آموزش برخورد با مشتری یا چگونه با مشتری صحبت کنیم؟
نوشته شده توسط : ساحل

458
19
38
142
137
108
325
برقراری یک وابستگی خوب با سایرین هنر است و به کارگیری آن برای پیشبرد اهداف، یک علم! شیوه تصادف با مشتری، تأثیر زیاد زیادی روی برند شما دارد. هیچ‌چیز همانند یک مکالمه‌ی دلنشین نمی‌تواند خوشنودی مشتریان را در طولانی مدت حفظ کند.

زمانی که شما با ملاحظه و به کارگیری روش خاصی اطلاعات را به مشتری منتقل می‌کنید (یا از آن‌ها فیدبک می‌گیرید!)، بازدهی زیاد بهتری را در کسب‌و‌کار خویش تماشا خواهید کرد. مطمئن باشید این بازدهی به مراتب بهتر از کوپن‌های تخفیف و لوگوی جدید وب‌سایت‌تان خواهد بود. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم ارائه خدمات خوب به مشتریان، احد از عوامل اصلی کامیابی شما هستند و نحوه برخورد با مشتری نیز گرد از فاکتورهای ارائه خدمات خوب به مشتری است.

با این اوصاف، سوال اصلی اینجاست که برقراری یک پیوستگی خوب در موعد صحبت با مشتریان به چه معناست؟ برای آنکه بدانیم چگونه با مشتری صحبت نماییم باید چه راهبرد را در پیش بگیریم؟

اولین ریشه-بن-بیخ در ارائه خدمات به مشتریان این است که با انسان‌ها، مانند یک انسان برخورد کنید. در حقیقت، معنی این اصل، همان جمله‌ی معروفی است که می‌گوید: "با سایرین همانطور تصادف کن که دوست داری با داخل برخورد شود!". اگر این اصل را در ذهن خویش و کارکنان مجموعه‌تان جا بیاندازید، مطمئن باشید که به نتایج بسیار نکویی دست می‌یابید.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه‌ برخورد با مشتری‌ و چگونگی گفتمان با آن‌ها گفتگو کنیم. در این مقاله خواهید آموخت که چگونه می‌توان با یک مکالمه‌ی مفید، بهترین نتیجه را در کسب‌و‌کار گرفت. همچنین، به شما می‌گوییم که چگونه باید به سوالات آن‌ها پذیرش داده و مشکلاتشان را برطرف کنید.

نکات این نوشتار در 3 بخش برای شما تنظیم شده است که هر تقسیم دربرگیرنده نکات مهمی درباره روش گفتگو با مشتری هستند. این 3 تقسیم عبارتند از:

حفظ لحن مکالمه در موعد صحبت کردن: یک لحن خاص برای گفتگو کردن با مشتریان خویش در نظر بگیرید و سعی کنید به کارکنان خود بیاموزید دائم از این لحن برای تمام مکالمات خود بهره‌گیری کنند.
مدیریت مکالمات سخت و دشوار: گاهی اوقات شدنی است بخواهید تازه بدی را به مشتریان خود انتقال دهید. در این اثناء باید بدانید با چه روش‌هایی می‌توانید مشتریان را خوشحال و راضی نگه دارید.
خشنود کردن مشتریان: نکات ریز و اضافی که احتمالاً در نگاه نخست چندان مهم به نظر نرسند، ولی به شدت در شاد کردن مشتریان کارایی دارند.
اگر به احساس این نکات علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم مرز این نوشتار را مطالعه کنید.

حفظ لحن مکالمه در زمان صحبت کردن
بخش اول

چگونه بازاریابی فروش و ارتباط با مشتری داشته باشیم؟

حفظ لحن مکالمه در موعد گفتگو کردن
یک موسیقی را در نظر بگیرید، اگر خواننده نتواند در طول ضبط آهنگ لحن خود را حفظ کند، نتیجه کار آهنگی بد خواهد شد که هیچ کس به آن گوش نخواهد داد! برای مثال۲ عبارت "امری باشه؟" و "کمک دیگری از دست من ساخته ‌است؟"هر دو، یک سوال هستند و معنی یکسانی می‌دهند، اما لحن بیان متفاوتی دارند. در نتیجه، تأثیر متفاوتی روی مشتری می‌گذارند.

همانطور که برای تیم حمایت خود لحن خاصی را برای برخورد با مشتری تعریف می‌کنید، بهتر است معیارهایی را هم برای مکالمات‌شان با اشخاص در نظر بگیرید. این پیشه مایه می‌شود کارکنان تیم پشتیبانی‌تان نه تنها به لحن مورد نظرتان دست پیدا کنند، بلکه مشتریان شما نیز تصور نمی‌کنند که از روی یک متنِ حاضر به آن‌ها پذیرش دیتا می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: