نوشته شده توسط : ساحل

صندلی استاندارد برای کودکان
1 - ارتفاع میز و صندلی‌ باید متناسب با قد نزاکت آموزان و استاندارد باشد. بهترین حالت این است كه زیرپایی و ارتفاع صندلی قابل تغییر باشد الی بتوان برحسب قد كودك آن را تنظیم كرد.
2 - ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای باشد که کف‌پا روی سطح زمین پیمان ‌گیرد و مانعی بین پشت ساق پا و ران‌ها هستی نداشته‌ باشد و پاهای کودک هنگام تماس با زمین، زوایه‌‪‌۹۰درجه ساختن دهد.
3 - صندلی باید به گونه‌ای باشد که زمان مطالعه پشت انسان کاملاً به صندلی چسبیده باشد و منطقه کمری و زیر تیغه‌های شانه را کاملا حفظ کند.
4 - صندلی‌هایی كه تكیه‌گاهشان متحرك است تنگنا زیادی به ستون فقرات وارد می‌كنند و استفاده از آنها رهنمود نمی‌شود.
5 - کوشش کنید صندلی‌های دسته‌دار را برای مطالعه برگزیدن کنید الی اثناء مطالعه بتوانید دست‌هایتان را روی آن قرار دهید لغایت خستگی دست‌هایتان رفع شود.
6 - از صندلی‌های بدون پوشش ابر (صندلی چوبی یا فلزی بدون روكش ) بهره‌گیری نکنید لغایت در اثناء مطالعه هیچ یک از اعضای بدن کودک پرماسیدن ناراحتی نکند.
7 - عمق و درازا نشیمنگاه صندلی نیز مهم است و ایده‌آل آن برابر با فاصله لگن تا زانوهای خم شده كودك است.

 استاندارد میز تحریر باکس دار برای کودکان
1 - ارتفاع میز تحریر باید طوری باشد كه زانوهای كودك از سطح تحتانی میز فاصله داشته باشد و امكان جابجایی و حركت آزادانه با توجه به فاصله بین ران و سطح تحتانی میز هستی داشته باشد.
2 - ارتفاع میز باید به گونه‌ای باشد الی زمانی‌که بازوها در وضعیت عمود بر سطح میز هم محور با محور طولی بدن پیمان دارند، آرنج‌ها نزدیک در محدوده سطح رویی میز پیمان گیرد.
3 - در اثناء مطالعه نباید سر و گردن اغلب از 20 درجه به طرف زیر خم شود.
4 - میز مطالعه باید طوری انتخاب شود که خواننده هنگامی که دو دست خویش را روی میز قرار می‌دهد، حداقل فاصله کتاب و چشمان او کمتر 40 از ‪ سانتی‌متر نباشد.
5 - کودک در پشت میز به مدت طولانی نباید در یك وضعیت تغییر ناپذیر بماند و بهتر است از او بخواهیم هر یک ساعت یكبار از جای خویش بلند شود و فعالیت داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: