همه چیز درباره ی ولاگر
نوشته شده توسط : ساحل

ولاگر کیست و چه خاصیت هایی دارد؟
آیا می دونید معنی ولاگر چیست و ولاگر کیست ؟ میدونید چطور می شه از طریق ولاگر شدن خدمات، محصولات و حتی خودمون رو به مخاطبین امون شناسایی کنیم؟

ممکنه شما مسیر های مختلفی رو برای کسب درآمد آزمون کرده باشید و از هر کدام متعلق به ها نتیجه خوب یا بدی گرفته باشید. همان طور که می دونید ایده و شیوه های زیادی برای کسب درآمد وجود داره که در مقاله 50 ایده برای ولاگر شدن شناسایی کردیم. ولی در این مطلب قصد دارم توضیحاتی رو درباره وضعیت ولاگر شدن و کسب درآمد از این روش بیان کنیم تا شما بتونید به راحتی به شناسایی خدماتتون بپردازید و درآمدتون رو افزایش دهید.

قبل از هر چیز باید بدونید که ولاگر کیست ؟ و پس از اون با ابزارها و شیوه های ولاگر شدن آشنا بشید. بعد اگر دوست دارید یک ولاگر پیروز باشید که از این گذرگاه پول احسان به دست میاره، با من به اتفاق باشید و این مطلب رو لغایت منتهی مطالعه کنید.

 

ولاگر کیست

ولاگر کیست ؟
شخصی که به صورت ویدئویی فرآوری محتوا می کنه و در سایت های اشتراک ویدئو همانند یوتیوب، آپارات و… و یا رسانه های اجتماعی همانند اینستاگرام به اشتراک می گذاره ولاگر نامیده میشه. ولاگرها می تونن از تجربیاتشون بگن، تخصصشون رو به سایرین تعلیم بدن و یا درباره رویدادها و بحران های روز صحبت کنند. در واقع مهمترین هدف هر ولاگر معرفی محصول، خدمات و یا خود شخص هست.

درآمد ولاگر ها چقدره؟
میانگین دریافتی ولاگرهای موفق در یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید بین 3 تا 14 دلار متغیره. اما این مبلغ در ازای چه چیزی پرداخت می شه؟ زمانی که ویدئوهای شما در یوتیوب بازدید فوقانی داشته باشد، یوتیوب تبلیغاتی رو روی ویدئوهای شما نمایش می ده و در ازای نمایش این تبلیغات، مبلغی رو به شما پرداخت می کنه. از طرفی ولاگر ها می تونن پس از مدتی ویدئوهای آموزشی خودشون رو در وب سایت خودشون و یا وب سایت هایی که برای این کار طراحی شدن، بفروشند. در ایران ولی این موفقیت بیشتر در اینستاگرم رویداد میافته و ولاگر های کامیاب بین 2 میلیون الی 30 میلیون در ازای هر پست تبلیغاتی دریفات می کنند.

به طور کلی عمده فرق بین ولاگر و بلاگر در محتوای منتشر شده از جانب آنهاست. اما به طور کلی تفاوت های آنها را می طاقت در موارد زیر ریزبین تر رسیدگی کرد:

بلاگرها به فرآوری درونمایه و عکس برای اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی می پردازند در حالیکه ولاگرها همان پیشه را در قالب ویدئو انجام می دهند.
ولاگر اغلب از بلاگر به موعد بیچارگی دارد از ضبط فیلم گرفته لغایت ادیت و انتشار مخصوصاً اگر قرار است ویدئوها با کیفیت باشد.
ویدئوهای منتشر شده اغلب از هر گونه محتوای دیگری به اشتراک گذاشته می شود.
از طریق انتشار ویدئو هم به مخاطبان آگاهی رسانی می شود و هم جنبه سرگرم کننده دارد.
ولاگرها بیشتر با مردم ارتباط برقرار می کنند زیرا به صورت زنده با آنها گفتگو می کنند.
فالورها اغلب درگیر محتوای ویدئویی می شوند.
ویدئوها برای ملت بسیار جذاب تر از هر گونه محتوای نوشتاری و یا عکس و اینفوگراف هستند.
این گروه نیز مشابه بلاگرها می توانند از تبلیغات به عنوان گذرگاه درآمدی خویش استفاده کنند. به این ترتیب در دل ویدیوهای خود محتوای تبلیغاتی را نیز پیمان می دهند. ولی بازهم باید این نکته را افزود که کسب درآمد در این زمینه نیز چندان آسان نیست. خصوصاً ولاگر شدن سررسید اکثریت برای خلق نشان از شما می گیرد. فلذا اگر می خواهید وارد این عرصه شوید با رویت بازتری باید عمل کنید.
بهترین پلتفرم برای ولاگ چیست ؟
اگر از هر کسی بیرون از ایران در مورد بهترین جا برای ولاگینگ سوال کنید ، بی گمان نام یوتیوب رو خواهد برد. در واقع یوتیوب تنها پلتفرم بلامنازع ولاگینگ در کل گیتی هست. تمام ولاگر های نامدار گیتی ، بیس و مبنای پیشه خودشون رو روی سایت یوتیوب پیمان دادند.

البته حق هم دارن. به این انگیزه که یوتیوب بزرگترین ، بهترین و پربازدیدترین سرویس اشتراک ویدیو در همه گیتی هست. علاوه بر این ، شرایط نکوداشتن که یوتیوب برای مشارکت با صاحبان کانال ها در عقیده گرفته باعث شده که بخشی از درآمد یوتیوب که از نمایش تبلیغات قبل از ویدیو ها به دست میاد ، به خویش دارنده کانال برسه.

نکته خوب اینه که این درآمد کاملاً قابل توجه هست و یک ولاگر معروف میتونه به راحتی ماهانه الی نزدیک ۲۰ هزار دلار به طور مستقیم از یوتیوب درآمد داشته باشه. در باره این سوژه در پیوسته نوشتار توضیحات اکثریت خواهم داد.

در مورد ایران چطور ؟
اما خب ما در ایران هستیم و خودتون شرایط رو بهتر میدونید. دسترسی به یوتیوب به صورت مستقیم شدنی نیست. بنابراین خیلی از بیننده های یک ولاگر فارسی زبان به راحتی نمیتونن وارد این سایت بشن.

بنابراین چون بسیاری از بیننده های احتمالی یک ولاگر ایرانی برای گذراندن وقت خودشون و کمی تفریح به ولاگ شما رجوع می کنند بعد چه بسا یوتیوب محل مناسبی برای انتشار اختصاصی محتوای ویدیویی شما نیست. (روی کلمه‌ی اختصاصی پافشاری دارم) و شما نمیتونید صرفا از طریق یوتیوب ولاگری کنید.

البته این حرف به این معنی نیست که نباید ویدیوی خودتون رو در یوتیوب منتشر کنید. بلکه به عنوان یک ولاگر ایرانی پلتفرم های متعددی وجود داره که باید در همه اون ها تکاپو داشته باشید. در پیوستگی سه لغایت از بهترین ها رو به شما معرفی می کنم.

اینستاگرام
اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران هست. البته این رو هم باید اشاره کنم که علت محبوبیت اینستاگرام به خاطر مسدود بودن بقیه شبکه های اجتماعی هست ! وگرنه اینستاگرام به خودی خود یک پلتفرم برای انتشار عکس های شماست.

وگرنه هیچ کدوم از ولاگر هایی که در سطح بین المللی کار می کنن ، حاضر نیستند اینستاگرام رو به عنوان بیس و مبنای شغل خودشونن پیمان تن ؛ حتی با وجود اضافه شدن قابلیت IGTV به اینستاگرام.

اما خب با توجه به اینکه اکنون اینستاگرام دوست داشتنی ترین شبکه اجتماعی ایران محسوب میشه ، اگر برادر دارید کار بلاگری یا حتی ولاگری خودتون رو آغاز کنید باید در این شبکه اجتماعی ، با قدرت فعالیت کنید. مدتی هم هست که قابلیت IGTV کار رو برای مخصوصا ما ایرانی ها بسیار ساده تر کرده.





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: