هزینه طراحی سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

به تناسب گونه طراحی وب سایتی که می خواهید ، سیستم های مدیریت محتوای مختلفی هستی داره ولی وردپرس به انگیزه رایگان بودنش محبوب ترین اونهاست. وردپرس نرم افزاری Open Source یا منبع مفتوح است که در PHP نوشته شده و می توانید برای برپایی یک وب سایت، تارنگار یا برنامه های کاربردی کاربرد کنید. طرح های زیبا، خاصیت های قدرتمند و آزادی برای تشکیل هر چیزی که می خواید، وردپرس هم زمان هم رایگانه و هم راحت. %28 از دنیای وب از جمله تارنما های سرگرمی الی بزرگترین سایت های خبری آنلاین از وردپرس بهره‌گیری می کنند. بیش از 60 میلیون نفر وردپرس را برگزیدن کرده اند لغایت وب سایتشون دانستن خونه رو بهشون القا کنه.

در سنه 2003 وردپرس با به کارگیری یک بیت کد با کاربرانی که تعدادشون کمتر از انگشت های بخش برای تمایل به زیبایی و نشر سیستمی معماری شده شروع به کار کرد، متعلق به سررسید به بعد بزرگترین افزار وبلاگ نویسی میزبانی در دانشمند با توجه به اینکه در میلیون ها سایت استفاده می شود و یومیه ده ها میلیون تن آن را می بینند شد. وردپرس یک پروژه منبع مفتوح است به این معنی که صدها تن در سراسر جهان روی آن پیشه می کنن ، وانگهی به این معنی که شما می توانید از آن برای هر نوع سایتی و بدون پرداخت هزینه پروانه و چندی دیگر از آزادی های مهم بهره‌گیری کنید. وردپرس به عنوان یک سیستم تارنگار نویسی نخست شده ، ولی امروزه به عنوان سیستم مدیریت محتوایی کامل از راه هزاران پلاگین و ویدجت و تم ها مورد استفاده پیمان گرفته است، وردپرس تنها به پندار شما اندک میشه.

برای دریافت فایل منبع WordPress به سایت https://wordpress.org یا https://wordpress.com مراجعه کنید و آخرین نسخه به روز شده رو دانلود کنید و روی سیستم خودتون بارگذاری کنید.

 

 

 

مزایای طراحی سایت با WordPress :

1- استفاده ازش راحته
وردپرس راحته و یک رابط بصری داره ، اضافه کردن صفحات جدید، پست های وبلاگ، تصاویر و غیره به سرعت انجام می شن. از اونجایی که فناوری خیلی ساده ایه موعد صرف شده برای قالب بندی هم کاهش پیدا می کنه.

 

2- دسترسی بهش آسونه
می تونید وب سایت را از هر کامپیوتری مدیریت کنید. وردپرس بر پایه مرورگره و شما می تونید از هر کامپیوتری که متصله به اینترنت سایت خود را مدیریت کنید.

3- نیازی به ویرایش HTML یا نرم افزار FTP نداره
وردپرس یک سیستم مستقل است و نیازی به نرم انگیزه ها ویرایش HTML ندارد ، شما می تونید یک صفحه جدید یا پست وبلاگ، فرمت متن، آپلود عکس ها (و ویرایش آنها)، آپلود اسناد، فایل های ویدیویی، گالری عکس ها و … برپایی کنید بدون اینکه نیازی به نرم افزار FTP یا HTML باشه.

 

4-موتورهای جستجو عاشق سایت های وردپرس
کد های وردپرس زیاد تمیز و ساده است و موتورهای جستجو را برای خواستن و لیست محتوای سایت آسان می کنه. علاوه بر این، هر صفحه، پست و تصویر می تونه واژه ها کلیدی متا تگ، توضیحات و عنوان خودشو داشته باشه و برای کلمات کلیدی خاص بهینه سازی بشه. شما در ضمن می تونید از برچسب ها (Tags) برای افزایش تلاش های بهینه سازی موتور جستجوگر بهره‌گیری کنید.

 

5- روی سایت کنترل دارید
دیگه لازم نیست برای یک به روز رسانی و آپدیت ساده چشم براه طراح سایت باشید ، با وردپرس، شما تقریبا مهار هر جنبه ای از سایت خودتونو دارید و می تونید به راحتی به روز رسانی های خویش را اتمام بدید.

 

6- طراحی سایت شما قابل برنامه ریزیه
وردپرس به عنوان یک موتور برای تارنما شما عمل می کنه ، با پروا به اینکه شکل و دریافتن سایت %100 برای شما شخصی سازیه ، اسم بازرگانی شما از این طریق میدرخشه و یک تجربه منحصر به فرد هم برای بازدید کننده هاتون به ارمغان میاره.

 

7- یک وبلاگ کاملا آماده اس
از اونجایی که وردپرس در نخست به عنوان یک پلتفرم تارنگار نویسی ایجاد شد ، قابلیت های وبلاگ نویسی هم به تناسب بیچارگی های ما ساخته شد. راه اندازی اشتراک ایمیل RSS در وبلاگتون ، قابلیت عقیده دادن و به طور اتوماتیک افزودن واپسین پست های تارنگار به صفحات سایر سایت مانند صفحه اصلی وب سایت، بسیار راحته و باعث گسترش دسترسی شرکت شما و برپایی سایتی پویا تر میشه.

 

8- گسترش عملکرد سایت با پلاگین ها
می خواید یک سالنامه ، گالری ویدئو، خاصیت های توییتر و فیس بوک و موارد سایر را به سایت خود اضافه کنید؟ وردپرس این امکان را با افزونه ها یا پلاگین ها که اکثر آنها مجانی هستند یا قیمتی بخردانه دارن در دسترس ما قرار میده.

 

9- امکان رشد داره
سایت های وردپرس بسیار مقیاس پذیرن ، شما میتونید صدها هزار صفحه یا پست های وبلاگ در سایت خود داشته باشید اما عملکرد سایت ناچیز نباشه و هر بار که بخواید صفحه اضافه کنید یا ویرایش سپریدن بدین.

 

10- چند کاربره ست
به عنوان یک مدیر سایت وردپرس، می تونید چندین کاربر را برای تارنما تنظیم کنید و سطوح دسترسی و قابلیت های هر کاربر را تعیین کنید.

 

 

 

معایب طراحی سایت با WordPress :

1- میتونه آفت پذیر باشه
وردپرس منبع باز و متکی به یک جامعه از توسعه دهندگان است ، هزینه طراحی سایت با وردپرس برای پیدا کردن منابع لازم است که آن را با تم ها و پلاگین ها شخصی سازی کنید. هر تم یا افزونه ای که در سایت وردپرس خودتون کاربرد می کنید توسط شخص دیگری تألیف شده است؛ از آنجا که هیچ سازمان یا شخص خاصی برای نظارت بر تم ها یا افزونه های وردپرس هستی نداره در پلاگین ای که در سایت شما بهره‌گیری می شود، یک سری خرده وجود داره. در صورتی که شما این را نمی دانید، با وردپرس، تنها یک افزونه می تونه به داشبورد مدیریت شما دسترسی داشته باشه؛ مگر اینکه شما به طور پرکار اقدامات لازم برای ایمن سازی تارنگار وردپرس خویش را اتمام دیتا باشید، با این حال نمیتونید کاملا مطمئن باشید. همچنین، وردپرس در PHP اجرا می شود و جزئیات مهم در پایگاه دیتا MYSQL خویش را ذخیره می کند که برای حملات SQLیک خفته است. گزند پذیری به حملات قهر آمیز گرد از انگیزه ها اصلی کاربرد نکردن از وردپرس است، مگر اینکه شما یک پلاگین برای مقابله نصب کنید

 

2- می تونه خیلی پرهزینه باشه
نه اشتباه نکنید ، وردپرس خودش مجانیه! دانلود و نصب وردپرس رایگانه ولی تنها داشتن وردپرس کافی نیست مگر اینکه نخواید که تارنما شما جزو 70 میلیون وب سایتی که با وردپرس شغل می کنن باشه. شما وردپرس را در همه جا می بینید و هنگامی که شما یک نسخه از یک سایت را با استفاده از وردپرس نگریستن می کنید، کمتر درون ذهنتون ماندگار میشه ؛ به همین دلیل هم وردپرس گرانه. برای اطمینان از اینکه سایت وردپرسی شما به راستی طراحی شده و همش فعال است، باید چند میلیون خرج کنید. تنها راه این است که خودتون طراح سایت وردپرسی باشید.

 

3- باید به صورت همیشگی بروز رسانی کنید
شاید به عقیده شما از مزایا باشه ولی وقتی به بسامد و تکرار به روز رسانی ها و مسائل مربوطه همانند آپدیت پلاگین ها و … فکر کنید متوجه می شید که خیلی هم چیز نکویی نیست. با هر بروز رسانی دشوار قالب سایت و پلاگین ها رو خواهید داشت که بیشتر با هزینه های گزاف همراهه. تعمیر و حفاظت در وردپرس یک مسئله شخصیه ، شما نمیتوانید بدون بروز رسانی همیشگی ازش کاربرد کنید و باید زمانی که به روزرسانی کردید، آماده تغییرات در قالب یا پلاگین های خویش باشید. اگر شما بودجه، طراح یا برنامه نویس یا منابعی برای مدیریت این به روز رسانی ها دارید، وردپرس عالیه

 

4- از منابع زیادی استفاده می کنه
برای اینکه وردپرس براتون کارساز باشه باید بیشتر مواقع بسیاری از پلاگین ها رو نصب کنید ، نصب تنهای وردپرس بی سود اس و نیاز به تم و حداقل چند پلاگین داره. در یک سطحی این زمینه سخت به نظر نمیاد اما هر چقدر اغلب پلاگین نصب کنید ، سرعت وب سایت شما ناچیز و کمتر میشه. اگه با این پلاگین ها پیشه نکنید یا اگه شما بودجه یا منابع برای برنامه نویسی این خاصیت ها را در قالب وردپرس خودتون نداشته باشید چی؟ با یک وب سایت بسیار بسیار کند مقابل می شید.

از لحاظ منابع سرور هم وردپرس نسبت به وب سایت های HTML یا PHP از منابع اکثریت استفاده می کنه، مگه اینکه شما یک راه حل میزبانی وردپرس با کیفیت پیدا کنید، اگر تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید و از وردپرس در یک میزبانی مشترک استفاده کنید خطر میزبانی شما به حالت تعلیق در میاد.

 

5- توی سئو می تونه دشوار ساز باشه
مهمه که توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید مگه اینکه در حال آماده دسترسی به سئو داشته باشید. وردپرس معتقده که با سئو دوستانه برخورد کنه ولی کل سیستم های مدیریت درونمایه (CMS) همینطورن. اگر دانشی درباره سئو نداشته باشید خیلی آسان مشکلات مربوط به این جستار در وردپرس خودشونو نشون می دن. احد از این محکومین اصلی ، سیستم برچسب گذاری یا تگ گذاری و دسته بندی بدست وردپرسه. راه حلش اینه که تصمیم بگیرید تگ ها و دسته بندی ها رو بدون علامت بسازید که در اینصورت هر برچسبی که شما برپایی میکنید و هر بخش ی خاصی که محتواتونو اضافه میکنید، یک فرم تکراری از آن درونمایه را خواهید داشت. با پروا به نتایج، برخی افراد 10 نسخه از یک درونمایه دارند و تعجب می کنند که چرا یک موضوع همانند را تجربه می کنند.

اگر شما یک دانش مترقی از سئو داشته باشید به این سخت برنمی خورید اما کل ندارن متاسفانه. اکثر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند احتمالا الی امروز اینو نمی دونستن.





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: