چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : ساحل

نام تجاری یا همان نام فروشگاه اینترنتی شما، احد از مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی‌ تان است که اتفاقا در موفقیت کسب و کارتان بی تأثیر نیست. با یک مثال، متوجه اهمیت گزینش نام فروشگاه اینترنتی خواهید شد:

زمانی که عبارت "جستجو در اینترنت" را می‌شنوید، نخستین چیزی که در ذهن شما نما می‌شود چه چیزی است؟ مطمئنا یا اسم گوگل یا لوگوی آن. در باره واژه "فروشگاه اینترنتی" چطور؟ احتمالا برند  کالا! و برای "سایت اشتراک گذاری ویدیو" یوتیوب یا آپارات در ذهن شما تداعی می‌شوند.

قبول داریم که همگی این موفقیت مربوط به گزینش اسم آنها نبوده و برندسازی و دیگر فعالیت‌ها نقش مهمی در به خاطر سپاری‌شان داشته‌ است؛ اما نکته مشترکی که بین تمامی مثال‌های بالا مشاهده می‌شود یک چیز است: برگزیدن یک اسم مناسب!

در این نوشتار قصد داریم، به جامع‌ترین شکل ممکن، شما را در گزینش نام فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت‌تان راهنمایی کنیم. در پیوسته نکات مهمی را در باره این پروسه به شما آموزش دیتا و چند افزار رایگان و پرکاربرد را شناسایی می‌کنیم. در فرجام این مقاله با برگزیدن یک اسم مناسب، می‌توانید به سراغ مرحله بعد از راه اندازی فروشگاه‌تان بروید.

نکات پایه در انتخاب نام فروشگاه اینترنتی
حتی یک فروشگاه سنتی را هم که بخواهید راه‌اندازی کنید، بدون نام افتتاح نمی‌شود. چون اسم بخشی از هویت فروشگاه و سوداگری شماست که سایرین از راه آن، شما را می‌شناسند. حال که برای اینکه بهتر بین افراد شناخته شوید، توصیه می‌کنیم، نکات پایه‌ای ذیل را رعایت کنید:

1. اسم ساده و کوتاه برگزیدن کنید
به نظر شما بین دو برند روبرو، کدام یکی توانایی اکثریت در جلب عقیده بیننده و ارتباط را او را دارد؟ "digitalmarketinginstitute" یا "moz"؟

راستش را بخواهید نام برند اول را خودم هم نتوانستم به‌راحتی تلفظ کنم! اینها دو سایت در گویه آموزش سئو هستند. سایت moz در صفحات اول گوگل و سایت دیگر، اغلب چندین رتبه ذیل تر متعلق به قرار دارد. احد از مهم ترین نکاتی که مایه موفقیت بیشتر و شناخته شدن بیشتر سایت moz شده، همین نام ساده آن است.

طبق تحقیقات، بیش از 65 درصد مخاطبان، رابطه ذهنی با برند مورد نظرشان دارند؛ انتخاب نام دامنه فروشگاه اینترنتی پس باید اسمی را انتخاب کنیم که ساده و به‌راحتی قابل تلفظ باشد، در ضمن به‌خوبی در خاطر و ذهن مشتری بماند. اسم فروشگاه اینترنتی شما هر چه بیشتر این ویژگی‌ها را داشته باشد، امکان شناخته شدنش اغلب خواهد بود.

2. یک اسم منحصربه‌فرد برگزیدن کنید
مدتی پیش، به گرد از دوستان در مورد فروشگاه آنلاین " کالا" صحبت می‌‌کردم. زمانی را صرف کردم لغایت قانع شود که منظورم از  کالا، سایت دیجی کالا نیست!

انتخاب اسم منحصر بفرد برای فروشگاه اینترنتی

بگذارید موفقیت برند یک فروشگاه برای خودش باقی بماند! پیمان نیست به علت تشابه نام با یک مجموعه بزرگ، اعتبار آنها به برند شما نیز منتقل شود. متأسفانه در ایران به شدت شاهد این جستار هستیم که سایت‌های تازه‌کار با استفاده از نام‌های مانند سایت‌های معروف، سعی در تسریع روند برندسازی خویش می‌کنند.

این انتخاب مایه می‌شود آنها پس از کامیاب شدن به مشکلات زیادی بربخورند و حتی شماری از مخاطبان خویش را به انگیزه تشابه اسمی از دست داده و آنها را به صورت ناخواسته به سمت رقیب خویش بفرستند. به‌علاوه اینکه در انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی، بی‌دلیل به سراغ نام‌های سرشناس مشابه اسم یک واقعه، فضا یا نام منش شناخته شده نروید.

بسیاری با مشاهده سایت بزرگ "amazon" که اسم خود را از جنگل های معروف آمازون گرفته، انگاشت می‌کنند که در چهره به کار بردن این استراتژی کامیابی آنها حتمی است. این موضوع باید با بررسی های گوناگون اتمام شود و بهتر است صرفا از راز هیجان و بی‌دلیل در مورد آن تصمیم گیری نکنید.

اگر بخواهید اسم دامنه و برند سایت‌تان احد باشد، حتما باید یک نام منحصر به‌فرد برای آن گزینش کنید؛ چون در غیر این‌صورت اجازه ثبت آن را ندارید.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: