نوشته شده توسط : ساحل

اپلیکیشن‌های غیر متمرکز با اپ‌های معمول موبایل و وب تفاوت دارند؛ زیرا به کاربر در مورد داده‌‌ای که اپ‌ها مدیریت می‌کنند کنترل بیشتری می‌دهند. اپ‌های مرسوم مانند رابین‌‌هود (Robinhood) یا توییتر، توسط یک مقام مرکزی مدیریت می‌شوند که در مورد چگونگی حفاظت از داده‌ی کاربران و استفاده‌ی صحیح یا نادرست از آن‌ حرف آخر را می‌زنند. 

اپلیکیشن‌ غیر متمرکز یا دپ رویکردی غیر متمرکز به مدیریت داده دارد و از نظر تئوری، به کمک تکنولوژی بلاک‌چین که اساس شبکه‌ی اتریوم است، کنترل را در دستان کاربر قرار می‌دهد. اتریوم از نظر ارزش بازار دومین رمزارز بزرگ دنیا (پس از بیت‌کوین) و اولین پلتفرم برای تسهیل ایجاد دپ‌ است.

 اتریوم برای طرفداران تکنولوژی وعده‌ای فریبنده محسوب می‌شود؛ اما این پلتفرم، متن‌ باز است؛ یعنی پروژه‌های ساخته‌شده روی آن اغلب آزمایشی و گاهی اوقات کلاهبرداری هستند.

برترین پروژه‌های اتریوم

در حال‌ حاضر بیشتر پروژه‌های اتریوم بر امور مالی غیر متمرکز یا دیفای تمرکز دارند. دیفای بر توسعه‌‌ی کابردهای ارز دیجیتال از تراکنش‌های روزمره تا موارد مالی پیچیده مانند وام‌ها و مشتقات آن تمرکز دارد.

حوزه‌ی DeFi در سال ۲۰۲۰ گسترش زیادی پیدا کرد و ارزش کل سرمایه‌های کریپتوی قفل‌شده در پروژه‌های آن، با بیش از ۲ هزار درصد رشد، از ۶۵۰ میلیون دلار در آغاز به ۱۶٫۰۵ میلیارد دلار رسیده است.

دپ‌های اتریوم آن‌قدر محبوب شده‌اند که ازدحام روبه‌فزون کارمزدهای تراکنش (مقدار اتری که برای انتقال وجوه روی شبکه مورد نیاز است) را به بالاترین مقدار رسانده‌اند. این نتیجه‌ی مستقیم رقابت کاربران دپ برای تأیید سریع تراکنش‌هایشان توسط ماینرها است. هرچه کارمزد متصل به تراکنش بیشتر باشد، احتمال اینکه ماینر ETH آن را زودتر به بلاک‌چین اضافه کند، بیشتر است.

میکردائو (MakerDao)

استیبل‌کوین‌ها برای ارتقای یکی از نقاط ضعف رمزارزها به ‌وجود آمده‌اند. قیمت رمزارزها به‌صورتی ناگهانی نوسان می‌کنند و باعث می‌شود که نتوان به‌عنوان شیوه‌ای برای پرداخت یا ذخیره دارایی  از آن‌ها استفاده کرد. اغلب استیبل‌کوین‌ها متمرکز هستند؛ اما میکردائو از این لحاظ متفاوت است که نقشه‌ای مفصل برای غیر متمرکز استیبل‌کوین خود یعنی دای (DAI) دارد.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/economics/367932-which-crypto-dapps-are-on-ethereum/



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این مقاله می‌خواهیم راه اندازی مرکز تماس و یا Call Center را به عنوان راه اندازی مرکز تماس تلفنی یک افزار مهم و مدیریتی در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که یکتا پاسخ گویی حرفه‌ای به مشتریان دارند باره بررسی قرار دهیم و ببینیم به واقعیت چه چیز باعث می‌شود از طریق اندازی کال سنتر جامع و با کیفیت به عنوان یکتا از مهم‌ترین قدم‌های افزایش بهره‌وری و بالا بردن راندمان یک سازمان در یکتا پاسخ گویی به مشتریانش یاد شود . وانگهی می‌خواهیم انگیزه ها هستی قیمت‌ها و هزینه‌های متنوع برای راه اندازی مرکز تماس را در یک سازمان بررسی نماییم لغایت تمامی ابهامات شما عزیزان در باره خرج راه اندازی مرکز تماس را برطرف کنیم . پس با ما همراه باشید .

منظور از طریق اندازی مرکز تماس (CALL CENTER) چیست ؟
شاید بهتر باشد پیش از رسیدگی مزایا و هزینه ها پیش درآمد منظورمان از طریق اندازی مرکز تماس را بررسی نماییم ! به طور چکیده می‌توان گفت قصد از راه اندازی کال سنتر یعنی راه اندازی یک سرویسی که بتوانیم به کمک آن همگی تماس‌های ورودی سازمان را از یک نقطه به چهره متمرکز مدیریت نماییم ، طوری که تمامی تماس‌های دریافتی با سرعت بالا و کیفیت مناسب توسط کارشناسان استجابت دیتا شود . به عنوان مثال فرض کنید در یک کمپانی می‌خواهیم سناریویی را راه اندازی نماییم لغایت بتوانیم به کمک آن همگی تماس‌هایی که با کارشناسان فنی شرکت گرفته می‌شود در یک صف چشمداشت قرار گرفته و به نوبت به اپراتور‌های فنی متصل شوند . برای اجرای این سناریو باید با توجه به نیاز‌ها و توقع‌هایی که داریم یک Call Center با ویژگی‌های لازم را گزینش کرده و پس از برآورد و بررسی هزینه های آن ، اقدام به تاسیس آن کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ولوو با تولید خودروهای خوش‌چهره غریبه نیست و در میان محصولات این شرکت می‌توان به برخی مدل‌های زیبا و لوکس اشاره کرد. خودرویی که به آن نگاه می‌کنید، طرح مفهومی مستقل است؛ اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

نمای سه چهارم خودروی مفهومی ولوو کریگر / Volvo Krigare آبی رنگ

به گزارش Carscoops، این کوپه چهار در ولوو کریگر نام دارد و توسط طراحی به نام توماس زومالاکارگوی ارائه شده است. در نگاه اول شباهت آن به سدان چهار در ظریف با نسبت‌هایی شبیه به Polestar 1 تشخیص داده می‌شود.

بخش جلوی خودروهای ولوو یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های طراحی آن است؛ بیشتر به دلیل جلوپنجره بسیار بزرگی که باعث می‌شود حتی جلوپنجره دوک‌مانند لکسوس کم‌اهمیت و کوچک به نظر برسد. در قسمت جلوی خودرو نیزچراغ‌های تیز و سیستم روشنایی روز به چشم می‌آیند که ظاهری نسبتا تهاجمی به ولوو کریگر می‌دهند.

پروفیل جانبی به همان اندازه چشم‌نواز است. این طرح مفهومی مجموعه‌ای از رینگ‌های بزرگ با پره‌های سیاه و نقره‌ای و مجموعه‌ای از ترمزهای بزرگ برمبو ارائه می‌دهد. زومالکاراگوی خط سقفی بسیار کمی به این خودرو داده است که شیشه جلو را به‌طور یکپارچه با شیشه عقب متصل می‌کند و شامل ستون‌های A و ستون C نقره‌ای است. نبود ستون B و استفاده از درهای بالی عقب به همراه دستگیره‌هایی که هم‌سطح بدنه شده‌اند، بر زیبایی ولوو کریگر می‌افزایند.

بخشی عقب این خودروی مفهومی جذابیت بیشتری دارد و بهتر از قسمت جلو به نظر می‌رسد. در این قسمت، مجموعه‌ای از چراغ‌های عقب LED نازک با الگوهای هندسی پیچیده در داخل آن‌ها وجود دارد. شیشه عقب دقیقاً به سمت صندوق عقب کشیده می‌شود و دارای رنگ سیاه براق است تا بی‌نقص‌ترین شکل طراحی را ایجاد کند. هیچ تصویری از فضای داخل کابین این طرح مفهومی وجود ندارد.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/car-news/367829-volvo-krigare-design-study/



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آیفون ۱۲ چندین آهنرباها دارد تا بتوان این گوشی را به شارژر بی‌سیم مگ‌سیف متصل کرد. استفاده از این آهنرباها باعث شده است اپل به افرادی که از ضربان‌ساز مصنوعی قلب و الکتروشوک قلبی استفاده می‌کنند، هشدار بدهد که گوشی و حتی مگ‌سیف را نزدیک قفسه سینه و قلب خود نبرند.

به گزارش MacRumors، به‌تازگی دکتر جورجیت سینگ آزمایش‌های بیشتری درباره این موضوع انجام داده است تا متوجه شود محصولات اپل چه تأثیری بر دستگاه‌های توانبخشی قلب می‌گذارند.

براساس گفته‌های دکتر سینگ، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بعد از جراحی یا پیوند قلب، از تجهیزاتی مانند ضربان‌ساز مصنوعی و الکتروشوک قبلی استفاده می‌کنند و نزدیک به یک‌چهارم کل گوشی‌های فروش‌رفته در سال گذشته میلادی، آیفون ۱۲ بوده است. دستگاه‌های توانبخشی قلب دارای سوئیچ‌هایی هستند که آهن‌رباهای آیفون ۱۲ و مگ‌سیف عملکرد آن‌ها را تغییر می‌دهند.

دکتر سینگ برای اینکه متوجه تأثیر این دستگاه‌ها شود، یک آیفون ۱۲ پرو را نزدیک به سینه فردی که از ضربان‌ساز مصنوعی قلب استفاده می‌کرد قرار داد. او می‌گوید در این لحظه دستگاه شوک غیرفعال و عملکرد کلی دستگاه آن با مشکل مواجه شد. وقتی گوشی را از سینه بیمار دور شد، ضربان‌ساز دوباره به فعالیت خود ادامه داد.

دکتر سینگ می‌گوید:

ما فکر می‌کردیم آهن‌رباهای ضعیفی روی آیفون ۱۲ قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند تأثیری روی ضربان‌ساز مصنوعی قلب بگذارند.

دکتر سینگ پس از متوجه شدن تأثیرات آیفون ۱۲ روی دستگاه‌های توانبخشی قلب، گزارشی تهیه و آن را در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۱، در مجله پزشکی HeartRhythm منتشر کرده است.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/health-medical/367831-iphone-12-risk-magnets-pacemakers/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برای راه‌اندازی یک سوداگری در اینستاگرام و تجربه یک بازاریابی اینستاگرامی کامیاب ، نخست هدف اینستاگرامی خود را مشخص کنید. منظور شما از طریق اندازی تجارت در اینستاگرام ، بازاریابی ، برندینگ و فروش بیشتر است.

آیا میخواهید محصولات یا خدمات خویش را از راه اینستاگرام به مشتریان ارائه دهید و یا صرفا میخواهید برندسازی کنید؟

کاری که همچنان بسیاری از صاحبان صفحات تجاری در اینستاگرام به اتمام آن اصرار میکنند این است که میل بسیاری به ” روشنگری دادن بیش از حتماً ” در مورد بازرگانی ، محصولات و خدمات خویش دارند.

اگر برای بازرگانی وارد اینستاگرام شده اید ، این جستار را همیشه به یاد داشته باشید که اینستاگرام ، یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس و ویدئو است و چیزی که بسیاری از کاربران گوشی های موبایل از آن بیزارند نوشته های طولانی است.

نحوه صحیح پست گذاری برای تجارت در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام اغلب از آنکه بخوانند ، علاقه مند به دیدن عکس و ویدئو هستند. در واقع اینستاگرام اغلب این امکان را به شما میدهد که محصولات خود را نمایش دهید ، نه آنکه با نگارش متن از آنها تعریف کنید.

ما برترین طریق و هدفمندترین متد تبلیغات در اینستاگرام در زمینه همگی روشهای تبلیغ در اینستاگرام ، افزایش فالوور اینستاگرام ، تبلیغ پیج اینستاگرام و… را در ایران تبلیغ به شما معرفی می کنیم.

ساخت صفحه پسندیده برای تجارت در اینستاگرام
قدم اول
انتخاب اسم کاربری و عکس پروفایل
انتخاب یوزرنیم و عکس پروفایل صفحه بازرگانی خود را مشابه تابلوی بالای درب یک فروشگاه در نظر بگیرید!

صفحه شما باید در نتیجه ی جستجوی کاربرانی که در اینستاگرام دنبالتان میگردند ، زودتر از بقیه به چشم بخورد یا بهتر است بگوییم کاربران را جذب خویش کند ، حتی اگر صفحه شما در نتیجه ی جستجو نخست نباشد!

انتخاب نام کاربری:
اگر صفحه تجاری شما مربوط به برندی است که قبل از این فعالیت داشته و شناخته شده است و حال میخواهید شغل خویش را در اینستاگرام اشاعه دهید ، نام کاربری صفحه خود را به همان نام برندتان ثبت کنید و هیچ حرف دیگری به آن اضافه نکنید. همانند “INSTAGRAM”.

اما خبر بد اینکه شدنی است آن نام کاربری که به نام برند شما است پیشتر بدست کاربر دیگری ثبت شده باشد که در نتیجه امکان ثبت آن برای شما فراهم نیست.

در چنین شرایطی، انتخاب نام هایی به مانند پایین اشتباه است:

_instagram یا instagram_ یا .instagram و…

اما میتوانید از چنین الگوهایی کاربرد نمایید:

instagramoriginal یا instagramofficial یا instagram1

“۱”، “official” و “original” موارد رایجی هستند که توسط کسان و برندهای سرشناس مورد بهره‌گیری پیمان میگیرند.

انتخاب عکس پروفایل:
بهتر است تصویر پروفایل شما لوگوی اختصاصی کسب و کارتان باشد. به هیچ وجه از عکس های کپی برای پروفایل خویش بهره‌گیری نکنید، شما با این کار اعتبار سوداگری خویش را زیر می آورید و لغایت حدودی مایه تفریق اعتماد مشتریان میشوید.

قدم دوم
آماده‌سازی نما صفحه
فیلد ” Name ” :
شاید شما هم همانند بسیاری دیگر، در گزینش اسم برای صفحه خود سهل انگار باشید.

اما بهتر است بدانید که نام صفحه اینستاگرام شما ، بخش قابل توجهی از تندتر پیدا شدن صفحه شما بدست کاربران و بهتر دیده شدن برآیند اینکه جستجوی اینستاگرام را رقم میزند.

فیلد ” bio ” :
این فیلد که مخفف واژه Biography میباشد ، از شما میخواهد که توضیحی درباره کسب و کارتان بدهید. این تقسیم ، تقدیر مهم دیگر در آماده سازی صفحه تجاری شما است. از قضا این بخش هم تاثیر بسیاری در نتایج جستجوی اینستاگرام دارد.

فیلد ” Website ” :
در این فیلد بسته به هدف گذاری صفحه اینستاگرام خود، آدرس وبسایت یا تلگرام خویش را وارد کنید.

نحوه درست پست گذاری برای تجارت در اینستاگرام

قدم سوم
پست‌گذاری
بسیاری از صاحبان کسب و کار ، اینستاگرام را با مجلات تبلیغاتی و تراکت هایی که جلوی درب منازل میگذارند یا در خیابان پخش میکنند اشتباه میگیرند!

هدف شما از طریق اندازی یک صفحه بازرگانی صول پست قراردادن یا در اینستاگرام اینستاگرام ، شناسایی محصولات و برند خود و فروش بیشتر آنها است ، بعد چرا به جای به اشتراک قراردادن یا عکس ها جذاب درباره تجارت خود، اعلامیه منتشر میکنید و یا کارتان را تبلیغ میکنید!

اگر محصولاتی ارائه میدهید ، عکس ها جذاب از محصولات خویش تعبيه کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.

برای ترقی در سوداگری خویش از متخصصین و مشاورین ایران تبلیغ کمک بخواهید

قدم چهارم
جذب فالوور
حال که یک صفحه بازرگانی ایده عال برای خود راه اندازی کرده اید ، با خیال راحت به تبلیغات و جذب فالوور بپردازید تا یک بازرگانی آنلاین بینظیر و عالی را تجربه کنید.

نحوه درست پست گذاری برای تجارت در اینستاگرام
اینکه چگونه پست بگذارید ، کاملا ارتباط به خود شما دارد و البته شما بهتر از هرکس دیگر در باره کسب و کار خود اطلاعات دارید. هرچه خلاق تر و متفاوت تر باشید ، برای بازرگانی در اینستاگرام موفق تر خواهید بود ، به شرط آنکه همواره موارد زیر را در پست قراردادن یا در عقیده داشته باشید.

نحوه صحیح پست گذاری برای تجارت در اینستاگرام
تهیه عکس
اگر محصولاتی برای فروش دارید، عکس های جذاب و باکیفیت از هریک از آنها تعبيه کنید.

رنگارنگ بودن ، کمی سریع بودن رنگ ها و خلاقیت در عکسبرداری؛

اینها مواردی هستند که با آنها میتوانید کاربران را گیج خود کنید.

اگر تجارت شما شامل فروش و ارائه خدمات غیر کالایی است ، درباره هرکدام از خدمات خود یک عکس جذاب و تاثیرگذار تعبيه کنید. سپس عنوان هر یک از خدمات را در فضای مناسبی از تصویر درج کنید ، به راستی از چند واژه یا سرانجام یک جمله کوتاه به عنوان جستار یا روشنگری خدمات کاربرد کنید و مهمترین اطلاعات فرآورده را به صورت کم و ریزتر در فضاهای خالی دیگر عکس بگنجانید.

در نهایت چیزی که باید در نگاه نخست در ذهن کاربر کارایی غالبی داشته باشد ، یک عکس جذاب است که حائز یک عنوان وسوسه کننده برای تجارت در اینستاگرام میباشد.

نوشتن کپشن
در تقسیم ” caption ” یا توضیحات پست، اطلاعات کافی و البته مختصر صول پست گذاشتن در اینستاگرام درباره محصولات یا خدمات خویش بنویسید ، این اطلاعات میتواند دربرگیرنده کارایی، ویژگی ، رنگ بندی ، کد و قیمت فرآورده باشد.

دقت داشته باشید که اگر شما یک پست در ارتباط با محصول خویش در صفحه اینستاگرام تان گذاشته اید که فالوورهایتان در قسمت نظرات آن سوالات تکراری پرسیده اند ، نتیجه بگیرید که تقسیم کپشن را به نکوداشتن پر نکرده اید.

قسمت نظرات پست های یک صفحه موفق برای بازرگانی در اینستاگرام ، باید پر از نوشته هایی با مضمون ” ا براز علاقه برای خرید ” و ” رضایت از خرید ” باشد.

قیمت‌گذاری
این کاملا ارتباط به گونه کسب و کار شما دارد که بخواهید برای هر یک از محصولات یا خدمات خویش در صفحه اینستاگرام تان قیمت درج کنید یا نه!

اما به طور کلی برای صفحات بازرگانی همچون البسه ، بدلیجات ، گوشی موبایل و… که با سیل عظیمی از سوالات تکراری درباره بها محصولات مواجه میشوند ، پیشنهاد میشود که مبلغ در عکس یا کپشن ذکر شود.

در خصوص کسب و کارهای سایر ، چنانچه بها محصولات یا خدمات شما از حیث مشتریان بسیار پسندیده به نظر میرسد و قابل توجه است، خوب است آن را در عکس یا کپشن وارد کنید.

البته معمولا در صفحات بازرگانی ” ایرانی ” رایج نیست که مبلغ محصولات یا خدمات در خویش عکس درج شود ، چراکه تغییر بها بسیار رخداد می افتد و در چنین حالتی امکان ویرایش هستی ندارد ، لذا در صورت تغییر بها محصولات یا خدمات ، ادمین صفحه مجبور است مجددا پست های ویرایش شده را در صفحه قرار دهد که موجب از دست رفتن بسیاری از خصوصیات ، از آنگونه ، لایک ها و کامنت های قبلی میشود.

در نتیجه دسته کپشن که قابل ادیت کردن میباشد ، گزینه بهتری برای درج مبلغ است.

ایران تبلیغ با کادری مجرب حاضر مشاوره مجانی به شما عزیزان در گویه همگی روشهای تبلیغ در اینستاگرام ، افزایش فالوور اینستاگرام ، تبلیغ پیج اینستاگرام و … میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به تازگی خبر رسیده که موسسه بین‌المللی ای اس تی ام (ASTM) مشغول تنظیم استاندارد ماسک صورت بوده و این سند به زودی به جنجال‌ها در مورد کارایی انواع ماسک‌ها خاتمه می‌دهد.

 

استاندارد ماسک صورت موضوعی بوده که از مدتی پیش توجه بسیاری از متخصصان را به خود جلب کرده است؛ در واقع مشکل اصلی این بوده که هنوز قواعد و اصول یکسانی در سراسر جهان برای نظارت بر ساخت و استفاده از ماسک‌های تنفسی وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا موسسه بین‌المللی معروف ای اس تی ام (ASTM) به دنبال برطرف کردن این چالش باشد.

لزوم تدوین استاندارد ماسک صورت

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا و سازمان غذا و داروی این کشور تاکنون توصیه‌های مختلفی در رابطه با پوشاندن دهان و بینی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و همچنین پیش‌گیری از منتشر شدن ذرات آلوده تنفسی در هوا منتشر کرده‌اند. با این وجود می‌توان با اطمینان گفت که تنظیم اولین استاندارد ایالات متحده برای این وسایل محافظتی خیال بسیاری از مخاطبان در رابطه با نوع ماسک صورتی که باید خریداری و مصرف شود را راحت می‌کند.

هم‌اکنون انواع مختلفی از این وسایل محافظتی در بازار وجود دارند و از همان اولین روزهای شروع پاندمی کووید ۱۹ تاکنون، ماسک‌های یک بار مصرف و ماسک‌های قابل شستشو در اختیار مصرف کنندگان قرار داشته‌اند. با این حال هنوز یک سند واحد به عنوان استاندارد ماسک صورت در اختیار سازندگان و مصرف کنندگان قرار ندارد که بر اساس آن، بتوان روش ساخت، طرز استفاده، کارایی و همچنین عملکرد انواع این وسایل محافظتی را قضاوت کرد.

تنظیم استاندارد ماسک صورت برای مقابله با کرونا توسط موسسه ASTM

همان‌طور که اشاره شد، نبود چنین استانداردی باعث شد تا در سال گذشته میلادی متخصصان سراسر جهان توصیه‌های متفاوتی در رابطه با پوشاندن دهان و بینی با وسایل محافظتی منتشر کنند؛ در واقع به صورت کلی گفته شده که افراد به هنگام خروج از منزل و یا قرار گرفتن در نزدیکی دیگران، بهتر است که حداقل از یک لایه ماسک یا پارچه‌ای که جلوی انتشار ذرات تنفسی از دهان و بینی آن‌ها را می‌گیرد، استفاده کنند.

تفاوت ماسک‌های مختلف

در هفته‌ها و ماه‌های اول پاندمی این توصیه بیشتر از سایر توصیه‌ها در رسانه‌ها به گوش می‌رسید، با این حال اخیرا دیده شده که متخصصان روی پوشیدن ماسک‌های چندلایه و یا پوشیدن دو ماسک روی هم تاکید دارند. از طرف دیگر همچنان اسم ماسک‌های تنفسی معروفی مانند N95 و یا KN95 به گوش می‌رسد که به عنوان قوی‌ترین وسایل محافظتی دستگاه تنفسی شناخته می‌شوند و وعده جلوگیری از عبور ۹۵ درصد از ذرات معلق بزرگ‌تر از ۰.۳ میکرون را با افتخار مطرح می‌کنند.

در واقع توصیه می‌شود که مخاطبان عادی از خرید و پوشیدن این نوع ماسک‌ها خودداری کرده و از این طریق، جلوی تمام شدن ذخیره ماسک‌ها برای استفاده کادر درمانی بیمارستان‌ها را بگیرند. ماسک KN95 بر اساس اصول استاندارد ماسک صورت تهیه شده توسط کشور چین ساخته می‌شود و از لحاظ قرار گرفتن دور دهان و بینی و نشتی نداشتن از کناره‌های ماسک به صورت رسمی مورد آزمایش قرار گرفته است.

این در حالی بوده که ماسک N95 که بر اساس قواعد مدنظر ایالات متحده ساخته می‌شود، از لحاظ نشتی تست نشده، اما موضوع کاهش فشار درون ماسک به هنگام دم و بازدم کاربر برای محصول مورد نظر به خوبی مورد آزمایش قرار گرفته است. البته ماسک چینی در رابطه با فشار استاندارد خاصی را کسب نکرده است.

به علاوه این دو محصول معروف، رنج گسترده‌ای از ماسک‌های یک بار مصرف و ماسک‌های پارچه‌ای در بازار به فروش می‌رسند که هیچ کدام از اصول مدنظر سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی را رعایت نکرده‌اند. از ماسک‌های جراحی و یک بار مصرف گرفته تا وسایل محافظتی پارچه‌ای که از یک یا چندین لایه الیاف گوناگون ساخته شده و با شکل‌ها و طرح‌های مختلف، به صورت گسترده در دسترس مخاطبان قرار دارند.

هدف از تدوین استاندارد ماسک صورت

همان‌طور که اشاره شد، چنین مشکلات و ناهماهنگی‌هایی موسسه معروف ای اس تی ام که در زمینه تنظیم استانداردهای گوناگون فعالیت گسترده‌ای داشته را به فکر انداخت تا با تنظیم استاندارد ماسک صورت روشی کلی و بین‌المللی برای راحت‌تر شدن فرآیند ساخت و به کار گیری وسایل محافظتی صورت را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.

تنظیم استاندارد ماسک صورت برای مقابله با کرونا توسط موسسه ASTM

البته ای اس تی ام این کار را با همکاری موسسه آمریکایی دیگری به نام آزمایشگاه ملی فناوری محافظت شخصی (NPPTL) انجام داده است؛ عنوان اصلی استاندارد مورد نظر هم «حداقل نیازهای طراحی، کارایی، نام‌گذاری، اصول مصرف، گزارش، طبقه‌بندی و الزامات ارزیابی انطباقی تجهیزات پوشاننده صورت» بوده که به گزارش خبرگزاری سی ان ان، ماسک‌های مصرف شده در ایالات متحده بر اساس آن ارزیابی خواهند شد.

سی ان ان گزارش کرده که هدف اصلی تدوین این استاندارد ماسک صورت کنار هم گذاشتن نیازمندی‌های پایه‌ای و مشخصی بوده که بر اساس آن‌ها عملکرد انواع تجهیزات محافظتی دستگاه تنفسی ارزیابی خواهند شد و در نهایت، از این طریق می‌توان به مخاطبان دید بهتری در رابطه با کارایی انواع ماسک‌ها داد.

هم‌اکنون استاندارد مورد نظر در مراحل ابتدایی تنظیم بوده و هر دو نوع یک بار و چند بار مصرف از ماسک‌ها در این سند مورد توجه قرار خواهند گرفت؛ در واقع در نظر گرفتن جزئیات این استاندارد راه مناسبی برای ارزیابی ادعاهایی بوده که توسط سازنده‌های ماسک‌ها مطرح می‌شوند و به این طریق امکان از بین بردن سردرگمی‌های مختلف در رابطه با انواع ماسک‌های تنفسی فراهم خواهد شد.

فاکتورهای مهم

برخی از فاکتورهای مدنظر در تنظیم این استاندارد کاملا پایه‌ای بوده و کارایی ماسک را به کلی تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ به عنوان مثال بر اساس استاندارد ماسک صورت ای اس تی ام، استفاده از مجراها و سوپاپ‌هایی که امکان خروج هوای بدون فیلتر از ماسک را فراهم می‌کنند، ممنوع خواهد بود. این سوپاپ‌ها به هنگام نفس کشیدن کاربر بسته می‌شوند، اما به وقت بازدم بر اساس طراحی ویژه خود هوا را مستقیما خارج می‌کنند.

به علاوه، اعمال اصول استاندارد مورد نظر روی محصولات توسط آزمایشگاه‌های تایید شده انجام خواهد شد و تولید کننده‌ها نمی‌توانند بر اساس اصول خود، گواهی‌های مختلفی برای ماسک‌ها صادر کنند. به عنوان مثال چنین آزمایشگاه‌هایی باید نشان دهند که یک ماسک N95 واقعا می‌تواند ۹۵ درصد ذرات ۰.۳ میکرونی را فیلتر کند و برای ماسک‌های دیگر هم سطوح متفاوتی از توانایی‌های فیلتر کردن ذرات مدنظر قرار خواهد گرفت.

برای ماسک‌هایی غیر از مدل N95، دو لول از دسته بدنی قابلیت فیلتر کردن در نظر گرفته شده است؛ در لول ۱، استاندارد ماسک صورت ای اس تی ام الزام کرده که وسیله محافظتی باید حداقل ۲۰ درصد از ذرات موجود در هوا را فیلتر کند، اما نفس کشیدن به هنگام پوشیدن این نوع ماسک‌ها راحت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر برای کسب تاییدیه های لول ۲ استاندارد، محصول باید حداقل ۵۰ درصد ذرات را مسدود کند و نفس کشیدن با آن کمی سخت‌تر باشد.

تغییرات در استاندارد ماسک صورت ASTM

البته وقتی صحبت از دشواری نفس کشیدن به هنگام پوشیدن ماسک به میان می‌آید، باید گفت که حتی ماسک‌های N95 هم به راحتی قابل استفاده هستند و هر کسی به غیر از افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی شدید، بدون مشکل خاصی می‌توانند برای زمان‌های طولانی این ماسک‌ها را بپوشند.

از طرف دیگر، نام‌گذاری و فراهم کردن اطلاعات جانبی در زمان ارائه محصول هم در استاندارد ماسک صورت موسسه ای اس تی ام مدنظر قرار گرفته شده است؛ طبق این بخش از سند، سازنده باید اطلاعات مفید و کارآمدی در رابطه با سایز و همچنین نحوه صحیح پوشیدن ماسک برای کاربران مختلف فراهم کند تا از این طریق جلوی نشت هوا از کناره‌های محصول گرفته شود. به علاوه اگر محصول چند بار مصرف باشد، ارائه اطلاعاتی در رابطه با تمیز کردن ماسک الزامی خواهد بود.

همان‌طور که اشاره شد، سند مورد نظر هنوز به تایید رسمی نرسیده و امکان اعمال تغییرات مختلف در آن وجود دارد. به عنوان مثال این احتمال مطرح شده که یک لول دیگر هم برای دسته‌بندی ماسک‌ها به سند اضافه خواهد شد. هم‌اکنون فاصله زیادی بین قابلیت محافظت ماسک‌های N95 و لول دوم استاندارد ای اس تی ام وجود دارد و ممکن است که لول سوم چیزی بین لول ۲ و قابلیت N95 باشد. چنین سطحی می‌تواند حدودا ۸۰ درصد ذرات تنفسی را فیلتر کند و به نسبت سایر ماسک‌ها، به غیر از تجهیزات پیشرفته مورد استفاده در بیمارستان‌ها، سطح قابل قبولی از محافظت را به کاربران ارائه کند.

منبع:

https://gadgetnews.net/488818/new-mask-standards-could-add-covid-19-reassurance-beyond-n95-and-kn95/



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این مقاله، برخی از مشکلات شیائومی پوکو اف ۲ پرو – Xiaomi Poco F2 Pro را بررسی و راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه می‌کنیم.

 

هنوز یک سال از معرفی شیائومی پوکو اف ۲ پرو نگذشته و به عنوان یک گوشی فوق میان رده، نباید مشکلات عمده‌ای داشته باشد. اما به هر حال اندروید یک سیستم عامل متن باز است و با تغییراتی که تولیدکنندگان در آن ایجاد می‌کنند، احتمال وجود باگ در هر دستگاهی می‌رود. اما پیش از آنکه به مشکلات برسیم، ابتدا مشخصات این گوشی از برند جانبی شیائومی را مرور کنیم:

شیائومی پوکو اف 2 پرو

  • صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی فول HD پلاس تحت محافظت گوریلا گلس ۵
  • تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام
  • رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰
  • حافظه داخلی و رم ۶+۱۲۸ یا ۸+۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین چهارگانه ۲+۵+۱۳+۶۴ مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی
  • باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۳۰ وات

توجه:اکثر کاربران شیائومی پوکو اف ۲ پرو هرگز این مشکلات را تجربه نخواهند کرد. پس اگر قصد خرید آن را دارید، با دیدن فهرست زیر دلسرد نشوید.

مشکلات احتمالی شیائومی پوکو اف ۲ پرو

داغ کردن شیائومی پوکو اف ۲ پرو

ممکن است این مشکل در هر گوشی هوشمندی بروز کند؛ اما با رعایت توصیه‌های زیر، قابل پیشگیری و رفع است.

  • حتما بعد از فول شارژ شدن گوشی، آن را از برق بکشید.
  • در صورت استفاده از قاب محافظ، نوع ضخیم آن را انتخاب نکنید؛ زیرا تهویه را مختل می‌کند و باعث افزایش حرارت دستگاه می‌شود.
  • هنگام شارژ، زیاد با گوشی کار نکنید.
  • همیشه از شارژر اورجینال Poco F2 Pro استفاده کنید.
  • مهم‌ترین دلیل داغ کردن گوشی‌ها، گیمینگ طولانی مدت است؛ پس در فواصل معینی به دستگاه استراحت بدهید.
  • اپ‌ها و بازی‌های ناسازگار هم می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. بنابراین از نصب آن‌ها خودداری کنید.
  • همیشه سیستم عامل گوشی را به‌روز نگه دارید و اپلیکیشن ها را به طور منظم آپدیت کنید.
  • نگذارید فضای ذخیره‌سازی دستگاه کاملا پر شود؛ چرا که این به کند شدن و داغ کردن آن می‌انجامد.
  • تمام اپ‌های مورد نیاز را از گوگل پلی استور دانلود کنید؛ چون برنامه‌های دانلود شده از منابع نامعتبر اینترنت، می‌توانند عامل بروز مشکلات حرارتی باشند.
  • باتری کهنه یا ناسالم هم یکی دیگر از عوامل داغ کردن گوشی‌هاست. پس در صورت مواجهه با این مشکل در پوکو F2 پرو، سلامت باتری دستگاه را بررسی کنید.

شارژدهی ضعیف شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر از دوام باتری Poco F2 Pro راضی نیستید، به این موارد توجه داشته باشید:

  • در مواقعی که به GPS نیاز ندارید، از روشن نگه داشتن آن خودداری نمایید.
  • اگر برنامه‌های موسوم به cleaner را روی گوشی نصب کرده‌اید؛ بهتر است حذف‌شان کنید. این اپ‌ها به طور دائم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و باتری را خالی می‌کنند. همچنین قید استفاده از برنامه‌هایی را که مدعی بهینه‌سازی مصرف انرژی هستند، بزنید.
  • از منبعی غیر از گوگل پلی استور، اپلیکیشن دانلود نکنید. این اپ‌ها می‌توانند آلوده به بدافزار باشند و با اجرای عملکردهایی در پس‌زمینه، شارژ باتری را مصرف کنند.
  • روشنایی زیاد صفحه نمایش یا بازی کردن مداوم نیز در کاهش دوام باتری، تاثیرگذار است.
  • اگر درصد شارژ پوکو اف ۲ پرو ناگهان کم می‌شود؛ احتمالا مشکل از باتری است و نیاز به تعویض دارد. این موضوع را می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات، بررسی کنید.
  • گاهی اوقات بازگشت به تنظیمات کارخانه، مشکلات باتری را برطرف می‌کند. پس در صورت لزوم، برای factory reset اقدام کنید.

کند بودن رابط کاربری شیائومی پوکو اف ۲ پرو

در صورتی که با لگ زدن یا کندی رابط کاربری در شیائومی پوکو اف ۲ پرو روبه‌رو هستید؛ برای رهایی از این مشکلات گام‌های زیر را بردارید:

  • ساده‌ترین کار، ری‌استارت کردن گوشی است.
  • همچنین از وجود فضای کافی در حافظه داخلی دستگاه، مطمئن شوید. معمولا آزادسازی بخشی از حافظه داخلی، مشکل را برطرف می‌کند.
  • گاهی اوقات، کند بودن اینترنت می‌تواند باعث لگ زدن گوشی شود. پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.
  • اگر آنتی ویروس و Cleaner روی موبایل خود نصب کرده‌اید؛ حذف‌شان کنید.
  • گوشی را به کامپیوتر متصل و با یک آنتی ویروس معتبر اسکن کنید تا در صورت آلوده بودن، پاکسازی شود.
  • اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را حذف کنید.
  • در برخی موارد، استفاده از یک تم خاص می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. پس تعویض تم را امتحان کنید.
  • اگر اخیرا یک لانچر شخص ثالث نصب کرده‌اید، شاید با حذف آن نیز مشکل را حل شده ببینید.
  • در صورت دسترسی به آپدیت جدید، سیستم عامل گوشی  و اپلیکیشن‌های نصب شده را به‌روز کنید.
  • در نهایت، ریست فکتوری پیشنهاد می‌شود. برای این کار باید از منوی تنظیمات گوشی به مسیر زیر بروید (البته بکاپ گرفتن از داده‌های خود را فراموش نکنید):

Settings > General Settings > Backup and Reset > Factory Data Reset

خاموشی ناگهانی شیائومی پوکو اف ۲ پرو

برخی از کاربران اندروید با خاموش شدن ناگهانی گوشی خود مواجه می‌شوند. در صورت بروز چنین مشکلی در پوکو F2 پرو، موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • در وهله نخست، باید از کارکرد صحیح باتری مطمئن شوید. برای این منظور، کد دستوری *#*#۴۶۳۶#*#* را شماره‌گیری و قسمت Battery information را بررسی کنید.
  • اگر هنگام خاموش شدن ناگهانی، حرارت گوشی بالاست؛ همین می‌تواند عامل بروز مشکل باشد. زیرا حرارت به قطعات داخلی دستگاه آسیب می‌رساند. پس با عدم استفاده از قاب‌های محافظ ضخیم و مواردی که پیش‌تر توضیح دادیم، از داغ کردن موبایل خود جلوگیری کنید.
  • در این مورد هم وجود فضای ذخیره‌سازی کافی، مهم است. اگر حافظه داخلی بیش از حد پر باشد، می‌تواند به خاموشی ناگهانی منجر شود.
  • چنانچه موارد بالا را رعایت کردید و همچنان مشکل برقرار بود، وقت آن است که ریست فکتوری را امتحان یا در صورت لزوم، به مراکز خدمات مراجعه کنید.

فریز شدن نمایشگر شیائومی پوکو اف ۲ پرو

گیر کردن و فریز شدن صفحه نمایش هنگام اجرای عملکردهای مختلف، بازی یا تماس تلفنی، عمدتا ناشی از ظرفیت پایین رم گوشی‌هاست. بروز این مشکلات در شیائومی پوکو اف ۲ پرو بعید است؛ اما در صورت مواجهه:

  • ابتدا به‌روز بودن سیستم عامل را بررسی و اگر آپدیت تازه‌ای در دسترس بود، هر چه سریع‌تر نصب کنید.
  • اپلیکیشن‌های بدون استفاده در گوشی خود را حذف یا توقف اجباری (Force stop) کنید.
  • علاوه بر ظرفیت پایین رم، پر بودن حافظه داخلی هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود (به ویژه در اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام)؛ بنابراین از وجود فضای خالی کافی، مطمئن شوید.
  • اگر فریز شدن هنگام اجرای یک اپ به‌خصوص اتفاق می‌افتد؛ شاید پاکسازی حافظه پنهان، مشکل‌گشا باشد. برای این کار از منوی تنظیمات به بخش برنامه‌ها بروید و cache اپ مورد نظر را پاک کنید.
  • مطابق معمول، بازیابی تنظیمات کارخانه آخرین راهکار است.

اجرای کند برنامه‌ها در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر از سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در گوشی خود راضی نیستید؛ این توصیه‌ها را دنبال کنید:

  • باز هم نخستین اقدام، اطمینان از وجود فضای کافی در حافظه داخلی است. اگر نه، برخی از فایل‌ها یا اپ‌های غیرضروری را پاک کنید.
  • در بسیاری از موارد، مدیریت نادرست رم باعث اجرای کند برنامه‌ها می‌شود. برای رفع احتمالی مشکل، می‌توانید استفاده از اپلیکیشن RAM Booster را امتحان کنید؛ شاید نتیجه مثبتی بگیرید.
  • نصب نسخه مود شده اپ‌ها و بازی‌ها نیز در بروز این مشکل دخیل است. اگر چنین برنامه‌هایی روی گوشی خود دارید، حذف‌شان کنید.
  • استفاده از نسخه لایت اپلیکیشن‌ها می‌تواند به رفع مشکل، کمک کند؛ چون میزان استفاده از حافظه رم را کاهش می‌دهند.
  • در گام نهایی، باید برای ریست فکتوری یا مراجعه به مراکز تخصصی اقدام نمایید.

کرش کردن اپ‌ها و بازی‌‌ها در پوکو اف ۲ پرو

اگر موقع اجرای یک اپ یا گیم، به طور ناگهانی و ناخواسته از آن خارج شدید، این اقدامات را انجام دهید:

  • ابتدا از مسیر Settings > Apps اپلیکیشن مورد اشاره را بیابید و دیتای آن را پاک کنید. همچنین از آپدیت بودن اپ مطمئن شوید. راه دیگر، حذف و نصب مجدد آن است.
  • حتما چند گیگابایت فضای خالی در حافظه داخلی گوشی، باقی بگذارید.
  • اگر حالت ذخیره انرژی را روشن کرده‌اید، بد نیست آن را خاموش کنید و ببینید باز هم مشکل بروز پیدا می‌کند یا خیر؟
  • اسکن کردن گوشی با یک آنتی ویروس معتبر هم توصیه می‌شود.

مشکلات بلوتوث در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر در برقراری ارتباط بلوتوثی با دستگاه‌های دیگر دچار مشکل هستید:

  • مطمئن شوید که گوشی خود را به صورت safe mode راه‌اندازی نکرده‌اید.
  • امکان دسترسی به آپدیت سیستم عامل یا رابط کاربری را بررسی و در صورت موجود بودن، نصب کنید.
  • اگر تنظیمات بلوتوث را تغییر داده‌اید، به حالت default بازگردانید.
  • بلوتوث گوشی را برای دقایقی خاموش و دوباره روشن کنید.
  • نام تمام دستگاه‌های وصل شده‌ی قبلی را حذف و دوباره برای برقراری اتصال تلاش کنید.

آسیب نمایشگر و از کار افتادن تاچ گوشی

در صورتی که صفحه نمایش ضربه خورده و امکان دسترسی به داده‌های خود را ندارید، این ترفند را امتحان کنید:

  • پوکو اف ۲ پرو را با یک کابل USB به لپتاپ یا PC متصل کنید. از طریق کامپیوتر، دسترسی به فایل‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
  • اگر قصد استفاده از اپلیکیشن خاصی را دارید، یک کابل OTG نیاز خواهید داشت تا پس از اتصال یک کیبورد و ماوس بی‌سیم، مانند کامپیوتر با گوشی خود کار کنید.

مشکلات وای فای در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

گاهی اوقات، شرایط نامساعد جوی باعث بروز اختلال در اتصال به شبکه وای فای می‌شود. اما در سایر مواقع برای شناسایی و رفع مشکل، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا مودم را بررسی و در صورت لزوم، تنظیمات آن را ریست کنید. چند بار خاموش و روشن کردن آن نیز می‌توانید چاره‌ساز باشد.
  • مطمئن شوید که در محدوده دریافت سیگنال وای فای قرار دارید.
  • برای ۲ یا ۳ دقیقه، حالت پرواز را در پوکو F2 پرو روشن نگه دارید. سپس با خاموش کردن آن، امکان اتصال به وای فای را دوباره بررسی کنید.
  • همچنین برخی برنامه‌ها هستند که اتصال دستگاه‌های تایید نشده را به یک شبکه وای فای محدود می‌کنند. به این مورد و تمام نشدن حجم اینترنت نیز توجه داشته باشید.
  • در نهایت، سعی کنید به یک شبکه وای فای دیگر متصل شوید. اگر همچنان مشکل وجود داشت، می‌توانید گوشی را برای عیب‌یابی به مراکز خدمات نشان دهید.

مشکلات شبکه موبایل در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر به صورت موردی، در دریافت سیگنال مخابراتی دچار مشکل شدید، این اقدامات را به نوبت انجام دهید:

  • سیم کارت را خارج و دوباره وارد گوشی کنید.
  • برای لحظاتی، حالت پرواز را روشن و سپس خاموش کنید.
  • تنظیمات شبکه (Network Settings) را در گوشی خود ریست کنید.
  • دستگاه را ری‌استارت کنید.
  • اگر این اقدامات بی‌نتیجه بود، شاید یکی از اپ‌های اخیرا نصب شده باعث بروز مشکل باشد. می‌توانید با حذف کردن یکی دو اپلیکیشن جدید، این احتمال را بررسی نمایید.

دانلود نشدن اپلیکیشن از گوگل پلی استور

گاهی اوقات کاربران اندروید برای دانلود یا آپدیت اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی استور، با دردسر مواجه می‌شوند. برای حل مشکل:

  • ابتدا پوکو اف ۲ پرو را ری‌استارت و دوباره برای دانلود تلاش کنید.
  • گام بعدی، پاکسازی تاریخچه جستجو در گوگل پلی استور است. برای این کار پس از ورود به منوی Settings در این اپلیکیشن، روی گزینه Clear local search history ضربه بزنید.
  • همچنین پاکسازی دیتای گوگل پلی استور و استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده IP هم می‌تواند کارگشا باشد.
  • منبع:
  • https://gadgetnews.net/487979/common-problems-in-poco-f2-pro-and-solution/


:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اجرای طرح‌های مشترک فناورانه بین دو کشور ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: این موضوع به تقویت همکاری‌های دو جانبه منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، واهان کروبیان وزیر اقتصاد کشور ارمنستان در رأس هیأتی عالی رتبه به ایران آمد تا از زیرساخت‌های فناورانه و دستاوردهای علمی کشور بازدید کند و در نشستی مشترک با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری شرایط برای توسعه تعاملات و تبادلات میان دو کشور را مورد بررسی قرار دهند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این بازدید با اشاره به طراحی زیست‌بومی برای بازگشت نخبگان ایرانی از یکصد دانشگاه برتر جهان، گفت: در این مدل بومی ابتدا سازوکارهای بازگشت آنها به کشور را فراهم می‌کنیم. مثلاً با ایجاد پارک‌های فناوری، مراکز نوآوری و کارخانجات نوآوری زمینه فعالیت نخبگان در کشور را ایجاد و سپس آنها را برای بازگشت ترغیب می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه ایده اولیه این کار را از یک مدل چینی گرفتیم، بیان کرد: در مرحله بعدی آن را کاملاً بومی‌سازی کردیم. در این مدل بومی توانستیم در طی ۳ سال، ۲ هزار دانشجوی ایرانی را از یکصد دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگردانیم. یعنی سالی ۶۰۰ نفر. قطعاً این افراد با هدف پول بازنگشتند بلکه برای آنها تأثیرگذاری در جامعه مهم است.

ستاری ادامه داد: با توجه به اینکه این مدل به فرهنگ کشور ارمنستان نزدیک‌تر است قطعاً کاربرد بیشتری نیز برای مسئولان و مدیران این کشور برای بازگشت نخبگانشان دارد. مدل‌های اروپایی و آمریکایی فاصله بیشتری با فرهنگ ارمنستان دارد. ما آمادگی کامل داریم که مدل بومی خود را در اختیار شما بگذاریم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین با اشاره به اجرایی شدن اقتصاد دانش‌بنیان در ایران، گفت: نتیجه و دستاورد بارز این اقتصاد هر روز در زندگی مردم قابل لمس است و کاربردی عمومی در روزمرگی‌های مردم دارد. این دستاوردها زندگی مردم را راحت‌تر کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه تاکید کرد: ایران کشوری درگیر با تحریم‌ها و دشمنی‌های برخی کشورها است. اما با وجود همه مشکلات توانستیم در روزهای بحرانی نیازهای خود را تأمین کنیم. مثلاً شیوع کرونا ما را به هیچ کشوری وابسته نکرد و با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی خود همه تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را تولید و تأمین کردیم.

ستاری افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از ابتدای دولت فعلی بر روی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی تمرکز کرد. این کار را هم به اتکای جوانان و نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده خود به اجرا درآورد. ایران ۴ میلیون دانشجو دارد که ظرفیت بالای دانشی دارند. از توان آنها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان بهره برده‌ایم.

ایران صاحب بزرگ‌ترین استارت آپ‌های منطقه است

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است، گفت: در کنار نیروی تحصیل کرده، دانشگاه‌ها، مراکز نوآوری، کارخانجات نوآوری، پارک‌های فناوری و غیره اصلی‌ترین اجزای این زیست بوم هستند. در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در ایران فعالیت دارد و سال گذشته حاصل فعالیت آنها حدود ۱۲ میلیارد دلار بود.

ستاری ادامه داد: ایران صاحب بزرگ‌ترین استارت آپ‌های منطقه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، نانوفناوری، سلول‌های بنیادی و غیره است و حدود ۵۰ پارک فناوری هم در کل ایران شکل گرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری معتقد است که اجرای طرح‌های مشترک فناورانه بین دو کشور ضروری است چون این کار به توسعه ارتباطات طرفین کمک می‌کند و به تقویت همکاری‌های دو جانبه منجر خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به اینکه ۹۸ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، بیان کرد: نیروی انسانی متخصص داخلی ما توان تأمین نیازهای داخلی را دارد به همین دلیل می‌توانیم در حوزه توسعه فناوری‌های نو به کشور ارمنستان کمک کنیم.

ستاری ادامه افزود: ما در این زیست‌بوم تلاش می‌کنیم دانش را به بازار متصل کنیم. یعنی محصولات تولیدی در مرز دانش را به زندگی مردم پیوند بزنیم و جامعه دستاورد این تلاش‌های فناورانه را لمس کند. چون آموزشی مفید است که نتیجه آن بین ۵ تا ۱۰ سال در کشور نمود یابد در غیر این صورت، این آموزش اثرگذار و مثمر ثمر نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه جامعه ارامنه جایگاه ویژه‌ای در ایران دارند، تاکید کرد: دانشمندان و سرآمدان علمی ارمنستانی زیادی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند. این کشور نیز مانند ایران با پدیده مهاجرت و رفتن نخبگان خود مواجه است. اما می‌توانید با کمک مدل بومی ما نخبگان خود را به بازگشت ترغیب کنید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده به اشتراک‌گذاری همه تجربیات خود به کشور ارمنستان است، گفت: می‌توانیم پروژه‌هایی در حوزه ایجاد پارک فناوری مشترک و تبادل دانشجو با یکدیگر همکاری کنیم.

تبادل دانشجو میان ایران ارمنستان ضروری است

ستاری ادامه داد: در حال حاضر در ایران بیشتر تجهیزات آزمایشگاهی به شکل بومی تولید می‌شود. ما نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت را داریم که در حال حاضر ۱۰ هزار محصول در آن به نمایش درآمده است. ایران آماده همکاری با ارمنستان در این حوزه نیز هست.

وی تبادل دانشجو میان کشورها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: آمریکا با وجود سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌اش با ایران پذیرای ۱۱ هزار دانشجوی ما است. چون این کار ربطی به سیاست ندارد و یک ارتباط فرهنگی است. ایران و ارمنستان نیز باید با هم برای تبادل دانشجو همکاری کنند.

اجرای پروژه‌های مشترک میان ایران و ارمنستان یک ضرورت است

واهان کروبیان وزیر اقتصاد کشور ارمنستان نیز با اشاره به اینکه این کشور پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بیشترین تعداد دانشمند را داشت، گفت: اما پس از فروپاشی، بخش اعظمی از آنها در کل دنیا پراکنده شدند. در حال حاضر نیز دانشمندان ما یا بسیار پیر یا بسیار جوان هستند.

وی افزود: ارمنستان به دنبال اجرای برنامه‌ای است که بتواند نخبگان و تحصیل کردگانش را از سراسر دنیا به کشور بازگرداند. این کار رونق اقتصادی برای ما به همراه دارد. برنامه بازگشت نخبگانی که در ایران اجرایی شده است را می‌توانیم به شکلی بومی برای خود به کار ببندیم.

کروبیان ادامه داد: ما برای اجرای پروژه‌ای در حوزه ایجاد پارک فناوری به صورت مشترک میان ایران و ارمنستان بسیار موافق هستیم و علاقه داریم کارهای اجرایی آن هر چه زودتر انجام شود و تیمی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه شکل گیرد.

وزیر اقتصاد کشور ارمنستان بیان کرد: ظرفیت‌های علمی و فناورانه ایران بسیار بالا است و ما علاقه‌مند به استفاده از آن هستیم. البته ارمنستان هم در این حوزه در خدمت ایران است.

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سه شیوه طراحی سایت ارزان
قالب های سایت فرآوری شده
0.6 میلیون تومان
خرید قالب
نصب قالب
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش مهار پانل
یکسال پشتیبانی
ریسپانسیو
فروشگاه قالب سایت
1.5 میلیون تومان
پیاده سازی سایت
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش مهار پانل
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات وب سایت
نسخه موبایلی وب سایت(ریسپانسیو)
اختصاصی
2 میلیون تومان
پیاده سازی سایت
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش کنترل پانل
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات وب سایت
طراحی سازگار با موبایل(ریسپانسیو)
طراحی قالب به صورت اختصاصی
لیست مجوزهای دارکوب
مجوز از سازمان نظام صنفی کامپیوتر ای ایالت تهران
مجوز نشر دیجیتال بر خط از وزارت دانش و راهبری اسلامی
رتبه چهار از شورای عالی انفورماتیک کشور
مجوز آموزشگاه از سازمان فنی و چیره دست کشور
نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت
عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی
** تارنما کالا نیست و پس از راه اندازی وب سایت نیاز شما به شرکت طراح وب سایت بیش از پیش احساس می شود و فلذا شرکتی را گزینش نمایید که در زمینه پشتیبانی وب سایت خدمات قابل قبولی را ارائه نماید. مهمترین مشکل در زمینه طراحی سایت ارزان، فقدان حمایت قوی می باشد.
** کلیه قالب های تارنما طراحی شده توسط دارکوب از پایه بدست این شرکت پیاده سازی می گردند و از قالب آماده کاربرد نمی گردد. حتی در صورتی که از سیستم های مدیریت درونمایه نظیر جوملا و وردپرس برای پیاده سازی تارنما استفاده شود از قالب آماده استفاده نمی گردد و قالب وب سایت بدست تیم دارکوب فرآوری می گردد.
** انگیزه ها عدم استفاده از قالب حاضر توسط دارکوب بروز مشکلات زیاد در قالب های آماده، ایمنی وب سایت، سرعت پایین بالا آمدن سایت و مصرف بیش از کران منابع سرور نظیر رم، سی پی یو و پهنای باند، مشکلات در توسعه و به روز رسانی این گونه سایت ها می باشد.

خرید سایت حاضر ارزان
ارزان ترین پلان طراحی سایت دارکوب، طراحی وب سایت با به کارگیری قالب های تولید شده توسط دارکوب می باشد که هزینه تاسیس تارنما با به کارگیری این قالب ها 500 هزار تومان دربرگیرنده خرید قالب، بارگذاری قالب بر روی سرور، ایمن سازی و بهینه سازی سرعت، آموزش کنترل پانل و یک سنه حمایت می باشد. تعرفه درج اطلاعات وب سایت و وابستگی هاستینگ به خرج مورد نظر اضافه می گردد. برای رویت فهرست قالب های فرآوری شده برای فروش دارکوب، به صفحه قالب های تولید شده دارکوب مراجعه نمایید.

توضیحات دیگر پلان های ارزان و حرفه ای طراحی سایت دارکوب در ادامه موجود است

در صورتی که در جستجوی طراحی سایت ارزان و چیره دست هستید نوشتار را به صورت کامل مطالعه نمایید. طراحی سایت شرکتی ارزان تخصص دارکوب می باشد که می توانید به دو شیوه خرید سایت حاضر و طراحی تارنما ارزان صاحب تارنما شوید. دارکوب احد از شرکت هایی است که خدمات طراحی سایت ارزان در طهران را در ساحل خدمات حمایت خوب ارائه می نماید. از خاصیت های دارکوب پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز در هفته می باشد که در مواقع بایسته می توانید از این سرویس دارکوب مشکل وب سایت خود را رفع نمایید.

با یک و نصف میلیون تومان صاحب یک تارنما شرکتی به صورت ریسپانسیو و سازگار با موبایل به همراه یک سال پشتیبانی بشوید. دارکوب در طراحی تارنما ها با توجه به دشواری ها موجود از قالب های حاضر بهره‌گیری نمی نماید و قالب ها را از پایه پیاده سازی می نماید لغایت در آینده تارنما دچار دشواری ها ایمنی، به روز رسانی، سرعت و پشتیبانی نگردد. سایت های طراحی شده توسط دارکوب وانگهی دارای حمایت 24 ساعته در 7 روز هفته برای موارد بایسته می باشد. جهت ثبت سفارش بر روی لینک ذیل کلیک نمایید.

ثبت سفارش طراحی سایت

طراحی سایت شرکتی ارزان که قالب آن از پایه طراحی شده باشد تخصص دارکوب می باشد. در حقیقت طراحی سایت ارزان و حرفه ای خدمتی است که کمتر شرکت ارائه کننده خدمات وب سایتی می تواند ارائه نماید که مجموعه دارکوب با توجه به تجربه زیاد خویش در این زمینه می تواند خدمات خویش را با کیفیت بالا و به به اتفاق پشتیبانی کامل و سریع ارائه نماید. شرکت هایی که طراحی سایت ارزان در تهران اتمام می دهند معمولا تارنما ها را با قالب آماده طراحی می نمایند و یا خدمات پشتیبانی خوبی ارائه نمی کنند. به کارگیری قالب حاضر تارنما به انگیزه دشواری ها آن نظیر غیر قالب گسترش بودن، ایمنی و سرعت زیر و عدم قابلیت ارتقاء به هیچ وجه پیشنهاد نمی گردد و خرید سایت حاضر می تواند باعث هدر رفتن پول و زمان شما گردد. در باره خدمات پشتیبانی نیز چنانچه حتی شرکت طراح سایت وب سایت شما را با تعرفه 100 هزار تومان طراحی کرده باشد در صورتی که تارنما باره نظر را حمایت ننماید نمی توانید از تارنما خود استفاده لازم را نماید و بودجه و زمان صرف شده شما هدر خواهد رفت. در درستی ساخت سایت با قیمت های زیاد پایین با توجه به مشکلاتی که ممکن است بعدها برای شما به وجود آورد، شدنی است شما را از ادامه روند راه اندازی تارنما توان امید سازد. اما می توانید طراحی سایت با بها پسندیده ولی با کیفیت سپریدن دهید لغایت بتوانید به تدریج و به مرور زمان حضور خویش را در اینترنت اغلب تقویت نمایید.

طراحی سایت با قیمت ارزان اما کیفیت بالا ممکن است ولی احتیاج به برنامه ریزی و تجربه کافی دارد و ارزان ارائه نمودن خدمات طراحی وب سایت بدون تجربه و برنامه ریزی ممکن نیست و بعضی از شرکت بدون داشتن تجربه کافی در مقوله طراحی وب اقدام به انجام پروژه ها با بها زیر می نماید حال آنکه از آینده و بیچارگی به حمایت سایت طراحی شده خبری ندارند و سایت طراحی شده را بدون حمایت رها می نمایند. در راستی المان تجربه احد از مهترین مولفه هایی است که باعث می گردد یک شرکت طراحی سایت طاقت ارائه خدمات طراحی سایت با ذیل ترین بها شدنی و بالاترین کیفیت را داشته باشد. کمپانی های طراحی وب با توجه به تجربه و سابقه کاری خود سرعت اکثریت در اجرای پروژه های بعدی خود پیدا می کنند و می توانند سایت های جدید را با استفاده از تجربه جدید خود سریعتر و با بها تمام شده کمتری پیاده سازی نمایند. دارکوب با توجه به پیشینه 15 ساله طراحی وب سایت خود از سال 1381 الی کنون و 3000 تارنما طراحی شده راه و روش خود را بر ارائه خدمات طراحی وب سایت با بالاترین کیفیت و ذیل قیمت ممکن پیمان دیتا است.

دارکوب متعلق به جهت اعلام می نماید که ارائه خدمات ساخت سایت با بها ارزان بدون داشتن تجربه کافی ممکن نیست که دلایل خود را در تقسیم تحتانی اعلام می نماید:

عملیات طراحی سایت فقط ساخت و تاسیس تارنما نیست بلکه پس از راه اندازی تارنما می بایست تارنما توسط طراح تارنما پشتیبانی گردد و اکثر کمپانی ها و گروه های طراح وبی که بدون تجربه پیشه طراحی وب سایت را سپریدن می دهند معمولا در پشتیبانی تارنما ضعیف عمل می نمایند و توان حمایت سایت را ندارند.
داشتن تجربه کافی باعث می گردد طراح قبل بینی آینده وب سایت را نموده باشد و اقدامات لازم برای صحت عملکرد تارنما را سپریدن داده باشد. به عنوان مثال طراح تارنما را امن سازی می نماید تا تارنما دچار دشواری ها امنیتی نگردد و حال آنکه وب سایت هایی که با قیمت زیر اتمام می شوند معمولا توسط شرکت های بی تجربه امن سازی نمی گردند و در آنیهد دچار مشکلات امنیتی می گردند.
داشتن تجربه در پروژه طراحی وب سایت مایه می گردد طراح از مشکلات طراحی وب اغلب با خبر باشد و در طراحی خویش اصول و قواعد طراحی وب را در وب سایت خود رعایت نماید.
با به کارگیری قالب های آماده سیستم های مدیریت محتوا همانند جوملا، وردپرس و دروپال نیز می طاقت طراحی سایت رو کرد ولی این سایت ها نیز می بایست بدست کارآزموده و برنامه نویس وب نصب، تاسیس و بهره‌گیری گردند و در غیر این چهره و عدم کاربرد صحیح و پسندیده از این سیستم ها شدنی است وب سایت مبتلا مشکلات جبران ناپذیری گردد. در تقسیم زیر به شما شیوه های پایین آوردن بها پایان یافته طراحی سایت را اعلام می نمایم.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان
دارکوب 15 سنه است که در مقوله برنامه نویس PHP کار و جنبش دارد و پروژه های معمولی طراحی تارنما خود را معمولا با به کارگیری سیستم های مدیریت محتوای مجانی همانند جوملا ، وردپرس و دروپال پیاده سازی می نماید که استفاده از این سیستم های مدیریت محتوای مجانی بها تمام شده طراحی سایت را پایین می آورد. مشکلی که معمولا برای استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا اعلام می نمایند آن است که این سیستم ها امنیت ضعیفی دارند که از نظر دارکوب به هیچگونه به این صورت نمی باشد و تنها دلیل امنیت پایین این سیستم کاربرد توسط کسان نوآموز می باشد. به این چهره که در صورتی که این سیستم های مدیریت محتوای رایگان بدست افراد تازه کار باره بهره‌گیری قرار بگیرند چنانچه تارنما به حقیقت امن سازی نگردد شدنی است در آینده مبتلا مشکلات امنیتی گردد حال آنکه این سیستم ها حتما می بایست بدست کارآزموده و برنامه نویس وب سایت نصب، تاسیس و امن سازی گردند الی کارکرد واقعیت داشته باشند و ضمانت کارکرد آن تضمین شده باشد.

استفاده از قالب آماده
استفاده از قالب آماده وب سایت موردی است به پایین آوردن خرج تمام شده وب سایت کمک می نماید که البته دارکوب اتمام طراحی سایت به این طریق را توصیه نمی نماید. قالب آماده به قالب های رایگان موجود در اینترنت گفته می شود که معمولا به چهره مجانی در دسترسی می باشند و به راحتی می توانید بدست آن ها سایت خود را تاسیس نمایید. با توجه به استفاده گسترده از این قالب ها به کارگیری این قالب ها شدنی است به برند شما لطمه وارد آورد زیرا تارنما شما شبیه به مثال های بسیاری می باشد.

خرید قالب وب سایت
حالت تقریبا به به کارگیری قالب آماده خرید قالب از فروشگاه قالب قیمت طراحی سایت ارزان وب می باشد که بهره‌گیری از این روش سرعت اتمام پروژه طراحی وب را ذیل می آورد و همچنین هزینه همگی شده طراحی تارنما به این شیوه به نسبت استفاده از گرافیست برای پیاده سازی قالب تارنما ذیل تر می باشد. در روش خرید قالب که دارکوب به شما انجام این شیوه را پیشنهاد می نماید شما می توانید با مراجعه به فروشگاه قالب دارکوب، قالب مورد نظر خویش را گزینش و خریداری نموده و دارکوب قالب باره نظر شما را پیاده سازی نموده و برای شما حمایت نماید.

درج اطلاعات وب سایت بدست کارفرما
از یک طریق دیگر نیز می توانید هزینه تمام شده پیاده سازی تارنما خویش را ذیل بیاورید که آن به این چهره می باشد که درج اطلاعات را خود بر دوش بگیرید. درج اطلاعات را می توانید با توجه به آموزشی که در دفتر دارکوب به شما داده می شود خویش بر دوش بگیرید که در این شیوه هزینه درج مطالب تارنما از هزینه کلی کسر می گردد. البته دارکوب به شما پیشنهاد می نماید که در وحله نخست درج مطالب را به دارکوب واگذار نمایید لغایت مطالب را طراح دارکوب برای شما بارگذاری نماید تا نما مطالب بارگذاری شده مناسب باشد و بعد از درج اطلاعات اولیه توسط دارکوب کارفرما می تواند مسئولیت تکمیل اطلاعات را بر دوش بگیرد.

شما در حال مطالعه این صفحه هستید احتمالا به این دلیل که در جستجوی طراحی سایت ارزان ولی با کیفیت هستید. دارکوب مقرون به صرفه ترین پلان خود را خرید قالب از فروشگاه قالب و درج اطلاعات اولیه توسط دارکوب اعلام می نماید. طراحی نسخه موبایلی تارنما نیز چندین ماه است جزو فاکتورهای رنک دهی موتورهای جستجو می باشد و دارکوب به شما توصیه می نماید قابلیت ریسپانسیو بودن قالب را حتما در امکانات تارنما خویش داشته باشید. دارکوب با به کارگیری سیستم های مدیریت محتوای رایگان در ساحل تجربه 15 ساله و 3000 وب سایت طراحی شده خویش تارنما شما را با ارزان ترین قیمت ممکن پیاده سازی خواهد نمود.

همچنین دارکوب برای ذیل آوردن قیمت طراحی سایت واحد بازاریابی خود را حذف نموده است و به این طریق 50 درصد در هزینه های طراحی سایت خویش صرفه جویی نموده است و بازاریابی خویش را از راه مشتریان راضی خود و وانگهی سئو و بهینه سازی تارنما های خویش انجام می دهد. در ضمن دارکوب 50 درصد از فایده عرف و معمول شرکت های طراحی وب سایت را از مشتریان خویش اخذ می نماید و سود خویش را در انجام تعداد بیشتری پروژه اخذ خواهد نمود که این طریق نیز یک گونه بازاریابی می باشد و دلیل قیمت های ذیل دارکوب به انگیزه ها ذکر شده می باشد.

قیمت های طراحی سایت زیاد پایین
برخی از کمپانی ها اقدام به پیاده سازی تارنما با بها های زیاد زیر مثلا 50 هزار تومان می نمایند که معمولا این شرکت ها فقط وب سایت می فروشند و از پشتیبانی خبری نیست. این تارنما ها معمولا کیفیت کافی نداشته است و در آینده شدنی است دچار مشکلات بسیاری شوید و دارکوب به هیچگونه این تجربه را به شما توصیه نمی نماید. بخردانه در عقیده بگیرید در صورتی که کمپانی بخواهد تارنما شما را حمایت نماید می بایست مبلغی بیش از 50 هزار تومان را برای یکسال پشتیبانی خویش در عقیده بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این مطلب تکنولوژی‌ها و فناوری‌های برتر آینده را بررسی می‌کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها شاهد پیشرفت‌های بسیار تکنولوژی در زمینه‌های مختلف هستیم، از پزشکی و حمل و نقل گرفته تا کشاورزی! اختراعاتی که سبک زندگی همه را دستخوش تغییرات زیادی خواهد کرد و دیگر انجام خیلی از کارها به عهدۀ انسان‌ها نخواهد بود.

قطعاً شما هم درباره خودروهای تمام اتوماتیک و برقی شنیده‌اید؛ تولید این خودروها تغییرات زیادی در کشورهای توسعه‌یافته ایجاد می‌کند.

در این مطلب تعدادی از فناوری‌های نو و جذاب را بررسی می‌کنیم.

اینترنت جهانی

تا به حال به زندگی بدون اینترنت فکر کرده‌اید؟ احتمالاً در ذهنمان چنین زندگی‌ای ناممکن باشد اما جالب است بدانید که تقریباً نیمی از جمعیت جهان هنوز به اینترنت متصل نیستند! مشکلات اقتصادی و اجتماعی مختلفی باعث ایجاد چنین شرایطی شده است.

گوگل در تلاش است که با استفاده از بالن‌های هلیومی تا حدی این مشکل را رفع کند. این بالن‌ها به مناطق غیرقابل دسترس ارسال می‌شوند!

از طرفی شرکت اسپیس ایکس نخستین سری ماهواره‌های خود را به فضا فرستاده است. اسپیس ایکس یکی از معدود شرکت‌هایی است که اجازه نصب ابرشبکۀ اینترنتی را کسب کرده است. به کمک این ماهواره‌ها شرکت قادر خواهد بود اینترنت پرسرعت برای همۀ مردم زمین فراهم کند.

بتن زنده

بتنی که می‌تواند خود را ترمیم کند! موضوع بسیار جذابی است و دانشمندان به تازگی موفق به ساخت چنین بتنی شده‌اند. بتن زنده را با استفاده از شن و ماست، ژل و نوعی باکتری ساخته‌اند. این ماده علاوه بر این که قابلیت خودترمیمی دارد، با محیط زیست هم سازگار است.

تیم دانشگاه کلورادو معتقدند این ماده، زمینه‌ای برای آیندۀ بهتر است؛ آن‌ها به دنبال ساخت بتنی هستند که بتواند ترک‌های خود را التیام دهد و سموم خطرناک هوا را جذب کند. با سرعتی که در رشد چنین موادی می‌بینیم هیچ بعید نیست بشر به زودی به چنین فناوری‌ای دست پیدا کند.

اگر مقاله‌ای دارید که فکر می‌کنید صلاحیت حضور در مجلات معتبر علمی را دارد، فرصت را از دست ندهید. از آنجایی که داوران حساسیت بالایی بر چنین مقالاتی دارند، باید به ترجمۀ آن دقت کنید، یک غلط املایی یا دستوری می‌تواند زحمات شما را برباد دهد! ترجمه متن فارسی به انگلیسی در سایت ترنسیس با کیفیت عالی انجام می‌شود. ترنسیس یک پلتفرم ترجمه تخصصی آنلاین است و در همۀ زمینه‌ها بهترین ترجمه‌ها را ارائه می‌دهد.

سگ‌های راهنمای رباتیک

آنتونی کامون، یکی از دانشجوهای دانشگاه لافبورو، توانسته یک سگ راهنمای رباتیک طراحی کند. هدف او کمک به افراد کم‌بینایی بوده که توانایی نگهداری از حیوانات خانگی را ندارند. این ربات راهنما با استفاده از داده‌های آنلاین و حسگرهای پردازنده‌اش می‌تواند مسیرهای سریع و ایمنی را برنامه‌نویسی کند.

این ربات راهنما، تئا (Theia) نام‌گذاری شده که الهام گرفته از نام الهه بینایی، در اساطیر یونان است. تئا می‌تواند با حرکت‌دادن دست فرد، درست مانند یک سگ واقعی، آن‌ها را به مقصدشان راهنمایی کند؛ تئا حتی موانعی مثل پله و آسانسور را هم به فرد گوشزد می‌کند.

این ربات هنوز در مراحل اولیه است اما دانشمندان امید دارند با توسعۀ آن زندگی را برای افراد کم‌بینا تا حدی راحت‌تر کنند.

نورون‌های مصنوعی

نورون‌های مصنوعی روی تراشه‌های سیلیکون اقدامی است که دانشمندان برای تقلید از سلول‌های عصبی سیستم عصبی انجام داده‌اند و سعی دارند از خصوصیات الکتریکی آن‌ها کپی‌برداری کنند.

پروفسور آلن نوگارت سرپرست این پروژه، می‌گوید: "ما می‌توانیم پارامترهایی که عملکرد نورون‌ها را کنترل می‌کنند، خیلی دقیق ارزیابی کنیم. با ایجاد مدل‌های فیزیکی سخت‌افزاری، توانایی این نورون‌های مصنوعی را برای تقلید از رفتار نورون‌های واقعی نشان داده‌ایم."

از این نورون‌های مصنوعی برای درمان بیماری‌های مختلفی مثل آلزایمر و عارضه‌های قلبی استفاده می‌شود. این پروژه می‌تواند زمینۀ پیشرفت‌های زیادی در پزشکی باشد؛ استفاده از داروها در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و بسیاری از بیماری‌ها و ناتوانی‌ها درمان می‌شود.

ربات‌های زنده

با ساخت ربات‌های زنده گام جدیدی در دنیای کامپیوتر و رباتیک و همین‌طور پزشکی برداشته شد. این ریزربات‌ها با استفاده از سلول‌های بنیادی جنین قورباغه ساخته شده‌اند و به منظور رساندن دارو به مناطق خاصی از بدن استفاده می‌شوند.

جاشوآ بونگارد متخصص کامپیوتر و کارشناس رباتیک که از رهبران این پروژه است می‌گوید: "این ربات‌ها ماشین‌های زندۀ نوین هستند، نه ربات‌های معمولی هستند و نه گونۀ شناخته شده‌ای از حیوانات. این یک کلاس جدید از ساخته‌های انسان است: یک ارگانیسم زنده و قابل برنامه‌ریزی! "

این ربات‌ها نسبت به سایر مواد مثل فولاد، مواد شیمیایی و بتن و پلاستیک که با گذر زمان دچار فساد می‌شوند برتری دارد؛ آن‌ها نه تنها عوارض خطرناکی برای محیط زیست و سلامتی انسان‌ها ندارند بلکه خاصیت خودنوسازی، آن‌ها را به یکی از تکنولوژی‌های بسیار مفید تبدیل کرده است.

اگر دوست دارید بیشتر از اتفاقات دنیای تکنولوژی و کامپیوتر بدانید، مقالات معتبر خارجی را دنبال کنید. می‌دانید که این رشته شاخه‌های مختلفی را شامل می‌شود و باید به ترجمۀ متونی که می‌خوانید توجه کنید. مترجمان کمی هستند که می‌توانند ترجمه تخصصی کامپیوتر را به خوبی انجام دهند. ترنسیس بهترین مترجمان هر رشته‌ای را دور هم جمع کرده است؛ پس با خیال راحت سفارشات ترجمه خود را در آن ثبت کنید.

بالون فضایی

حالا دیگر دیدن فضا برای مردم یک رویای محال نیست. شرکت Space Perspective قصد دارد با استفاده از بالن گردشگران را از مرکز فضایی کندی در سفری شش ساعته به بالاتر از جو زمین حمل کند.

این بالن عظیم‌الجثه با ظرفیت ۸ مسافر تا ارتفاع حدود ۴۸ کیلومتری زمین بالا می‌رود. با سیستم‌های ارتباطی‌ای که در این بالن‌ها قرار داده شده، امکان تماس با زمین هم برای مسافران وجود دارد. پس از سفر به آرامی کاهش ارتفاع داده و در اقیانوس اطلس فرود می‌آید و در نهایت مسافران و کابین توسط نیروهای امدادی به خشکی منتقل می‌شوند.

در این سفر مسافران بی‌وزنی را تجربه نمی‌کنند. ولی در سفری ۲ ساعته و بالاتر از ۹۹ درصد جو، زمین را تماشا خواهند کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()