طراحی سایت
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت چیست؟ رسیدگی مفهوم طراحی سایت
پاسخ به سوال طراحی سایت چیست ساده به عقیده می رسد ، بله درست است اگر بخواهید به چهره زودگذر به این سوال استجابت دهید استجابت ساده ای خواهد داشت، در پیوستگی تعریف ویکی پدیا از طراحی وب را قرار دادیم:

طراحی سایت چیست از دیدگاه ویکی پدیا :
طراحی وب به چیرگی ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با استقرار یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خویش را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) بهره‌گیری کرده بود.

در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، طراحی سایت گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از راه ابرپیوند. در سنجش با روش‌های دیگر، این مسیر پسین و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را مفتوح کنند.

با ترقی وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مثل جدول‌ها که اغلب برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد کاربرد نادرست، برای چیدمان‌های مخفی در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش باطل طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

فناوری‌های یکپارچه‌سازی پایگاه دیتا (Database)، مثل زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مثل CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی امروزین با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را مفتوح هم تغییر دیتا و آن را پیشرفته تر کرده‌اند.

سایت بازتاب گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های گوناگون سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد. در ضمن با آمدن نگاره‌های حیوان و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مثل فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از قبل تغییر کرد و توانمندی‌های بازپسین به سازندگان رسانه و طراح‌های وب دیتا شد.

طراحی سایت چیست : منبع : نوشتار طراحی وب از ویکی پدیا
تعریف طراحی سایت چیست به زبان ساده :
اگر بخواهیم تعریف ساده ای از طراحی سایت داشته باشیم باید بگیم طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک وب سایت یا بهینه سازی و ری دیزاین یک سایت کهنه در بستر اینترنت است.

تاریخچه طراحی سایت چیست ؟
تاریخچه طراحی سایت از ابتدا!
تاریخچه طراحی سایت و لینک نخستین سایت جهان
در حال حاضر میلیون ها سایت در سراسر جهان وجود دارند که البته هیچکدام بیش از ۲۸ سال دیرینگی ندارند به راستی نخستین طراح سایت عالم آقای «تیم برنرز لی» بود که اولین تارنما دنیا که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت را طراحی کرد. اولین سایت دانشمند هنوز هم در آدرس  در دسترس است و از این لینک می توانید از آن بازدید نمایید و مشاهده کنید که اولین سایت در عالم چیزی از لوح های گلی انسان های اولیه کم ندارد!

پیشنهاد می کنم حتما از نخستین سایت گیتی بازدید کنید و ببینید که هر کاری که در ابتدای راه است بعد از سال ها چقدر ساده و ابتدایی به نظر می رسد و در زمان خویش یک شاهکار است! همانطور که از نخستین سایت در دنیا بازدید کردید متوجه شدید که در آن هیچ گونه تصویر و گرافیک و حتی رنگ بندی به پیشه نرفته است.

سایت هایی که بعد متعلق به هم طراحی شدند به همین منوال بودند الی اینکه مرورگر های مترقی تری بدست کمپانی های Netscape و Microsoft روی کار آمدند که در غیاب گوگل کروم و فایرفاکس در آن سالها رقبای اصلی مرورگرها بودند. در پیوستگی با روی شغل آمدن زبان های جاوا اسکریپت و HTML کم کم سایت ها شکل بهتری به خویش گرفتند و از گرافیک اکثریت برخوردار شدند.

تصویری از طراحی سایت گوگل
تصویری از سایت شرکت گوگل از ماضی و حال
تاثیر شرکت مایکروسافت در ترقی سایت ها
در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت مایکروسافت با معرفی اولین نسخه از مرورگر Internet Explore برای سیستم عامل مک انقلاب بزرگی در مرورگر های اینترنتی و طراحی سایت های اینترنتی به راه انداخت. نخستین نسخه از مرورگر Internet Explore به صورت کامل از HTML 4.1 و CSS 1 حمایت می کرد که این خود ترقی عظیمی بود. این را هم خدمت تون عرض کنم که نخستین مرورگری که به صورت کامل از تصاویر با فرمت PNG پشتیبانی می کرد همین مرورگر بود.

طراحی سایت چیست ؟
تاثیر شرکت مایکروسافت در طراحی وب سایت ها
وب دیزاین چیست؟
طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، وب دیزاین یا WEB-DESIGN به مراحل ساخت و طراحی یک وب سایت و ساخت یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات محصولات یا معرفی یک شرکت یا اطلاع رسانی گفته می شود.





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: