نوشته شده توسط : ساحل

آیا کامپیوتر شما روشن نمی‌شود و نمی‌توانید به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید؟ با روش‌های آموزشی این مطلب می‌توانید اطلاعات کامپیوتر خود را با گوشی یا تبلت اندروید بازیابی کنید.

 

در صورتی که سیستم‌عامل کامپیوتر شخصی شما از کار بیفتد، تنها روش بازیابی، یک فایل ISO بوده که باید درون فلش USB قرار دهید، اما اگر به کامپیوتر دیگری برای ایجاد فایل نصبی دسترسی ندارید، جایی برای نگرانی وجود ندارد. ما در این مقاله روش بازیابی کامپیوتر با ایجاد یک USB قابل‌بوت از طریق اندروید را آموزش خواهیم داد.

کامپیوتر شخصی شما قفل کرده است؟ باید چه کار کنید؟

کامپیوتر شما روشن نمی‌شود؟ احتمالا یک ویروس باعث بروز مشکل در سیستم‌عامل شما شده است، حتی امکان خرابی هارد هم وجود دارد. با اینکه اطلاعات زیادی در سیستم شما وجود دارد و به آن‌ها نیازمندید، اما راهی برای ایجاد یک دیسک ریکاوری وجود ندارد.

احتمالا فکر می‌کنید رایانه شخصی شما، تنها دستگاهی است که می‌تواند فایل‌های ISO را بارگیری و رایت کند و این مسئله باعث ناامیدی شما شده است. در صورتی که یک گوشی یا تبلت مجهز به سیستم‌عامل اندروید 3.1 و بالاتر در اختیار دارید، احتمالا دستگاه از OTG پشتیبانی می‌کند؛ این بدان معنا است که شما می‌توانید یک فلش USB به گوشی یا تبلت اندرویدی متصل کنید.

این یک روش عالی برای بازیابی کامپیوتر شخصی شما به حساب می‌آید. فایل ISO مخصوص ریکاوری را دانلود کنید و با متصل کردن دستگاه USB به گوشی یا تبلت، فایل مربوطه را از طریق یک برنامه جانبی رایت کنید.

استفاده از اندروید همانند رایانه‌ی شخصی

در صورتی که یک گوشی یا تبلت اندروید با قابلیت پشتیبانی از OTG در اختیار دارید، شانس بسیار زیادی برای بازیابی و تعمیر کامپیوتر خواهید داشت، اما صبر کنید. یک سؤال مهم در این جا وجود دارد و آن هم این است که آیا مشکل کامپیوتر را تشخیص داده‌اید؟

قبل از شروع بازیابی باید به‌صورت آنلاین، تمام مشکلات مربوط به بوت را بررسی کنید. در مورد نشانه‌ها باید به خوبی بررسی کنید که سیستم شخصی شما قبل از روشن نشدن، کدام یک از علائم را از خود نشان داده است. استفاده از این روش به شما کمک می‌کند هنگام رایت کردن فایل ISO، بتوانید تصمیم درست برای استفاده از روش مناسب را اتخاذ کنید. به‌عنوان مثال، ممکن است به یک دیسک بازیابی اختصاصی یا یک نسخه سالم از سیستم‌عامل موردنظرتان نیاز داشته باشید.

در صورتی که اطمینان ندارید، بهتر است دیسک ریکاوری را انتخاب کنید. اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما فضای لازم برای ذخیره‌سازی را در اختیار دارد، یک فایل ISO مناسب را پیدا کرده و دانلود کنید. در صورتی که حافظه ذخیره‌سازی دستگاه شما کافی نیست، یک نسخه کم حجم از لینوکس را دریافت کنید.

حتما به‌جای اینترنت همراه از مودم خانگی استفاده کنید. با دانلود یک سیستم‌عامل، چند گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت که ممکن است بخش اعظم فضای ذخیره‌سازی داخلی شما را اشغال کند.

ساخت Bootable USB در اندروید بدون کامپیوتر

هنگامی که فایل ISO موردنظرتان را پیدا کردید، نیازمند ابزاری برای رایت آن خواهید بود. احتمالا در ویندوز از Rufus استفاده می‌کنید، اما این ابزار برای اندروید در دسترس قرار ندارد. با این حال، چندین گزینه دیگر با عملکردی مشابه Rufus در دسترس قرار دارند.

از این میان، قابل اطمینان‌ترین ابزار را می‌توان ISO 2 USB Android دانست. این ابزار هم دقیقا کار Rufus را انجام می‌دهد و بخشی از فضای ذخیره‌سازی شما را به یک دیسک نجات تبدیل می‌کند. شما با این کار می‌توانید بازیابی کامپیوتر را انجام دهید یا یک سیستم‌عامل جدید نصب کنید.

لینک دانلود: ISO 2 USB برای اندروید

ساخت دیسک نجات قابل‌بوت

برای انجام این کار نیازمند یک آداپتور OTG هستید. این یک کابل مقرون‌به‌صرفه بوده که می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین هم خریداری کنید. دو نوع آداپتور OTG در دسترس قرار دارد که یکی برای گوشی‌های مجهز به پورت USB-C و دیگری برای گوشی‌های مجهز به درگاه میکرو USB مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس از آن که اتصال به گوشی انجام شد، به‌سادگی یک فلش USB را به آداپتور OTG وصل کنید. شما می‌توانید فایل ISO دانلود شده را در آن رایت کنید. با برقراری اتصال درایو USB از طریق کابل OTG، فرایند آغاز می‌شود و باید روی اولین گزینه Pick ضربه بزنید. حافظه USB را انتخاب کرده و سپس برای انتخاب فایل ISO، لازم است روی دومین گزینه Pick هم ضربه بزنید.

تمام درخواست‌های مربوط به ارائه مجوز را تأیید کنید؛ احتمالا برنامه از شما مجوز دسترسی به فایل‌های رسانه و فلش USB را درخواست خواهد کرد. با انتخاب هر دو مورد، می‌توانید روی گزینه Start برای آغاز کار ضربه بزنید.

 

این فرایند مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید. پس از انجام کار، دستگاه USB را بردارید و آن را در رایانه شخصی وارد کرده و کار بازیابی کامپیوتر را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که باید اولویت‌بندی روش بوت را در تنظیمات بایوس کامپیوتر برای دسترسی به بوت از طریق فلش USB، تغییر دهید.

تبدیل گوشی اندروید به محیط لینوکس قابل‌بوت

آیا فلش مموری USB یا کابل OTG در اختیار ندارید؟ در صورتی که گوشی اندروید شما روت شده است، می‌توانید یک روش جایگزین را امتحان کنید. DriveDroid یک ابزار مفید بوده که به شما اجازه می‌دهد رایانه شخصی را به‌طور مستقیم و با کابل و از طریق فایل ISO ذخیره شده در گوشی، بوت کنید. شما فقط به گوشی هوشمند یا تبلت و یک کابل مناسب برای برقراری اتصال، نیازمند هستید.

لینک دانلود: DriveDroid

توجه داشته باشید که این فقط برای گوشی‌ها یا تبلت‌های روت‌شده است. این راه‌حل نیازمند پشتیبانی کردن دستگاه شما از ذخیره‌سازی انبوه USB است. درحالی‌که نسخه‌های مدرن اندروید از ذخیره‌سازی انبوه پشتیبانی نمی‌کنند، اما وب سایت DriveDroid روش‌های مختلفی برای فعال‌سازی پشتیبانی از ذخیره‌سازی انبوه را ارائه می‌کند.

روش بازیابی کامپیوتر توسط DriveDroid

مجوزهای مربوط‌به دسترسی روت DriveDroid را تأیید کنید. در ادامه روی گزینه دانلود کلیک کرده و یک سیستم‌عامل را برای دانلود در گوشی یا تبلت، انتخاب کنید. شما می‌توانید گزینه‌های فراوانی را از میان اوبونتو و انواع مختلف سیستم‌عامل‌های لینوکس انتخابی کنید. در صورتی که می‌خواهید رایانه شخصی خود را بازیابی کنید، بهترین گزینه را می‌توان boot-repair-disk یا CloneZilla دانست.

توجه داشته باشید که پس از انتخاب سیستم‌عامل، یک نسخه از آن به شما پیشنهاد می‌شود. در حالت کلی این پیشنهاد شامل جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل بوده و در انواع مدل‌های 32 یا 64 بیت در دسترس قرار دارد. شما باید مناسب‌ترین سیستم‌عامل را برای بازیابی کامپیوتر انتخاب کنید تا با سیستم شما سازگار باشد.

پس از آن که سیستم‌عامل را انتخاب کردید، باید منتظر بمانید تا در گوشی دانلود و ذخیره‌سازی شود. فایل ISO در پوشه Downloads ذخیره می‌شود، اما در صفحه اصلی DriveDroid هم ظاهر خواهد شد. فایل ISO را انتخاب کرده و منتظر نمایش گزینه‌ها باشید. در میان گزینه‌های حافظه ذخیره‌سازی استاندارد (Standard USB Storage)، حافظه ذخیره‌سازی فقط خواندنی  (Read-Only USB Storage) یا CD-ROM، باید یکی را انتخاب کنید. با این کار روش عملکرد ISO هنگام راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، مشخص خواهد شد.

حالا شما می‌توانید دستگاه اندروید را به رایانه شخصی خود متصل کرده و رایانه را مجددا راه‌اندازی کنید. در صورتی که ترتیب بوت رایانه شما روی بوت از طریق فلش USB تنظیم شده است، سیستم‌عامل دانلود شده از گوشی شما بوت خواهد شد. شما می‌توانید از این روش برای بازیابی کامپیوتر استفاده کنید یا حتی یک سیستم‌عامل کاملا جدید نصب کنید.

روش نصب ویندوز 10 از گوشی اندروید با کامپیوتر

یک برتری دیگر هم در استفاده از برنامه DriveDroid به‌جای ISO 2 USB وجود دارد. برنامه DriveDroid امکان نصب ویندوز 10 از طریق گوشی یا تبلت اندرویدی را فراهم می‌کند. در صورتی که لینوکس برای شما ایده‌آل نیست و ابزارهای بازیابی قادر به تعمیر پارتیشن‌های ویندوز نیست، می‌توانید نصب مجدد را به‌سادگی انجام دهید. در این صورت، پرداخت دو دلار، ییشنهادی منطقی خواهد بود. شما می‌توانید مجددا ویندوز 10 را با استفاده از گوشی اندروید خود در کمتر از یک ساعت روی رایانه نصب کنید.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/7/347079/recover-pc-using-android-device/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اعمال خرابکارانه و به آتش کشیده شدن دکل‌های 5G توسط نظریه‌پردازان توطئه باعث شده است که یوتیوب به اقدامات جدیدی برای مبارزه با نشر اطلاعات گمراه‌کننده دست بزند.

 

به‌تازگی برخی نظریه‌پردازان توطئه، همه‌گیری ویروس کرونا را به امواج شبکه‌ی مخابراتی 5G ربط داده‌اند. این مسئله به اعمال خرابکارانه نظیر به آتش کشیده شدن برخی دکل‌های شبکه‌ی 5G در بریتانیا و تهدید مهندسان حوزه ارتباطات منجر شده است. یوتیوب به سبب همین موضوع به فکر مبارزه با این‌گونه تئوری‌ها افتاده است و قصد دارد نشر اطلاعات گمراه‌کننده درباره‌ی شبکه 5G را در پلتفرم خود محدود کند.

در همین راستا یوتیوب اعلام کرده است ویدئوهایی که با ادعاهای بی‌پایه و اساس، موضوع 5G و شیوع کرونا را به هم ربط می‌دهند حذف خواهد کرد. این اقدام باتوجه به سیاست این پلتفرم مبنی بر ممنوعیت نشر ویدئوهایی که روش‌های اثبات نشده‌ی پزشکی را ترویج می‌کنند صورت می‌گیرد.

بااین‌حال یوتیوب از حذف آن بخش از نظریه‌های توطئه درباره‌ی شبکه‌ی 5G که اسمی از ویروس کرونا نمی‌برند خودداری می‌کند؛ اما در عوض گفته است جلوی گسترش این‌گونه محتوا را خواهد گرفت. برای این کار یوتیوب این‌گونه ویدئوها را از صفحه‌ی ویدئوهای پیشنهادی و نتایج جست‌وجو حذف خواهد کرد و امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات را از آن‌ها سلب خواهد کرد.

این حرکت اندکی پس از رایزنی‌های الیور دودن، وزیر فرهنگ بریتانیا با فیسبوک، توئیتر و یوتیوب برای حذف محتوای حاوی تئوری توطئه صورت می‌گیرد.

در شرایط فعلی ارتباطات مجازی بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارند و این اقدام یوتیوب می‌تواند جلوی حملات بیشتر به تجهیزات ارتباطی را بگیرد. بااین‌حال رویکرد دوگانه‌ی یوتیوب برای حذف برخی ویدئوها و رها کردن برخی ویدئوهایی که به همان اندازه مخرب هستند، مایه‌ی نگرانی است.

تئوری‌های توطئه درباره‌ی آثار زیان‌بار شبکه‌ی 5G بر سلامت انسان فاقد هرگونه دلیل و مدرک قانع‌کننده هستند و فارغ از مطرح شدن یا نشدن موضوع کرونا گمراه‌کننده هستند. رویکرد اخیر یوتیوب ممکن معضل فعلی را حل کند؛ اما برای حل خشونت‌هایی که در بلندمدت از تئوری‌های ضد 5G ناشی خواهند شد اثر چندانی ندارد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/7/347198/youtube-to-remove-5g-coronavirus-videos/



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با توجه به اعلام کاهش شدید ذخایر خونی از سوی سازمان انتقال خون کشور، آدرس مراکز اهدای خون جهت پیدا کردن نزدیکترین مرکز به مسیریاب بومی «بلد» افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسیریاب بومی «بلد» اعلام کرد که با توجه به اعلام کاهش شدید ذخایر خونی از سوی سازمان انتقال خون کشور، این اپلیکیشن بومی در باندل‌های صفحه اول خود امکان نمایش همه مراکز اهدای خون را جهت پیدا کردن نزدیکترین مرکز فراهم کرده است.

در روزهای گذشته مراکز اهدای خون در شهرهای مختلف از کاهش شدید ذخایر خود به دلیل شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) خبر داده‌اند.

کاهش اهداکنندگان به این دلیل در ماه اسفند نگرانی‌هایی بابت تامین نیاز بیماران و مراکز درمانی به وجود آورده است.

مسیریاب بلد برای کمک به رفع نگرانی‌ها درباره این موضوع، در نرم‌افزار خود امکانی فراهم کرده است تا با جستجوی کلمه اهدای خون، همه مراکز فعال در شهرها نمایش و مسیریابی به آن‌ها تسهیل شود.

با توجه به نیاز مبرم مراکز مختلف به اهدای خون در شرایط گسترش ویروس کرونا، سازمان انتقال خون از ضدعفونی همه مراکز، استریل و استاندارد بودن همه تجهیزات خبر داده‌ و اعلام کرده‌ است که در تمام مراکز، نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های علمی رعایت می‌شود تا جای نگرانی برای افراد اهداکننده باقی نماند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4879218/%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%D8%B4%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه با توجه به ترقی های روز افزون در صنعت و تکنولوژی های مختلف، کسان و سازمان ها هم نیازمند دگرگونی ها و به روز شدن هستند. قصد از این مقاله بررسی مراحل نصب و راه اندازی سیستم تلفنی تحت شبکه یا همان IPPBX در سوداگری شما و روش ی به کارگیری آن است. در آغاز به رسیدگی قبل نیازهای راه اندازی ویپ VoIP می پردازیم.

پیش از راه اندازی ویپ در سازمان، می بایست بستر شبکه داخلی یا همان LAN تاسیس شود. هنگام تاسیس شبکه باید به امکانات و قابلیت های ساز و برگ شبکه هم دقت بسیاری نمایید. نکاتی از قبیل تعداد پورت سوئیچ ها، PoE بودن، پورت گیگ، گونه کابل ها، ارتباطات وایرلس و ... باید باره پروا قرار گیرند.

پس از نصب تجهیزات پسیو شبکه و راه اندازی بستر اولیه، مسئله ی مهم دیگر تاسیس DHCP سرور است که برای تخصیص آدرس های IP اتوماتیک به ساز و برگ موجود در شبکه به آن دربایستن داریم. همانطور که پیداست، نیازی به اینترنت برای تاسیس ویپ نخواهیم داشت؛ و این مسئله ای است که در ذهن بسیاری از کاربران به اشتباه برپایی شده است.

نکته ی آخر برای تاسیس سیستم تلفنی، آماده بودن خطوط و تحویل خطوط به هر صورتی که هستند (آنالوگ، دیجیتال یا ترانک SIP) می باشد لغایت به صورت یکپارچه به سیستم ویپ متصل شوند.

یکی سایر از مسائلی که ذهن افرادی که منظور تاسیس این سیستم را دارند به خویش مشغول می کند، نیاز به کابل کشی جدید برای به کارگیری ویپ است. این در حالیست که یگانه از برتری های VoIP، استفاده از بستر شبکه فعلی بوده و نیازی به پیاده سازی بستر جدید نیست.

پس از طریق اندازی کامل بستر شبکه، گام بعدی، رسیدگی نیازمندی ها و انتظارات سوداگری یا سازمان از سیستم تلفنی ویپ می باشد؛ زیرا بسته به نیازمندی های مطرح شده می طاقت راهکارهای مختلفی را پیشنهاد داد. برای مثال می توان از رکورد مکالمات، منوی صوتی IVR، رسته تماس، ... اسم برد.

برای مدیریت یک شبکه ی ویپ و ارتباطات مبتنی بر آن، اصطلاحا به یک مرکز تلفن، سانترال یا همان IPPBX احتیاج داریم. در ایران، در زمینه ی سانترال های سنتی، برندی همچون پاناسونیک شناخته شده است ولی در گویه ی ویپ، مرکز تلفن های IP کمتر شناخته شده اند و محصولات کمپانی های معتبر به دلایل مختلفی یا به ایران وارد نمی شوند یا در چهره واردات نیز، بها های فوقانی خواهند داشت.

یکی از راهکارهای مقرون بصرفه که بسیاری از کمپانی ها، ویپ را با آن می شناسند، نرم افزار متن مفتوح یا Open source استریسک Asterisk می باشد. پلتفرم و نرم افزار (Asterisk) از یک پیرامون مدیریتی Command Line سهم می برد و به همین علت برای آسانی در به کارگیری این نرم اسباب و تنظیمات آن، کمپانی های مختلف فعال در این زمینه، نرم افزارهای گرافیکی و پیرامون WebGUI بر روی این پلتفروم تعبیه کرده اند که کار با این سیستم را به مراتب آسان تر کرده است. برای مثال نرم افزار های سرشناس مختلفی مشابه Issable ،Elastix ،FreePBX از جمله ی مشهورترین ها هستند.

قطعا مرکز تلفن می بایست برای وابستگی با شبکه ی مخابرات، از طریق خطوط تلفنی به این شبکه متصل شود. پس دربایستن داریم تا خطوط شهری از هر نوعی که هستند را به مرکز تلفن متصل کنیم. برای این شغل احتیاج به مبدل یا گیت وی Gateway داریم.

در صورتی که از مرکز تلفن استریسک کاربرد می کنید، این امکان وجود دارد که کارت های تلفنی که اصطلاحا به کارت تلفنی استریسک هم شناخته می شوند را برای اتصال خطوط شهری آنالوگ یا دیجیتال، بکار بگیرید.

پس به طور کلی برای تاسیس سیستم تلفنی ویپ طریق های زیر وجود خواهند داشت:

1. مراکز تلفن تجاری و Embedded

2. نصب نرم افزار استریسک بر روی سرور + کارت یا گیت وی

3. نصب نرم انگیزه ها استریسک بر روی سرور مجازی + گیت وی

البته شیوه دیگری نیز وجود دارد که استفاه از مراکز تلفنی ابری یا اصطلاحا CloudPBX/ HostedPBX می باشد که کوشش می کنیم در مقاله ای سایر در خصوص آن صحبت کنیم.

 

مراکز تلفن Embedded

روش نخست استفاده از مراکز تلفنی حاضر می باشد. مرکز تلفن ها یک سری دستگاه هایی هستند که به چهره پیش فرض پلتفرم نرم افزاری بر روی آن ها تعبیه شده و یک محیط گرافیکی، برای سپریدن تنظیمات و مدیریت دارند. این مرکز تلفن ها را می تاب به عنوان پایدارترین شیوه برای تاسیس سیستم تلفنی نام برد. هر مرکز تلفن بسته به قدرت دشوار افزاری که دارد، تعداد کاربر و تماس های همزمان مشخصی را پشتیبانی می نماید.

 

نصب نرم انگیزه ها استریسک بر روی سرور + کارت یا گیت وی

در این روش سیستم تلفنی را بسته به خطوط آن مجموعه با به کارگیری کارت یا گیت وی و سرور تاسیس می کنیم. کارت های آنالوگ، دیجیتال، GSM بر روی سرور نصب شده و سپس نرم افزار استریسک یا FreePBX بر روی سرور نصب می گردد.

سروری که برای سیستم تلفنی مجموعه انتخاب می کنید باید متناسب با نیازمندی های سیستم باشد. اگر تعداد خطوط شهری و E1 بالایی دارید و شمار کاربر های شما بسیار است، باید یک سرور با توان خوب جاسازی کنید

توجه: در هنگام استفاده از کارت حتما باید یک سرور فیزیکی و مستقل برای این سیستم در عقیده بگیرید و نمی نا به چهره مجازی (VM) راه اندازی نمایید.

تفاوتی که این طریق با روش پیشین دارد، مشکل افزار سرور و نصب نرم اسباب می باشد. در طریق قبلی متذکر شدیم که بر روی مرکز تلفن ها نرم افزارهای مربوطه به چهره پیش فرض با سخت اسباب کاملا بهینه و استاندارد تعبیه شده ولی در این طریق علاوه بر نصب به نرم افزار، می بایست نگران نگهداری و تاثیر سرور مجزا نیز بود.

 

نصب و راه اندازی سیستم تلفنی voip

نصب نرم افزار استریسک بر روی سرور مجازی + گیت وی

این طریق دقیقا همانند با طریق پیشین است با این تفاوت که می توانیم سرور را به صورت مجازی تاسیس کنیم و لازم نیست حتما سرور فیزیکی جاسازی شود. در این شیوه با بکارگیری گیت وی، دیگر باری (Load) جهت تبدیل خطوط مخابراتی به ویپ، بر روی سرور اعمال نمی شود.

بعد از راه اندازی مرکز تلفن و وابستگی با خطوط شهری، دربایستن است تا کاربران نیز به سیستم تلفنی متصل شوند. برای کاربران ویپ نیز طریق های مختلفی جهت سهم مندی از امکانات ویپ ارائه شده است. راهکار اصلی که تمامی قابلیت های ویپ را برای کاربر فراهم می کند، استفاده از تلفن های ویپ یا همان IPPhone ها هستند. اما در صورتی که دنبال کم کردن هر چه اغلب خرج ها در فاز نخست هستید، می توانید از تلفن های نرم افزاری یا همان Softphone بهره‌گیری کنید.

علاوه بر این چنانچه در فاز مهاجرت از تلفن های سنتی به VoIP هستید، می توانید با بکارگیری گیت وی های آنالوگ FXS نیز، از تلفنی های معمولی خود بهره‌گیری نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

کمپ برنامه نویسی برای دبیرستانی‌ها برگزار می شود

سازمان فناوری اطلاعات ایران از آمادگی برای آموزش ۵ تا ۷ هزار معلم کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و برگزاری کمپ برنامه نویسی برای دانش آموزان دبیرستانی، در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشکات اسدی مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی گفت: آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را برای تربیت نیروی انسانی و دبیر متخصص در حوزه فناوری اطلاعات داریم.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات با آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات آشنا است و با رصد مدام این حوزه آمادگی لازم برای کمک به دیگر بخش ها را دارد، افزود: در حوزه آموزش و فناوری اطلاعات از دو وجه شامل آموزش ICT و ICT به عنوان ابزاری برای آموزش، به موضوع نگاه می کنیم که در وجه نخست، بزرگترین دغدغه ما عدم تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

اسدی با اشاره به مهارت فناوری اطلاعات گفت: نیروهایی که تربیت می شوند نمی توانند در بازار کار مفید باشند زیرا مهارت هایی که باید بیاموزند را در مدرسه نمی آموزند. در حوزه کارآفرینی وزارت آموزش و پرورش محتوا را هم فراهم کرده و زیست بوم کسب و کار نیز در کتاب توضیح داده می شود. اما در بدنه آموزش و پرورش نیروی متخصصی که بتواند این کتاب را به نحوا احسن آموزش دهد وجود ندارد .

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری وزارت آموزش و پرورش در زمینه برنامه نویسی و کارآفرینی توانستیم حدود ۳۰۰۰ دانش آموز تربیت کنیم. اما سوال اینجاست که در بهترین حالت همکاری اگراین عدد به ۳۰ هزار برسد، آیا ۳۰ هزار دانش آموز برای ورود به بازار کار کفایت می کند؟ از نظر ما خیر.

مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی خاطرنشان کرد: برای آنکه این آموزش ها قابلیت تعمیم به همه کشور را داشته باشد باید در تربیت و مهارت آموزی معلم ها کمک کنیم تا آنان بتوانند با توجه به محتوایی که وجود دارد به درستی تربیت و آموزش دانش آموزان را انجام دهند.
وی با بیان اینکه ما آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را برای تربیت نیروی انسانی و دبیر متخصص داریم گفت: تحولات حوزه فناوری اطلاعات بسیار سریع است. وزارت ارتباطات با آخرین دستاوردهای حوزه اطلاعات آشنا است و میتوانیم این حوزه ها را رصد کرده و به دیگر بخش ها کمک کنیم.

نماینده سازمان فناوری اطلاعات افزود: البته مشکل در حوزه های مختلف دیگری هم وجود دارد؛ اما یکی از راهکارهای ما آموزش نیروی متخصص است. اگر کتاب فناوری اطلاعات در همه مدارس اجرا می شود، آموزش و پرورش می تواند به ازای هر مدرسه یک معلم به ما معرفی کند تا تحت آموزش های ما قرار بگیرد تا جایی که مطمئن شویم مثلا یک معلم فیزیک درس فناوری نمی دهد. می توانیم برای هر معلم ۲۵ ساعت آموزش کارآفرینی با تاکید روی حوزه فناوری اطلاعات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما کمپ برنامه نویسی برای دختران و پسران با تمرکز بر دبیرستانی ها داشتیم و خروجی خیلی خوب بود گفت: در سال جدید نیز در سراسر کشور این رویدادها را خواهیم داشت. بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروهایی که وزارت ارتباطات را در این رویدادها کمک کردند در راستای مسئولیت اجتماعی بوده است. شرط ما برای شرکت در این رویدادها، تمرکز بر مناطق کم برخوردار بوده است و سال آینده رویداد برنامه نویسی را برگزار خواهیم کرد.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4879895/%DA%A9%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

۴۳ تکنیک تعلیم بازاریابی رو می خواهیم در این پست تعلیم بدهیم در این راستا تحقیقات و آمار اثر داده که بیش از ۶۸ درصد افرادی که با ما سایر تماس نمی گیرند.
آنها فکر می کنند که از نظر ما با سایرین هیچ تفاوتی ندارند. آنها اندیشه می کنند که ما نسبت به آنها بی تفاوت هستیم.

در واقع آنها اندیشه می کنند که از نظر ما ، آنها احد نمونه بقیه هستند .

۱-افراد دوست دارند که دیده شوند ، آدم همنشین ندارند که یگانه مانند بقیه باشند

۲-آدم ها برادر دارند که ما بین اونها و دیگران فرق بگذاریم

حوزه های مکالمه تلفنی برای فروش موفق
حوزه پیش درآمد مکالمه
حوزه انجام و تکمیل مکالمه
حوزه جمع بندی و پسین دادن به مکالمه
حوزه چیرگی های مکالمه
۳-آمارها اثر می دهد که یک مکالمه تلفنی کامیاب ۱۵ درصد از راه واژه ها و ۸۵ درصد مابقی از راه لحن صدا و لحن ادای واژه ها حاصل میگردد.

۴- احتمالاً این نکته از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی با عنوان آراسته بودن ، مرتب بودن و استفاده از لباس رسمی در حین مکالمه کمی شگفت باشد ولی بدانید این آیتم نیز اثر عجیبی در شفا لحن صدا دارد.

۵-قبل از شروع مکالمه تلفنی و برداشتن گوشی حتما چند نفس عمیق بکشید تا آرامش اکثریت در شما برپایی گردد.

۶-پشت تلفن مدام تبسم بزنید.چون تبسم حال شما را خوب می کند و حال خوب شما تاثیری نکوداشتن در حال مشتری خواهد داشت.

۷-تلفن های دلنازک رو در جاهای آرام بزنید.از زدن تلفن در جاهای شلوغ و به اخص در شدامد متمایز امتناع فرمایید.

۸-هنگام مکالمه تلفنی حتما کاغذ و قلم جهت یادداشت برداری از گفتگو های مشتری حتما همراه خود داشته باشید.

۹-بعد از برداشتن گوشی حتما خودتان رو شناسایی کنید.
به عنوان نمونه درود ، سیدی هستم، بفرمایید در خدمت شما هستم

43 تکنیک آموزش بازاریابی
۱۰-موقعی که زنگ می زنید هم خودتان را آغاز شناسایی نمایید.

۱۱-موقعی که گوشی را بر می دارید در صورتیکه فرد روبرو رو می شناسید همانند مثال متن ذیل گفتگو کنید.

سلام ، آقای سیدی چطوری ، نکویی ؟

 

۱۲-تعارفات در مکالمه و گفتگو تلفنی
یک نمونه :

ببخشید اکنون وقت خوبی هست که با شما صحبت کنم ؟

الان وقت مناسبی هست که چند دقیقه وقت شما رو بگیرم؟

ببخشید الان فرصت دارید که با شما صحبت کنم؟

 

۱۳-یک مثال دیگه برای آغاز مکالمه و گفتگو تلفنی
می خواستم ۵ دقیقه وقت شما رو بگیرم می خواستم اکنون وقت مناسبی هست با بعدا تماس بگیرم؟

 

۱۴- یگانه از نکات مهم از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی در گفتمان و مذاکرات تلفنی اگر شخصی را نمی شناسید هرگز از کلمات تخصصی در مکالمه تلفنی بهره‌گیری نکنید.

۱۵-لحن صدای ما در مکالمات تلفنی باید جدی ، مهربان و پرانرژی باشد.
پرانرژی یعنی سرحال بودن

مهربان بودن یعنی ما فوق وظیفه گفتگو کردن

۱۶-مواقعی که مشتری زنگ می زند و بعضی مواقع سئوال می کند که کی زنگ بزند.
در این موقع شما پیش دستی کنید و بگویید اگر شما سرتان شلوغ است من زنگ بزنم که در اغلب مواقع مشتری می گوید خودم زنگ می زنم.

نکته شغل در این جاست که در این حالت حال نکویی به مشتری دست می دهد.

در این حالت این حس به مشتری دست می دهد که اگر او زنگ نزند شما زنگ خواهید زد.

 

۱۷-نام مشتری را در ابتدا بپرسید و اسم او را مدام در لابلای گفتگوی تلفنی تکرار کنید.
در این حالت نیز حال خوشی به مشتری دست می دهد و پرماسیدن خواهد کرد که شما را می شناسد و شما برای او آشنا هستید.

۱۸-اگر مشتری کند یا تند صحبت می کند روش گفتگو را از دنباله روی کنید و امثال او گفتگو کنید.

 

۱۹-یکی دیگر از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی بسیار مهم در مکالمات تلفنی این است به صحبت های مشتری خوب گوش دهید.
دلایل خوب گوش دادن به صحبت های مشتری

ظرفیت مغز انسان برای گوش دادن ۳ مساوی گفتمان و گفتگو کردن می باشد.

اگر انسان به تواند در یک دقیقه ۱۰۰ کلمه گفتگو کند ، در نزدیک ۳۰۰ کلمه را می تواند گوش دهد.

مشتری در حین گفتمان ۱۰۰ درصد مغزش اشغال است در صورتیکه فقط ۳۰ درصد مغز شنونده مشغول می باشد.

بنابراین باید این ۷۰ درصد آزاد مغز در اثناء شنیدن رو مهار کنیم .

حواسمان پرت نشود ، به چیزهای دیگر پروا نکنیم و گفتگو مشتری رو با صحبت خودمان قطع نکنیم.

اصول فروش تلفنی
۲۰-شنیدن یک پیشه غیرارادی است ولی گوش دادن یک شغل ارادی ، پس هنگام مکالمه خوب گوش دهید.

۲۱-بهتر است پس از شنیدن هر قسمت از گفتگوهای مشتری کمی درنگ کنید و سپس استجابت دهید.

 

۲۲-در مکالمات تلفنی از کلمات رسمی استفاده نمایید.
به عنوان نمونه :

به جای به بچه ها میگم پیشه شما رو سپریدن بدهند .

بگویید به همکارانم می گویم که پیشه شما را اتمام بدهند.

به جای نمی دونم بگویید اطلاع ندارم.

 

۲۳-جملات ممنوعه
از جملات پایین هرگز در مکالمات تلفنی استفاده نکنید.

تازه استخدام شدم نمی دونم.

مشکل شما رو خیلی ها دارند.

میشه فردا زنگ بزنید.

 

۲۴-آنچه که در جستار ۴۳ تکنیک تعلیم بازاریابی باید به آن خیلی دقت داشت این است که به مشتری های معترض و خشمگین پروانه بدهید داد و فریاد بزنند ، نق بزنند
در بیشتر موارد آنها پیگیری اخذ حقشان نیستند بلکه می خواهند تهی سازی روانی شوند و حقشان به رسمیت شمرده شود.

 

۲۵-در مکالمات تلفنی به پیگیری گناهکار نگردید ، مهم نیست گناهکار شما باشید یا مشتری .

۲۶-از مشتری سئوالات کوتاهی نپرسید که جواب اختصار داشته باشد .

۲۷-از مشتری طوری سئوال کنید که کلی برایتان صحبت کند.

۲۸-به مشتری عصبانی یک سررسید اندک برای پاسخگویی دهید.
نگویید بعدا بررسی می کنم یا پاسخ می دهم.

 

۲۹-در واپسین،انجام مکالمه و مذاکره تلفنی حتما نام مشتری رو مجددا تکرار کنید و با تبسم خداحافظی کنید.

۳۰- باز هم گرد از نکات خیلی مهم در ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی این است هرگز و هرگز و تحت هیچ شرایطی شما مکالمه رو قطع نکنید بگذارید ابتدا مشتری گوشی را بگذارد پس شما تلفن و مکالمه رو قطع نمایید.

۳۱-در هر تماس تلفنی شما کمتر از ده ثانیه فرصت دارید که تعیین کنید که آیا این مکالمه برای مشتری فایده و منفعتی به همراه دارد یا خیر؟

۳۲-هرگز از مشتری نخواهید که در همان ابتدا مکالمه تصمیم گیری پایانی را سپریدن دهد.
ابتدا مزایای پیشه را برای او شرح دهید و آرام آرام او را به سمت تصمیم گیری هدایت نمایید.

تکنیک های بازاریابی تلفنی
۳۳-با سئوالاتی هوشمندانه حس مالکیت به مشتری القاء نمایید.
مثلا به او بگویید فرض نماییم این خودرو رو شما از من خریداری نموده اید ، در آن چهره چه حسی خواهید داشت؟

 

۳۴-برای اینکه بفهمید که رقیبان چه قیمتی به مشتری رهنمود داده اند از او سئوال کنید برای خرید این فرآورده شما چقدر حاضرید خرج کنید ؟

۳۵-هیچ گاه از رقیبان خود بدگویی نکنید.

۳۶-از کسان دیگر برای اعتبار بخشی به کیفیت محصولات خویش استفاده کنید.
مثلا بگویید الی این لحظه کسان زیادی از محصولات ما خریداری نموده اند.

 

آموزش فروش تلفنی

۳۷-بدون هیچ واهمه و استرسی به مشتری پیشنهاد خرید محصولات را بدهید.

۳۸-به عنوان مشتری با رقیبان خویش تماس بگیرید و از قیمت محصولات آنها و نیز از روش های تصادف با مشتری اطلاعات جدید بدست آورید.

۳۸-حداکثر پس از ۳ بار زنگ ، تلفن را جواب دهید.

۳۹-درحین مکالمه ، صدای خویش را ضبط کنید.و به آن گوش دهید لغایت کاستی ها پیشه مشخص گردد.

۴۰-مبلغ خدمات یا بها محصولات خویش را خیلی تند اعلام نکنید.

۴۱-در صورت عدم خرید محصول از طرف مشتری دست کم ۳ بار به مشتری زنگ بزنید.

۴۲-شما در مکالمه تلفنی حداکثر ۵ دقیقه سررسید دارید با خوشنودی مشتری را برای خرید فرآورده جلب نمایید.

۴۳-در مکالمه تلفنی کوشش کنید بلند و شمرده صحبت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ما در هفته گذشته متوجه شدیم که اسمارتفون‌های سری شیائومی ردمی نوت 9 طی یک رویداد آنلاین در تاریخ 13 مارس (23 اسفند) معرفی خواهند شد. هم‌چنین، طبق اطلاعاتی که از این تلفن در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده بود فهمیدیم که هندست جدید ردمی از یک رم 6 گیگابایتی به همراه سیستم‌عامل اندروید 10 و تراشه نامشخص ملقب به Curtana استفاده می‌کند. اما امروز، ایشان آرگاوال، یکی از افشاگران معتبر و مشهور حوزه محصولات دیجیتال، جزییات بیشتری را در رابطه با تلفن‌های سری شیائومی ردمی نوت 9 منتشر کرده است که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

طبق اطلاعات این شخص، انتظار می‌رود که تلفن ردمی نوت 9 پرو از یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 20:9 استفاده کند. هم‌چنین، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسل نیز در جلوی تلفن تعبیه شده است. یک مجموعه چهارگانه در بخش دوربین اصلی ردمی نوت 9 پرو وجود دارد که شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسل، لنز التراواید 8 مگاپیکسل، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل و یک سنسور عمق است.

در بخش پردازش این گوشی از تراشه اسنپدراگون 720G کمک گرفته شده است که یک رم 4 یا 6 گیگابایتی نیز این پردازنده را یاری می‌کند. دو گزینه در بخش حافظه داخلی با ظرفیت‌های 64 و 128 گیگابایت وجود خواهد داشت. به علاوه، انتظار داریم که باتری 5020 میلی‌آمپری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 وات نیز توانایی تامین انرژی سخت‌افزار را برعهده داشته باشد.

اسمارتفون جدید شیائومی در رنگ‌های آبی، سفید و مشکی روانه بازار خواهد شد.

منبع: 

https://itresan.com/293611/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در اواخر هفته پیش، تحلیلگران Bank of America گزارشی را منتشر کردند که در آن پیش‌بینی شده بود به دلیل تأثیرات بیماری COVID-19 بر روی زنجیره تأمین گوشی‌های پرچم‌دار 5G شرکت اپل، عرضه این گجت‌ها در حدود یک ماه به تعویق بیفتد.

معمولا گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت در شهریورماه (سپتامبر) رونمایی می‌شوند. گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 11 پرو در تاریخ 29 شهریور (20 سپتامبر) به بازارها عرضه شدند. به‌هرحال، برخی از گوشی‌های این شرکت مانند آیفون XR و آیفون ایکس پیش‌تر در اواخر اکتبر/اوایل نوامبر رونمایی شده‌ بودند. با توجه به تأخیرهای مورد انتظار در رابطه با گوشی‌های آیفون 12، رونمایی مورخه شهریورماه (سپتامبر) این گوشی‌ها بعید به نظر می‌رسد.

در بهمن‌ماه (فوریه)، خبرگزاری Digitimes اعلام کرد که شرکت اپل ارسال مهندسان آیفون به کشور چین را متوقف کرده و همچنین پروژه آزمایشی آیفون 12 را نیز به حالت تعلیق درآورده است. این خبرگزاری دیروز مجددا تأکید کرد که کوپرتینویی‌ها محدودیت مسافرت مهندسان خود به کشور چین را تا فروردین‌ماه (آوریل) تمدید کرده‌اند.

هرچند که تولید انبوه گوشی‌های آیفون 12 تا تیرماه (جولای) آغاز نمی‌شود، اما این شرکت در فصل بهار پروژه‌های آزمایشی خود را نهایی کرده و خروجی نهایی محصولات خویش را نیز مشخص می‌سازد. ظاهرا گوشی‌های آیفون 12 هنوز در مرحله آزمون اعتبارسنجی مهندسی قرار دارند. این گجت‌ها پیش از تولید انبوه باید از مرحله‌های اعتبارسنجی طراحی و اعتبارسنجی تولید نیز عبور کنند.

در رابطه با گوشی‌های آیفون SE 2، این تنها Bank of America نیست که وقوع مشکلات پیش‌روی این گوشی‌ها را انتظار دارد. هفته پیش، خبرگزاری Digitimes اظهار کرد که اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان‌بندی چرخه تأمین خود را تغییر داده و در نتیجه سفارش قطعات این گوشی‌ها نیز به تعویق افتاده است. پیش‌تر انتظار می‌رفت که آیفون SE 2 در ماه مارس رونمایی شود، اما با این اوصاف باید منتظر عرضه این آیفون‌های مقرون‌به‌صرفه در ماه آوریل باشیم.

هنوز هم احتمال دارد که اپل این گوشی‌ها را در ماه مارس معرفی کرده و سپس در ماه آوریل و در تعدادی محدود، آن‌ها را روانه بازارها کند. شایعات همچنین حاکی از آن هستند که کوپرتینویی‌ها به‌زودی رایانه‌های iMac و Mac mini خود را نیز نوسازی می‌کنند. احتمال دارد که این شرکت، آیپد پروهای جدیدی را به بازارها عرضه کند که از یک سیستم دوربین جدید بهره می‌برند.

منبع: 

https://itresan.com/293606/%d8%b4%db%8c%d9%88%d8%b9-%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر یک پیج بیزینسی در اینستاگرام داشته باشید، بی گمان به یکسری اطلاعات آماری دسترسی خواهید داشت که اینستاگرام در پسندیدن شما پیمان می دهد. ولی اینکه این آمار چیست و برای شما چه کاربردی دارد، چیزی است که در آدینه با فرتک این هفته با آن آشنا خواهیم شد. پس در ادامه همراه ما باشید لغایت با هم موارد ذیل را بررسی کنیم.

آمار ایسنتاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
چطور می توان به آمارهای مربوط به پست های اینستاگرام دسترسی داشت؟
چه آمارهایی مربوط به پست های اینستاگرام می شوند؟
شاخص های استوری اینستاگرام چه مواردی هستند؟
در دسته تکاپو (ACTIVITY) اطلاعات آماری اینستاگرام چه خبر است؟
بخش بیننده ( AUDIENCE) اینستاگرام چه اطلاعاتی را در گزین کردن ما می گذارد؟

– احصاء اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
قطعا برای کامیابی در هر کسب و کاری دربایستن به یکسری تحلیل هایی از آمار و اطلاعات موجود است. در این روزها که اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نقش مهمی در هر کسب و کاری دارند، قطعا احصاء و اطلاعاتی هم که به ما می دهند مهم و زیاد کاربردی هستند.

دانستن اینکه از پست دیروز ما که مربوط به کفش پاشنه بلند چقدر پیشباز شده است و پست چند روز ما که مربوط به یک کفش ورزشی بوده است چقدر پیشباز شده است، این را به ما پرتو خواهد عدل که احتمال فروش کدام گرد بیشتر خواهد بود و مخاطبان کسب و کار ما به کدام یک علاقه ی بیشتری نشان خواهند داد. در اینجاست که ما دست به پیشه خواهیم شد و از محصولی که پیشباز بیشتری داشته است، بیشتر تولید خواهیم کرد.

همین دلایل بس است لغایت در ادامه به اتفاق ما باشید و با این اطلاعات آماری آشنایی بیشتری پیدا کنید.

-چطور می طاقت به آمارهای مربوط به پست های اینستاگرام دسترسی داشت؟
برای دسترسی به اطلاعات آماری هر پست، مسیر ساده ای در پیش دارید و کافی است مراحل پایین را طی کنید.

زیر هر پست گزینه ای هستی دارد به نام ” دید اطلاعات آماری” یا “view insights” که تنها بس است روی آن کلیک کنید لغایت یکسری اطلاعات کلی متعلق به پست در اختیارتان قرار گیرد.
برای دسترسی به اطلاعات اغلب در باره آن پست کافی است مطابق تصویر صفحه را بالا بکشید.
اطلاعات آماری اینستاگرامتصویر ۱
توجه: در کل این مطلب، تصاویر و اطلاعات آماری که به کاربرده شده، مربوط به پیج فرتک نمی باشد و کاملا فرضی است.
-چه آمارهایی مربوط به پست های اینستاگرام می شوند؟
وقتی روی ” اطلاعات آماری” کلیک می کنید، در پیش درآمد به موارد پایین دسترسی خواهید داشت.

تعداد لایک ها (likes)
تعداد کامنت ها (comments)
ارسال به سایرین (send)
ذخیره شدن ها (saved)
بازدیدهای نمایه (profile visits) : شمار افرادی که از راه این پست قانع شده اند لغایت از نمایه (بیو) پیج شما بازدید کنند.
بازدیدکننده (reach) : شمار افرادی که از این پست رویت کرده اند.
آمارهای اینستاگرام

بعد از رویت این اطلاعات، بس است صفحه را مطابق تصویر۱، بالا بکشید تا به اطلاعات ذیل دسترسی داشته باشید.

تعداد کلیک روی وبسایت (website clicks) : شمار افرادی که از راه این پست قانع شده اند لغایت روی لینک وبسایت موجود در بیو شما کلیک کنند.
دنبال کردن ها (follows) : شمار افزادی که بعد از رویت این پست، پیج شما را فالو کرده اند.
محتوای پرتو دیتا شده ( impressions ) : تعداد همه دفعاتی که یک پست دیده شده است( شدنی است یک پست دوبار توسط یک شخص دیده شده باشد). این تعداد به تعدادی جزئی تر به شرح زیر تقسیم می شود:
از هشتگ ها ( From hashtag) : تعداد بازدید هایی که از طریق هشتگ ها اتمام شده است. این دسته به شما کمک خواهد کرد تا تاثیرگذاری گردآور ی هشتگ های آن پست را پایین نظر بگیرید.
از خانه ( From home) : پست به کاربر نمایش داده شده است و او در صفحه ی home خویش از آن بازدید کرده است. این تقسیم به شما پرتو خواهد عدل که فالورهای خودتان، چه تعداد از این پست رویت کرده اند.
از نمایه ( From profile ) : شمار بازدید هایی که از طریق پروفایل شما از این پست شما شده است.
از کاوش ( From explore ) : شمار بازدید هایی که از طریق صفحه جستجو، از این پست شده است.
از سایر موارد ( From other ) : شمار بازدید هایی که از دیگر موارد انجام شده است. ( گرد از موارد، بازدید از استوری هاست)
توجه: ممکن است بعد از بازکردن اطلاعات آماری بعضی پست ها، جلوی هر یک از موارد بالا با عبارت " N/A" روبرو شوید. یکتا از انگیزه ها نمایش این عبارت این است که پیج خویش را به تازگی بیزینسی کرده اید و اطلاعات آماری این پست در دسترس نیست.
– شاخص های استوری اینستاگرام چه مواردی هستند؟
در سه حالت به این شاخص ها دسترسی خواهید داشت:

قبل از گذشت ۲۴ ساعت: کافی است استوری خویش را باز کنید و روی استوری، انگشت خویش را به سمت بالا بکشید.
بعد از گذشت ۲۴ ساعت و پیش از رسیدن به ۱۴ روز :
کلیک روی سه خطاینستاگرام

همه چیز در مورد رازهای استوری


کلیک روی ” اطلاعات آماری” (Insights)اطلاعات آماری اینستاگرام
کلیک روی ” رویت همه” از تقسیم سرگذشت ها( stories)اطلاعات آماری اینستاگرام
باز کردن استوری مورد نظر
کشیدن انگشت به سمت بالا
بعد از گذشت ۱۴ روز:
کلیک روی سه خط
کلیک روی “بایگانی” (Archive)
بازکردن استوری مورد نظر
کشیدن انگشت به سمت بالا
حال که به این شاخص ها دسترسی پیدا کردید، در پیوسته با این شاخص ها آشنا شوید. ( شاخص هایی که با پست ها مشترک هستند را مجددا ننوشته ام)

 

پاسخ ها (Replies) : شمار استجابت هایی که برای این استوری ارسال شده است. در این دسته نمایش می دهد که چه تعداد بازتاب به این استوری نشانه داده شده است. ( هر یک از واکنش ها به صوررت پیامی در دایرکت نمایش نمایش داده می شود.)
بازگشت (Back): شمار افرادی که از این استوری شما به استوری پیشین شما بازگشته اند. ( توجه کنید به استوری پیشین شما و نه استوری تن قبلی)
باز ارسال ( Forward): شمار افرادی که به استوری بعدی رفته اند. (قبل از اینکه این استوری به واپسین،انجام برسد)
داستان جدید ( Next story): تعداد افرادی که سریع از استوری های شما عبور کرده اند و به سراغ استوری های نفر بعدی رفته اند.
تعداد برونرفت ( Exited): شمار افرادی که استوری شما را بسته اند و خارج شده اند.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سامسونگ برای بار دیگر، کارخانه خود در شهر گومی کره جنوبی را به صورت موقت تعطیل کرد. این تعطیلی به دلیل آلوده شدن یکی دیگر از کارمندان کارخانه به ویروس کرونا انجام شده است. کارخانه سامسونگ در شهر گومی مسئولیت تولید اسمارتفون‌های پرچمدار و با کیفیت را برعهده دارد. در این کارخانه محصولاتی مانند تلفن تاشو گلکسی Z Flip و تلفن‌های پرچمدار سری گلکسی S20 تولید می‌شوند تا توانایی پاسخگویی به نیاز‌های محلی سامسونگ را داشته باشد. این کارخانه در ابتدا به دلیل ابتلای یکی از کارمندان به ویروس کرونا در ماه فوریه به مدت دو روز تعطیل شد. دومین تعطیلی آن نیز به مدت یک هفته برای ضدعفونی کردن محیط صورت پذیرفت.

تاکنون، شش نفر در کارخانه گومی سامسونگ به ویروس COVID-19 آلوده شده‌اند. البته، در رابطه با این مسئله نیز سامسونگ فقط به مدت 24 ساعت کارخانه را تعطیل کرده و فرآیند تولید را از 7 مارس (17 اسفند) آغاز می‌کند. تعطیلی این کارخانه، هیچ خللی در روند عرضه محصولات سامسونگ ایجاد نمی‌کند. شهر گومی یکی از نزدیک‌ترین شهرها به شهر دئگو بوده که مرکز شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی است.

البته، سامسونگ هم‌اکنون قصد دارد که تولید برخی از تلفن‌های رده‌بالا خود را به کارخانه ویتنام منتقل کند. سامسونگ با این کار قصد دارد که محصولات خود را به موقع تحویل مشتریان دهد. هرچند که پس از مهار شیوع ویروس، خط تولید این تلفن‌ها به شهر گومی بازمی‌گردد. این شرکت از مدت‌ها قبل، بخش اعظمی از تولید تلفن‌های هوشمند خود را به ویتنام و هندوستان منتقل کرده است. بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که تعطیلی‌های مکرر کارخانه گومی تاثیر زیادی برروی کره‌ای‌ها داشته باشد.

منبع: 

https://itresan.com/293379/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%87-%d8%ac%d9%86%d9%88%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%a8/



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()