چگونه فروشگاه اینترنتی خود را رونق دهیم
نوشته شده توسط : ساحل

گام عملی برای افزایش فروش تا صد در صد
۱- تبلیغات:
اولین و مهم‌ترین موردی که می‌تواند در فروش و افزایش آن کارایی داشته باشد و چه بسا بدون آن هیچ فروشی رویداد نیفتد، تبلیغات است. اگر شما بهترین محصول و خدمات را هم داشته باشید اما قادر به اتمام درست تبلیغات نباشید و نتوانید محصولات خویش را به افراد بشناسانید، هیچ فروشی نخواهید داشت و قطعا فرآورده شما از حیث همگان پنهان خواهد ماند. چون کسی اطلاعی ندارد که این محصول را شما تولید کرده‌اید. فلذا نباید از تبلیغات واهمه داشته باشید. یگانه از مشکلاتی که مدیران و صاحبان کسب و کارها و فروشندگان دارند این است که ” ترس از تبلیغ “ دارند. چون این افراد با اصول تبلیغات آشنایی ندارند از خرج کردن برای تبلیغات می‌ترسند و به فروش و درآمدی که دارند خوشنودی می‌دهند. بنابراین یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای افزایش فروش در بازرگانی و کسب و کار تبلیغات است و اینکه بتوانید به خوف از تبلیغات غلبه نمایید الی گواه نتایج فوق العاده و اعجاب انگیز آن در سوداگری و فروش خود باشید.

20 Killer Tips to Create a Successful Online Store

حالا برای تبلیغات باید چه کار کرد؟؟

♦ در پیش درآمد باید یاد بگیرید که چونه تبلیغات را به صورت بنیادی انجام دهید:
به این نکته توجه داشته باشید که اگر نتوانید یک تبلیغ را به چهره بنیادین سپریدن دهید، شدنی است هزینه‌ی پرداخت شده برای تبیلغات به شما بازنگردد و شما متضرر شوید. بنابراین باید اصول تبلیغات و تبلیغ نویسی را یاد بگیرید و سپس اقدام به انجام تبلیغات نمایید. ما سعی خواهیم نمایش داد برای تبلیغات یک تعلیم جداگانه‌ای به کاربران محترم تقدیم کنیم تا شیوه‌ی درست اتمام تبلیغات مخصوصا در بسترهای اینترنتی را فرا بگیرید و با بوسیله‌ی آن منجر به افزایش فروش و رونق کسب و کار خود شوید.

مقالات پیشنهادی مرتبط:

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی و کارایی آن بر کسب و کار

♦ ایجاد صفحات بنیادی برای محصول:
دومین موردی که زیاد مهم است و در مبحث تبلیغات باید رعایت شود علاوه بر اینکه وقتی می‌گوییم تبلیغات شاید ذهن شما به این سمت برود که بنرهایتان را چگونه و در کجا قرار دهید و در چه سایت هایی تبلیغ کنید ولی صرفا منطور این نیست. همانند سئوی درونی تبلیغات درونی هم داریم. ساختار و چیدمان صفحات سایت و صفحات فرود و نحوه‌ی شناسایی محصولات و خدمات در صفحات سایت بسیار دارای اهمیت است. چه بسا بتوان گفت ۷۰% لغایت ۸۰% درصد تبلیغات، همان تبلیغاتی است که شما در تو سایت خودتان سپریدن می‌دهید و همان صفحات محصولات خودتان است. اینکه به چه شکلی این محصولات در صفحات سایت چیده شوند و توضیحات درباره‌ی فرآورده و مزایا و ویژگی‌های فرآورده چگونه نوشته شوند لغایت این صفحات به چهره بنیادی برپایی شوند الی زمانی که کاربری وارد سایت می‌شود و این محصولات را مشاهده می‌کند از بابت اینکه جزئیات و ویژگی‌های فرآورده به طور کامل بیان شده است خیال آسوده‌ای داشته باشد بتواند به راحتی به برگزیدن محصول باره عقیده خویش بپردازد.

♦ رسیدگی رقبا:
این باره در مبحث تبلیغات زیاد مهم است و شاید بتوان گفت ۸۰ الی ۹۰ درصد از کسب چیرگی و تجربه در زمینه‌ی سپریدن تبلیغات، از راه رسیدگی رقبا به دست می‌آید. رقبای خویش را آنالیز کرده و رسیدگی کنید که رقبا در چه مکان‌هایی تبلیغات اتمام می‌دهند.

پیشنهاد:
یک دفترچه یا یک فایل ورد برای تبلیغات در کامپیوتر خود برپایی کنید و سوژه آن را آنالیز رقبا پیمان دهید.سپس اطلاعاتی را که از راه آنالیز رقبای خویش به دست می‌آورید، در آن یادداشت کنید.

سپس بررسی کنید در صنف و زمینه‌ی سوداگری شما چه افراد، شرکت‌ها و اشخاصی تکاپو دارند، پیش درآمد آن‌ها را معرفی کرده و سپس دریابید که در چه مکان‌هایی به تبلیغات می‌پردازند. برخی از این رقبا تجربه خوبی در این زمینه دارند . به کارگیری تجربیات آنان می‌تواند برای شما مفید باشد. اما این به این معنا نیست که به صورت کورکورانه از این اشخاص دنباله روی کنید، برخی از رقبا تازه شغل هستند و دنباله روی کوکورانه از آن‌ها نمی‌تواند سودی برای شما داشته باشد. ببینید رقبا چه خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهند. رسیدگی کنید که آنان علاوه بر ارائه‌ی محصولی مثل فرآورده شما، چه مزایایی را درکنار آن برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال برخی از کسان امکان بازگرداندن فرآورده بعد از مدت معینی را به عنوان خدمات و مزایا، در اختیار مشتریان خود پیمان می‌دهند. شما با رسیدگی رقبا می‌توانید از این مزایا آگاه شده و در کسب و کار خود از آن‌ها کاربرد نمایید. در چهره امکان کوشش کنید مزایا و خدماتی بیشتر از آن‌چه رقبا ارائه می‌دهند، در اختیار مشتریان خود پیمان دهید.

مزایا ممکن است دربرگیرنده چه مواردی باشد؟
برخی از افراد در فروش محصولات خود، امکان مراجعت محصول(مثلا الی سه روز) را برای مشتریان پیمان می‌دهند. چنانچه رقبای شما از این طریق استفاده کرده‌اند، شما می‌توانید در صورت امکان با در نظر اخذ مدت زمانی بیشتر(مثلا یک هفته) گامی فراتر از رقیبان خود بردارید. ممکن است کسب و کاری تبلیغ کند که در صورتی که در همان شهر باشید، الی سه ساعت محصولات خریداری شده، به دستتان خواهد رسید. شما می‌توانید برای رقابت در این زمینه، زمان ارسال محصولات را تا دو ساعت پس از خرید قرار دهید. بسته بندی نیز اهمیت زیادی دارد. بسته‌بندی را به شکلی در عقیده بگیرید که با کیفیت باشد. بسته بندی می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش میزان فروش داشته باشد.

♦ آشنایی با دانش تبلیغات:
پیش از آن‌که شما بخواهید یک تبلیغ را آغاز کنید، حتما اصول آن را بیاموزید. در ویدئویی که ویژه تبلیغات ارائه خواهد شد، در زمینه‌ی این جستار که چگونه می‌توانیم یک تبلیغات را به صورت اصولی اتمام دهیم، به صورت عمیق تری گفتگو خواهیم کرد.

مقالات پیشنهادی مرتبط:

روش‌های تفریق هزینه تبلیغات

۲- ارائه فرآورده با کیفیت:
گام دوم برای اینکه ما بتوانیم یک فروش موفق و بالا داشته باشیم این است که محصولی که ارائه می‌دهیم، محصولی باکیفیت باشد. اگر محصولی که ارائه می‌دهیم محصولی بی کیفیت بوده و کارآیی لازم را نداشته باشد، در بازار دوام نخواهد آورد. بهتر است برای چنین محصولاتی تبلیغات سپریدن نشود. ممکن است آن کالاها در ابتدای پیشه اندکی فروش داشته باشند ولی مشتریان با مشاهده‌ی بی کیفیت بودن آن، سایر متعلق به محصول بهره‌گیری نمی‌کنند و در نتیجه ممکن است تبلیغاتی که شما اتمام دهید، به زیان شرکت، برند و کسب و کار شما باشد. پس پیش از شناسایی یک فرآورده از کیفیت آن مطمئن شوید.

♦ آیا خودتان از فرآورده استفاده می‌کنید؟
اگر می‌خواهید کیفیت یک فرآورده را بسنجید، این سؤال را از خود بپرسید که اگر امکان گزینش میانی چند برند را داشته باشید، آیا متعلق به محصول بهره‌گیری می‌کنید یا برندهای دیگری را انتخاب می‌نمایبد؟ چنانچه محصولی که خودتان ارائه می‌دهید گزینش شما باشد، در این چهره آن را به سایرین نیز شناسایی کنید. در اینصورت مشتریان نیز راضی خواهند بود.

♦ کیفیت فرآورده نوعی تبلیغات برپا است:
مورد دیگری که کیفیت محصول می‌تواند روی خدمات و فروش شما تأثیر بگذارد این است که خویش فرآورده می‌تواند در آینده برای شما تبلیغ شود. یعنی شما یک بار تبلیغ کرده و محصول خود را وارد بازار می‌کنید. وقتی کاربران کیفیت بالای فرآورده را تماشا نمایند، این محصول لغایت همش برای شما تبلیغ می‌کند. این همان کاری است که برندهایی مانند اپل اتمام می‌دهند. اپل با محصولات و کاربران خویش به تبلیغ می‌پردازد. شرکت اپل کاربرانی وفادار دارد که بی درنگ پس از اینکه اپل محصولی را ارائه می‌کند، حتی با هستی کارآیی فرآورده قبلی، مفتوح هم از فرآورده جدید را خریداری می‌کنند، زیرا می‌دانند کیفیت محصولات اپل چقدر بالا می‌باشد و به برند اپل اعتماد کامل دارند. پس یکتا از عواملی که می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش فروش داشته باشد، کیفیت بالای محصولات است. اگر محصولات شما کیفیت لازم را ندارند، مطالعه‎‌ی ادامه‌ی این تعلیم نمی‌تواند برای شما مفید واقع شود.

“اگر محصولی کیفیت لازم را نداشته باشد، در چهره ارائه به بازار، با شکست مواجه می‌شود.”

نکته:
کیفیت یک محصول صرفا به مواد اولیه یا نوع آن فرآورده نیست، شدنی است شما خدمات بسیار خوبی را پس از ارائه‌ی محصول در کمر بستن کاربر پیمان دهید، شدنی است در همه حال پس از فروش محصول حتی پس از بروز دشوار با کاربر همراه باشید. حتی اتمام این پیشه می‌تواند تأثیر زیاد احسان بر ذهن کاربران بگذارد که دشواری ها رفع می‌شوند و شما خدمات و حمایت نکویی را به به اتفاق محصول ارائه می‌دهید، پس این هم جزئی از کیفیت فرآورده محسوب می‌شود.

۳- خبره فروش حرفه‌ای :
نفش فروشندگان در فروش

گام سوم که باره بسیار مهمی است کارشناسان فروش هستند. یعنی شما چه افراد و اشخاصی را در منصب فروش پیمان می‌دهید. آیا این کسان بی حوصله هستند؟؟ معمولا افرادی که در صنعت فروش هستند و یا در شرکت‌های کبیر یا سازمان‌های دولتی پیشه مشغول به پیشه هستند، بی حوصله بوده و شاید رفتار مناسبی با مشتری نداشته باشند. آیا کارشناسان فروش و افرادی که در تقدیر فروش با شما همکاری می‌کنند این‌گونه هستند؟؟ آیا به این افراد گفته‌اید که فروش و جستار فروش چقدر مهم است؟؟ بنابراین شما باید این مورد را به کارشناسان فروش خود تذکر نمایید، که در پیوستگی اغلب توضیح داده می‌شود.

♦ آیا خرید کردن درد دارد؟
وقتی کاربر از شما خرید می‌کند، بنظر شما امکان دارد که حس تاب خوش‌آیندی(دردی) داشته باشد؟

اخیرا محققان آزمایشی را سپریدن دادند، به این صورت که دستگاهی را بر روی مغز یک انسان پیمان دادند تا مشاهده نمایند هنگامیکه یک دردی در انسان حاصل می‌شود و به هستی می‌آید کدام سرنوشت از مغز پیامد پرتو می‌دهد و پرکار می‌شود. همین باره درباره‌ی خرید نیز اتمام شد، به این چهره که وقتی یک مشتری خریدی انجام می‌دهد کدام بخش از مغز او بازتاب پرتو داده و فعال می‌شود. که در منتهی به یک نتیجه‌ی مانند و جالبی دست یافتند.

نتیجه‌ی آزمایش این بود:

قسمتی از مغز که زمان درد کشیدن فعال شده و واکنش پرتو می‌دهد با قسمتی که خرید می‌کنیم و به ازای محصول پول پرداخت می‌کنیم یکسان هستند. در واقع دو نقطه از بخش یکسان مغز است که هنگام خرید کردن و درد کشیدن واکنش نشانه می‌دهد. پس شما باید چه کارهایی را انجام دهید که اثناء خرید کاربر از شما، این درد و فشاری که روی کاربر است به حداقل‌ترین میزان و مقدار خویش برسد لغایت کاربر به راحتی بتواند اقدام به خرید از شما نماید؟

♦ چه کسی فرآورده شما را می‌فروشد؟
این باره در بالا هم گفته شد و بسیار مهم است که چه کسی محصولات شما را به فروش می‌رساند.

♦ آیا به افرادتان آموزش‌های لازم را داده‌اید؟
آیا به کسان مشغول در تقسیم فروش آموزش‌های لازم را داده‌اید؟

آیا گفته‌اید که چگونه باید با کاربرانتان در تعامل باشند که کاربر بتواند تصمیم واقعیت اتخاذ نماید؟

آیا فروشندگان شما فروشنده هستند یا مشاور؟ افرادی که در تقسیم فروش هستند باید در نقش مشاور واقع شوند و واقعا برای سوداگری شما و مشتری دل بسوزانند و بهترین خدمات و محصولات شما را به مشتری ارائه دهد لغایت مشتریان هم خوشنود باشند.

متاسفانه احد از موارد دیگری که در کشور ایران کمتر به آن پروا می‌شود این است که مدیران و سازمان‌ها بر روی فروشندگان خویش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و موارد لازم برای فروش و نحوه‌ی سپریدن شغل را به آنها آموزش نمی‌دهند. البته این باره را باید یادآور شویم که خویش فردی که در زمینه‌ی فروش کار و جنبش می‌کند بسیار مهم است. کوشش کنید از افرادی که انگیزه‌ی کافی برای سمت فروش دارند، کاربرد نمایید ضمن اینکه خود شما هم باید علت و انرژی را بدهید تا در زمینه‌ی خویش بهترین گونه کار را ارائه دهند و از نهایت توانشان استفاده نمایند. چه بسا برای شما هم قبل آمده باشد که افرادی(معمولا خانم‌ها) با شما تماس گرفته و به صورت سریع و طوطی وار اطلاعاتی را برای شما روشنگری داده باشند و احتمالاً حتی اجازه‌ی سوال پرسیدن و بازگویی دیدگاه را به شما نداده باشند. به راستی شاید این نظر را دارند که اگر به چهره تند تمام اطلاعات را توضیح دهند، کاربر ذهنیت احسان پیدا خواهد کرد.(مثلا مشتری با خویش بگوید که چقدر خوب و کامل تمامی موارد را روشنگری می‌دهند. بعد من اقدام به خرید نمایم (: ) در صورتیکه به این شکل نیست و چه بسا حتی گاها در حین صحبت تلفن را هم قطع کرده باشید و یا اینکه در سرانجام صحبت‌ها با یک جواب منفی و معذرت خواهی و گفتن جمله‌ی نیازی ندارم تلفن خویش را قطع کرده باشید. فلذا همانطور که خودتان محصولات را معرفی می‌کنید و در نقش مشاور عمل می‌کنید باید در بخش فروش این موارد را به چهره حرفه‌ای و بنیادین به فروشندگان خویش تعلیم دهید که چگونه می‌توانند این شغل را انجام دهند.





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: