌باشد. IP-Phone داراي يك آدرس IP وكانكتورهاي استاندارد (RJ- 45) مي‌باشد لذا اينگونه تلفنها مي‌توانند داخل هرپورتي درشبكه LAN قرار گيرند. از آنجائيكه به تلفنهاي مذكور آدرس IP برگزیدن مي‌يابد لذا امكانات در آن بسيار زياد است و اين امكانات وقابليت‌ها بستگي به Feature‌هايي كه توليدكنندگان روي آن قرار مي‌دهند دارد. كاربردهاي مــهم آن شامل Unified Messaging، Collaboration، كنفرانس وغيره مي‌باشد. با IP-Phoneها كاربران مي‌توانند Extension خودشان را باخود حمل كرده بطوري كه هرگز يك مكالمه‌ را از دست ندهند. با استفاده‌ از اين تلفنها مي‌توان ارتباطات كنفرانس ايجاد نمود.

 

منبع:

https://avashnet.com/voip/



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

از زمان عرضهٔ کنسول‌های خانگی نسل نهمی، شرکت‌هایی از جمله مایکروسافت و سونی علاوه بر چالش‌هایی از جمله رقابت سختی که با یکدیگر دارند، با مشکل کمبود قطعات لازم برای ساخت کنسول‌های ایکس باکس سری اس، سری ایکس و پلی استیشن ۵ مواجه شدند. بااین‌حال سونی تاکنون توانسته است آمار قابل ‌توجهی در فروش پلی استیشن ۵ کسب کند.

به گزارش Screenrant، از زمان عرضهٔ پلی استیشن ۵ تا ماه مارس ۲۰۲۱، سونی توانسته است ۶ میلیون دستگاه PS5 بفروشد. چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که سونی از سال ۲۰۲۰ با مشکل کمبود کنسول پلی استیشن ۵ در بازار به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. برخی از تحلیلگران معتقد هستند که اگر تولید کنسول‌های نسل نهمی به مشکل برنمی‌خورد، محصولات سونی و مایکروسافت می‌توانستند فروش بیشتری تجربه کنند.

سونی توانسته است با برنامه‌های مختلف از جمله ارائهٔ بازی‌ رایگان، مخاطبان بسیاری را راضی به خرید پلی استیشن ۵ کند. شرکت ژاپنی در راستای تشویق گیمرها برای ماندن در خانه و کاهش خطر ابتلای آن‌ها به کرونا، عناوین مختلفی را در بازه‌های زمانی محدود به‌رایگان ارائه کرده که البته این پروژه با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است.

بر اساس گزارش Screentrant، استقبال گیمرها از کنسول پلی استیشن ۵ به ‌قدری است که خرده‌فروشان به‌ محض دریافت دستگاه‌های جدید با هجوم گیمرها و اتمام سریع موجودی مواجه می‌شوند. طبق آمار، ۱۰ درصد از خریداران پلی استیشن ۵ را مشتریانی تشکیل می‌دهند که کنسول را برای فروش به قیمتی بالاتر خریداری کرده‌اند. اما علاقهٔ گیمرها برای خرید پلی استیشن ۵ به ‌قدری بالا است که حتی حاضر به خرید گران‌تر پلی استیشن ۵ از افراد سودجو هستند.

آمار فروش کنسول‌های نسل نهمی به‌صورت تفکیک‌شده نیز منتشر شده که طبق آن، پلی استیشن ۵ از ۲۸ فوریه تا ۶ مارس فروشی بالغ ‌بر ۲۰۱,۰۳۳ دستگاه داشته است. چنین رقمی، مجموع فروش کنسول جدید سونی را به ۶٫۰۸ میلیون دستگاه می‌رساند. آمار فروش کنسول‌های مایکروسافت نیز وجود دارد که در بازهٔ زمانی مشابه توانسته‌اند فروشی بالغ‌بر ۱۰۳،۲۳۷ دستگاه داشته باشند. این آمار متعلق به فروش هر دو کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس است؛ اما در مورد پلی استیشن ۵ اشاره نشده که چه تعداد را نسخهٔ دیجیتال و چه تعداد را مدل دارای دیسک‌خوان تشکیل می‌دهد. در مجموع، کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس توانسته‌اند فروشی نزدیک به ۳٫۹۴ میلیون دستگاه داشته باشند.

 

 منبع: 


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اکنون که ای ام دی (AMD) اکثر پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی و سیستم-روی-چیپ‌های خودش را در کارخانه‌های TSMC تولید می‌کند، ممکن است پس از اپل به دومین مشتری بزرگ این شرکت تایوانی تبدیل شود. تامز هاردور می‌نویسد اگر این اتفاق رنگ حقیقت به ‌خود بگیرد، AMD در مقایسه ‌با شرکت‌های دیگری مثل انویدیا، کوالکام و برادکام موقعیت بسیار بهتری برای مذاکره با TSMC بر سر دریافت ظرفیت تولیدی بیشتر خواهد داشت.

اگر AMD دومین مشتری بزرگ TSMC شود، نه‌تنها می‌تواند مذاکرات مالی مؤثرتری با TSMC انجام بدهد بلکه می‌تواند روی فرایند توسعه‌ی لیتوگرافی‌های آینده‌ی این شرکت نیز اثرگذار باشد و سریع‌تر به جدیدترین لیتوگرافی‌ها دسترسی پیدا کند. 

در سال‌های گذشته انویدیا به‌صورت تقریبا انحصاری از کارخانه‌ها و خطوط تولید TSMC برای ساخت پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌کرد و AMD مجبور بود بخش اعظم پردازنده‌هایش را از طریق گلوبال فاندریز تولید کند؛ زیرا از مدت‌ها پیش قراردادی بر سر تولید ویفر بین AMD و گلوبال فاندریز امضاء ‌شده بود. AMD هرگز بخش عظیمی از خطوط تولید TSMC را در اختیار نداشت.

گلوبال فاندریز در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از توسعه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری دست بکشد و روی تولید تراشه با فناوری‌های تولیدی تخصصی تمرکز کند و به ‌همین دلیل شرایط برای AMD به ‌شکلی محسوس متحول شد. گلوبال فاندریز با اقدامی که در سال ۲۰۱۸ انجام داد، اساسا بازار لیتوگرافی‌های مدرن را برای TSMC و سامسونگ رها کرد.

به ‌دنبال این اتفاق AMD مذاکره‌ی مجدد با گلوبال فاندریزر را آغاز کرد و در نهایت تصمیم گرفت تولید تقریبا تمامی پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی و سیستم-روی-چیپ‌های خود را به کارخانه‌های TSMC منتقل کند؛ همین تصمیم، محصولات AMD را بسیار رقابتی‌تر از قبل کرد. از طرفی دیگر انویدیا تصمیم گرفت برای تولید پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 3000 (امپر) سراغ سامسونگ و لیتوگرافی هشت نانومتری این شرکت برود.

AMD در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خرید تراشه‌های TSMC را به ‌شکلی در خور توجه افزایش داد؛ زیرا در آن بازه‌ی زمانی سهم بازار AMD و البته فروش محصولات این شرکت روندی صعودی داشت. در سال ۲۰۱۹ فروش پردازنده‌های AMD چهار درصد از درآمد TSMC را تشکیل داد و این عدد در سال ۲۰۲۰ به ۷٫۳ درصد افزایش پیدا کرد.

متخصصان بازار پیش‌بینی می‌کنند فروش پردازنده‌های AMD در سال جاری میلادی ۹٫۲ درصد از کل درآمد سالانه‌ی TSMC را تشکیل بدهد. حتی اگر AMD امسال در حد انتظارات ظاهر نشود، پس از ترکیب شدن با زایلینکس در سال‌های آینده، خرید تراشه از TSMC را به ‌شکلی محسوس افزایش می‌دهد.

متخصصان انتظار دارند سهم انویدیا از درآمد سالانه‌ی TSMC به مرور زمان کاهش پیدا کند و در سال جاری میلادی به ۵٫۸ درصد برسد. های سیلیکون، بازوی تراشه‌ساز هواوی که قبلا دومین مشتری بزرگ TSMC محسوب می‌شد، مدتی است به ‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده اجازه‌ی همکاری با این شرکت ندارد. همچنین از آن‌جایی که شماری از پردازند‌ه‌های جدید کوالکام در سال جاری در کارخانه‌های سامسونگ به مرحله‌ی تولید می‌رسند، انتظار داریم سهم کوالکام نیز از درآمد TSMC کاهش پیدا کند. 

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/processor/369189-amd-become-tsmc-second-largest-customer-soon/



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مدتی است که سیاست‌های مایکروسافت به سمت جذب مخاطب حداکثری برای سرویس گیم پس آلتیمیت رفته و در همین راستا شاهد هستیم که خریدهای بزرگی انجام شده و همکاری‌های گسترده‌ای با استودیوهای بازی‌ساز شخص ثالث شکل گرفته است.

حال به نظر می‌رسد قدم بعدی مایکروسافت، ارائهٔ سرویس روی پلتفرم‌های بیشتری خواهد بود. در واقع ردموندی‌ها در نظر دارند علاوه بر کاربران پلتفرم اندروید، دارندگان آیفون و آیپد نیز امکان استفاده از سرویس گیم پس آلتیمیت داشته باشند.

Gamingbolt با پرداختن به حواشی سرویس xCloud در گزارش اخیر خود آورده است که احتمالاً کاربران رایانه‌ی شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز و پلتفرم iOS اپل به‌زودی می‌توانند از سرویس xCloud استفاده کنند و مخاطب سرویس گیم پس آلتیمیت شوند.

فیل اسپنسر مدتی قبل اشاره کرد که احتمالاً در بهار سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز فاز بتای عمومی عرضهٔ ایکس باکس کلاد گیمینگ روی کامپیوتر شخصی و iOS خواهیم بود. حالا نایب‌رئیس بخش ایکس‌کلاد می‌گوید: «من به شما تاریخ‌های دقیقی نخواهم داد؛ ولی ما فاصلهٔ زیادی تا عرضهٔ ایکس باکس کلاد گیمینگ روی کامپیوترهای شخصی ویندوز و iOS نداریم.»

 

 منبع: 


:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()