امنیت ویپ VoIP
نوشته شده توسط : ساحل

امنیت ویپ (VoIP)، یک موضوع بسیار گسترده و و مهم می باشد و می تاب برای آن تعاریف مختلفی ارائه کرد؛ به طوری که هیچ یک از این تعاریف قطعی و تغییر ناپذیر نخواهند بود، چراکه امنیت در ارتباط با مسائلی است که هر روز در حال تغییر و دگرگونی می باشند. البته در اینجا امنیت در سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP مطرح می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP می توانید به نوشتار ذیل مراجعه کنید.

ویپ (VoIP) چیست؟

امنیت تنها از بین بردن مشکلات یک المان مشخص نیست، بلکه گردآور ای از ادوات و فرآیندها می باشد؛ به عبارت دیگر امنیت همچون زنجیری است که اگر یکی از حلقه های آن ضعیف باشد، آن زنجیر به سادگی از هم گسیخته خواهد شد.

هدف از این مقاله برقراری ۱۰۰% امنیت در سیستم شما نیست، بلکه تنها امنیت در voip بعضی مسائل مهم و پایه ای و ابزارهای پیوسته با آن باره رسیدگی قرار گرفته اند. از آنجایی که هر سیستم تعاریف و طراحی مختص به خود را دارد، هیچ مستندی نمی تواند به شما این تضمین را بدهد که امنیت کامل در سیستم شما استوار می گردد.

نکته ی قابل توجه سایر این است که برقراری امنیت از یک تابع نمایی اطاعت می کند. به عبارت سایر ممکن است تا حدود ۶۰ درصد امنیت سیستم خویش را با انجام بعضی تنظیمات و تعریف سیاست های امنیتی، برقرار کنید، بدون اینکه احتیاج به تجهیزات مشکل افزاری خاصی داشته باشید. ولی برای آنکه این میزان را به ۹۵ درصد افزایش دهید، باید از تجهیزات خاصی استفاده نمایید که برای شما هزینه خواهد داشت و اگر بخواهید این میزان را به ۹۹ درصد برسانید، خرج ها به شدت افزایش خواهد یافت. نکته ی مهم سایر این است که هیچوقت به امنیت ۱۰۰ درصد دست نخواهید یافت.

با توجه به گزارش ها اخیر مبنی بر تازش به سیستم های تلفنی VoIP، دپارتمان تعلیم کمپانی ساعیان بستگی بر آن شد لغایت مقاله ای در مورد امنیت VoIP برای شما علاقمندان به این گستره تهیه کند که در آن به بررسی آفت پذیری ها، روش ها و ابزارهای رویارویی با این تهدیدات امنیتی بر روی سیستم های تلفنی‌ مبتنی بر VoIP پرداخته و در پسین یک گذرگاه حل برای افزایش امنیت تا حدود ۹۵ درصد ارائه می شود.





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: