نوشته شده توسط : ساحل

تولید اتومبیل‌های خودران ایده تازه‌ای نبوده و ریشه در چند دهه قبل دارد. اما با پیشرفت تکنولوژی و گام‌های بزرگی که در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مرتبط برداشته شده، این ایده اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته و تقریبا تمامی خودروسازان مطرح به دنبال تولید خودروهای بدون راننده هستند. جنرال موتورز جزو این خودروسازان است و اخیرا یکی از طراحان آن با ارائه طرحی جذاب، برداشت خود را از عصر خودران به نمایش گذاشته است.

 

آینده در گذشته!

این طراح جنرال موتورز باور دارد اتومبیل‌های خودران را می‌توان به ایستگاه‌های گیمینگ در حال حرکت تبدیل کرد! این امر قابل تحقق است، چرا که در اتومبیل‌های خودران نیازی به فرمان و پدال وجود ندارد؛ به همین جهت طراحان آزادی عمل بیشتری پیدا کرده و امکان شخصی‌سازی و تطبیق دادن کابین با کاربردهای مختلف وارد فازی خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان به استفاده از نمایشگرهای بسیار بزرگ در داخل کابین محصولاتشان رو آورده‌اند. چنین نمایشگرهایی لذت تماشای ویدیوهای مختلف را برای سرنشینان داخل خودرو به ارمغان آورده‌اند. با توجه به این روند به نظر می‌رسد دیر یا زود کنسول‌های بازی نیز به کابین خودروها راه خواهند یافت. البته این مساله در گروی بلوغ کامل فناوری خودران و رفع موانع قانونی است.

 

 

 

طرحی که از سوی طراح جنرال موتورز ارائه شده، کابینی با دو صندلی و یک نمایشگر بسیار عریض را به تصویر می‌کشد. این نمایشگر در محلی نصب شده که به دیدن داشبورد در آنجا عادت کرده‌ایم! زیر این نمایشگر یک محفظه زیبا برای قرار دادن لوازم مختلف تعبیه شده است. یک کنسول میانی باریک هم در بین دو صندلی قرار دارد که روی آن تبلتی ایستاده نصب شده، این تبلت برای مدیریت خودرو کاربرد دارد؛ ضمن اینکه کاربران می‌توانند از آن به عنوان نمایشگر ثانویه و دوربین برای استریم ویدیو در توییچ استفاده کنند.

 

ایده جذاب طراح جنرال موتورز برای گیمرها
 

 

به غیر از تبلت، کنسول میانی میزبان دو جالیوانی است؛ زیرآرنجی هم یک محفظه مخصوص خوراکی دارد تا گیمرها در مواقع لازم تجدید قوا کنند! کف صاف و مسطح و فضای پای زیاد دیگر مورد قابل ذکری است که در این طرح مفهومی جالب دیده می‌شود.

مسلما فناوری خودران ایده‌های هیجان‌انگیز دیگری را با خود به همراه خواهد آورد. خودروهای مجهز به این فناوری فرصت آن را دارند که نحوه جابجایی و سفرهای مردم را به شکلی بنیادین متحول کنند. این دسته از خودروها نه تنها رفتار مسافرین در داخل کابین را عوض خواهند کرد، بلکه جامعه و حتی روابط ما با جهان اطراف را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

آیا اتومبیل‌های خودران به اندازه یک فراری قدیمی، یک کوروت کلاسیک یا یک هوندای معمولی جذاب خواهند بود؟ این امر احتمالا بستگی به ساعاتی دارد که پای Xbox یا پلی‌استیشن می‌نشینید!

 منبع:

https://digiato.com/?post_type=digi_posts&p=1381222



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سامسونگ چند روز دیگر یعنی در تاریخ ۲۷ اسفند از جدیدترین اعضای خانواده گلکسی A‌ رونمایی خواهد کرد، با این حال همچنان شاهد افشای جزئیات آن‌ها هستیم. حالا گلکسی A52 5G در یک فروشگاه آنلاین لهستانی و آلمانی مشاهده شده که از قیمت بالاتر از انتظار این میان‌رده خبر می‌دهند.

کره‌ای‌ها می‌خواهند گلکسی A52 و A72 را در نسخه‌های 4G و 5G‌ روانه بازار کنند که مسلما قیمت‌های متفاوتی دارند و مدل 5G با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

اخیرا گلکسی A52 5G در یک فروشگاه اینترنتی لهستانی قرار گرفته که البته اکنون قیمت آن حذف شده، با این حال از قیمت آن اطلاع داریم. این فروشگاه گوشی میان‌رده جدید کره‌ای‌ها را با قیمت ۴۱۵ یورو می‌فروشد که نسبت به قیمت ۳۶۵ یورویی در یک فروشگاه عربستانی بسیار بالاتر است.

گوشی موجود در فروشگاه لهستانی از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، اما نسخه ۳۶۵ یورویی دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بود. هردوی آن‌ها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

 

گلکسی A52 5G
 

 

این گوشی میان‌رده کره‌ای‌ها در فروشگاه آمازون در آلمان هم قرار گرفته که حتی قیمت بالاتری دارد. گلکسی A52 5G در این فروشگاه قیمتی برابر ۴۵۰ یورویی دارد. میزان رم و حافظه داخلی این دستگاه مشخص نیست اما با توجه به تاریخ ارسال، توسط یک فروشنده شخص ثالث فرستاده می‌شود، بنابراین نمی‌توان بطور کامل به قیمتش اطمینان کرد.

 

گلکسی A52 5G
 

 

فروشگاه لهستانی مشخصات این گوشی میان‌رده را تایید می‌کند. گلکسی A52 5G به نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۶۴ + ۸ + ۵ + ۲ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی و چیپ اسنپدراگون 750G مجهز می‌شود. انتظار می‌رود نسخه 4G دارای تراشه اسنپدراگون 720G باشد.

این گوشی هوشمند در رنگ‌های مشکی، سفید و بنفش وارد بازار می‌شود. اگرچه هنوز از این دستگاه رونمایی نشده، اما تا به امروز شاهد انتشار ویدیوی جعبه‌گشایی و همچنین تصاویر واقعی آن بوده‌ایم.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که این دستگاه در کشورهای مختلف، قیمت متفاوتی خواهد داشت با این حال انتظار می‌رود قیمتی نزدیک به ۴۰۰ یورو داشته باشد.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل با آزمایش خرید مستقیم از ویدئوهای یوتیوب، به دنبال ایجاد این امکان برای کاربران این شبکه اجتماعی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یوتیوب در حال آزمایش روشی ساده برای خرید مواردی است که در کانال‌های موردعلاقه شما مورد استفاده قرار گرفته یا ذکر شده‌اند. بر مبنای این قابلیت، تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خاصی را در ویدئو‌های خود قرار دهند. اگر روی نماد کیف خرید در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید یا ضربه بزنید، یوتیوب لیستی از موارد برجسته را نمایش می‌دهد.

 

به این ترتیب شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد آن محصولات را بررسی کنید، فیلم‌های مرتبط را تماشا کرده و موارد را بخرید. فقط کاربران آمریکایی که از طریق Android، iOS و وب به یوتیوب دسترسی دارند نماد کیف خرید را مشاهده خواهند کرد.

 

طی دو سال گذشته سازندگان توانسته‌اند کالا‌های خود را از طریق مرکز خرید در کانال خود بفروشند و به نظر می‌رسد این آزمایش جدید راهی دیگر برای درآمدزایی در یوتیوب باشد.

 

مدت‌هاست که گزارش می‌شود یوتیوب در حال جستجو برای یک ویژگی در این راستاست. تعدادی از سیستم عامل‌ها از ویژگی‌های خرید دیگری از جمله اینستاگرام و واتساپ استفاده می‌کنند، بنابراین خیلی تعجب آور نیست که گوگل در یوتیوب نیز همین کار را انجام دهد. این ایده می‌تواند از استقبال کاربران از تبلیغات گوگل در یوتیوب از سال ۲۰۱۵ نشئت گرفته باشد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78817.html



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی دیگر از خدمات تخصصی شرکت رایکانت طراحی، اجرا، نصب و راه‌اندازی اتاق سرور در بخش پسیو شبکه می‌باشد. اتاق سرور از جهات مختلفی به‌عنوان مهم‌ترین بخش شبکه محسوب می‌شود و می‌توان آن را به “مغز شبکه” تشبیه کرد. اتاق سرور در واقع مرکز کنترل و مدیریت شبکه بوده و تمامی تجهیزات سخت‌افزاری شبکه ائم از سرورها، سوییچ‌ها، روترها و غیره در این محل قرار می‌گیرند.

پیاده‌سازی اصولی اتاق سرور، منطبق بر استانداردهای روز می باشد. در این‌جا باید تمامی آینده‌نگری‌ها و نیاز‌سنجی‌های اتاق سرور ملزومات اتاق سرور به درستی صورت گیرد چرا که در بسیاری از مواقع امکان تغییرات اساسی در این بخش پس از اجرای پروژه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

طراحی، پیاده سازی، بازسازی و حفاظت فیزیکی اتاق سرور
طراحی و راه‌ اندازی دیتاسنتر کارآمد و مؤثر، برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مدرن امروزی، بسیار حیاتی است و به همین دلیل هیچ جایی برای اشتباه در نصب و راه‌ اندازی آن‌ها وجود ندارد. در استاندارد طراحی اتاق سرور بسیار مهم و ضروری است که شرایط به گونه‌ای در نظر گرفته شود که بعد از نصب و راه‌ اندازی، اتاق سرور بتواند حداقل برای 10 الی 15 سال بدون مشکل و ایراد اساسی، کارایی لازم را داشته باشد. با این حال بازنگری و بهینه ساری اتاق سرور در آینده نیز ضروری و لازم است و نباید آن را به حال خود رها کرد!

از آن‌جا که در اتاق سرور تجهیزات با ارزش و مهم شبکه قرار می‌گیرند، نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. از این‌رو در طراحی این بخش به تجهیزات نگهدارنده و تجهیزات امنیتی، نظارتی و حفاظتی اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و در مرحله نصب و راه اندازی شبکه این تجهیزات نصب می‌گردند.

پشتیبان دیتاسنتر
خدمات و سرویس‌های شرکت خدمات شبکه رایکانت در اجرای اتاق سرور و پیاده‌سازی آن، به حد زیادی انعطاف‌پذیر می‌باشد تا بتواند جوابگوی نیازهای متفاوت و بسیار زیاد مشتریان باشد. خدمات شبکه رایکانت قابل اعتماد بوده و با کمترین میزان مصرف منابع قابل ارائه برای مشتریان می باشد. ما شرایطی را فراهم می‌آوریم تا مشتریان ما بتوانند سازمان خود را با حداکثر بهره‌وری بنا کنند. سرویس‌های ما در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز بدون وقفه به مشتریان ارائه می‌گردد.

آینده نگری
شرکت خدمات شبکه رایکانت راهکارهای خود را در زمینه راه‌ اندازی اتاق سرور از نزدیک به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا یک رابطه مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل ایجاد کند. شرکت رایکانت متخصص در ارائه راهکار، طراحی و اجرای اتاق سرور و فروش تجهیزات اتاق سرور می‌باشد.

خدمات نصب و راه‌اندازی اتاق سرور شرکت رایکانت:
سرورها اغلب توانایی بروز رسانی سخت‌افزار و نرم‌افزار بدون راه‌اندازی مجدد، قابلیت پشتیبان‌گیری پیشرفته مکرر، امنیت بالا برای حفاظت از منابع، داده‌ها و حافظه و مدیریت آسان و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند.

مشاوره و بازدید رایگان، ارائه پروپزال و شرح عملیاتنصب و راه اندازی اتاق سرور
عایق‌بندی و ایزوله‌سازی دما و صدا در اتاق سرور
طراحی سقف و کف کاذب آنتی استاتیک مخصوص اتاق سرور
طراحی کابل‌کشی استاندارد دیتا (Fiber Optic , CAT 6 , CAT 6a) و صدا در اتاق سرور
طراحی ساختار رک و چیدمان در دیتاسنتر
بهینه‌سازی و ارتقا دیتاسنتر
سیستم سرمایشی و تهویه مطبوع اتاق سرور
سیستم اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور
سیستم تخلیه اضطراری گاز از اتاق سرور
سیستم‌های برق اضطراری اتاق سرور
سیستم‌های امنیتی کنترل ورود و خروج و دسترسی به اتاق سرور
سیستم‌های مانیتورینگ اتاق سرور و تجهیزات داخلی آن
نصب انواع سنسورهای تشخیصی و امنیتی در اتاق سرور
نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر
اجرای سقف و دیوارهای کاذب نسوز در اتاق سرور
اجرای کف کاذب در اتاق سرور
اجرای سیستم روشنایی استاندارد در اتاق سرور
خدمات مشاوره رایگان، طراحی، پیاده سازی و بازسازی مرکز داده استاندارد و راه اندازی اتاق سرور با مجوز نظام صنفی رایانه‌ای کشور، از خدمات ویژه شرکت رایکانت می باشد.

وظایف پشتیبان
استاندارد اتاق سرور:
سرور ترکیبی از سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتری است که برای مدیریت منابع شبکه اختصاص داده می‌شود. سرورهای شبکه، سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند با توان پردازش و ذخیره‌سازی هستند که بیشتر به عنوان مخزن مرکزی داده‌ها استفاده می‌گردند. در هنگام انتخاب سرور حتما باید ویژگی‌های سرور ارزیابی شود بخصوص امنیت در سرور بسیار حائز اهمیت است. چنانچه سرور بر روی حافظه داخلی متکی باشد، انتخاب نوع و ظرفیت دیسک یک نکته اساسی می‌باشد. استفاده از سرور با برند معتبر تضمین کننده کیفیت خدمات شرکت رایکانت خواهد بود.

بدون شک بهترین راهنمای خرید برای تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور مطابق با فعالیت مجموعه شما، مشورت با مشاوران فروش تجهیزات شبکه شرکت رایکانت خواهد بود، چرا که مشاوران فروش ما در این زمینه دارای تخصص و اطلاعات فنی و تجربی بالایی هستند.

سرورها دارای توانایی‌های مختلفی هستند. نمونه‌هایی از سرورها: software Server ،Database Server ،Cloud Server ،internet Server ،report Server و … هستند که هر کدام نیازمند CPU و RAM متفاوتی می‌باشند.

برای استاندارد سازی و ارتقاء اتاق سرور از کجا باید شروع کرد؟
اولین گام برای شروع استاندارد سازی و بهینه‌سازی اتاق سرور، مشورت با یک مشاور باتجربه و متخصص می‌باشد. یک مشاوره خوب تاثیر زیادی در جلوگیری از هدر رفتن هزینه و زمان دارد. شرکت خدمات شبکه رایکانت با رعایت استانداردها در طراحی و راه‌‌اندازی اتاق سرور این تضمین را به مشتریان خود می‌دهد که یک شبکه بهینه و کارآمد را داشته باشند. ما خدمات خود را با انجام تست‌های شبکه از جمله تست فلوک، گارانتی و تضمین می‌کنیم تا مشتریان از دریافت خدمات باکیفیت اطمینان حاصل نمایند.

بعد از انجام مشاوره و بررسی سازمان اقدام به ارائه طرح می‌شود و هزینه به سازمان اعلام می‌شود. پس از تایید شرکت رایکانت پروژه استاندارد سازی و اجرا اتاق سرور را آغاز می‌نماید.

اجرا و راه اندازی اتاق سرور
ماموریت ما
استاندارد سازی و مشخصات اتاق سرور، اتاق رک
بهتر است محل قرارگیری اتاق سرور مکانی در مرکز ساختمان و به دور از رفت و آمد باشد.
اتاق سرور فاقد پنجره باشد.
دیوار، کف و اتاق دارای عایق صدا باشند.
ابعاد اتاق سرور به متراژ مجموعه و مقدار تجهیزات در دیتاسنتر بستگی دارد.
اجرای کف کاذب، برای مدیریت ایمن تجهیزات شبکه، توزیع بار و انعطاف‌پذیری اتاق سرور.
دما در اتاق سرور باید بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد و رطوبت بین 30% تا forty five%.
اتاق سرور مجهز به دستگاه تهویه مطبوع مناسب باشد.
اندازه سقف در اتاق سرور دو متر و هفتاد سانتی متر باشد.
ارتفاع کف در اتاق سرور بیش از a hundred and fifty میلی متر باشد.
در اتاق فقط وجود یک در الزامی است، جنس درب‌ها می‌بایست فلزی و ضد حریق باشد.
استفاده از دوربین‌های امنیتی، سیستم خنک کننده، اطفاء حریق و نصب سنسور لرزه نگاری الزامی است.
استفاده از آلارم و سیستم هشدار دهنده.
نصب سیستم کنترل تردد.
رک‌ها طوری چیدمان شوند تا در صورت نیاز به نصب تجهیزات دیگر در آینده، احتیاجی به جابجایی نباشد.
برای اتاق سرور یک منبع تغذیه در نظر گرفته شود.
وجود یک تلفن در اتاق سرور ضروری است.
کف کاذب و سقف کاذب از پرکاربردترین تجهیزات در اتاق سرور است. برای انتخاب کف کاذب باید مواردی از قبیل شرایط جغرافیایی دیتاسنتر، ارتفاع کف کاذب با کابل‌ها، میزان فشار و سنگینی تجهیزات داخل اتاق را در نظر گرفت. هزینه اجرا و نصب کف کاذب به میزان متراژ اتاق سرور، کیفیت جنس و مصالح بکار رفته بستگی دارد. شما می‌توانید جهت اطلاع از هزینه و قیمت اجرا و نصب سقف کاذب، کف کاذب اتاق سرور با مشاوران متخصص ما در این زمینه تماس بگیرید.

سقف کاذب استاندارد با توجه به نیاز مشتری در انواع فلزی، آلومینیومی، شیشه‌ای و … کار می‌شود. سازه‌ها در سقف کاذب از جنس ورق گالوانیزه روکش دار می‌باشد و همچنین سقف کاذب باید مقاوم در برابر آتش سوزی و رطوبت باشد.

استاندارد سازی اتاق سرور توسط متخصصین درشرکت خدمات شبکه رایکانت، تعهد به تحویل پروژه در زمان‌بندیمشخص شده و پیاده‌سازی آن با حداقل هزینه، جزو اولویت‌های ماست.

خدمات مشاوره شبکه
تیم‌های استاندارد سازی اتاق سرور شرکت رایکانت:
امنیت اتاق رکتیم مشاوره رایگان (تلفنی و بازدید حضوری)
تیم طراحی نقشه شبکه
تیم زیر ساخت شبکه و پسیو کار
تیم اجرای کف کاذب ضد حریق، سقف کاذب ضد حریق استاندارد اتاق سرور
تیم برق کار استاندارد اتاق سرور
تیم پشتیبانی شبکه
طراحی اتاق سرور و اتاق رک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این طراحی باید بر اساس استانداردها و اصول طراحی شبکه انجام گیرد. رعایت این استانداردها در ایجاد یک شبکه کارآمد، قابل اطمینان و با دسترس پذیری بالا تأثیر بسزایی دارد. اتاق سرور شما می تواند با توجه به نیازهای کسب و کارتان از بسیار ساده و دقیق باشد.

اگر اتاق سرور شما نیاز به ارتقاء و یا تعمیرات اساسی دارد، ما می‌توانیم آن را در محیط کاری شما به صورت لایو، بدون قطعی و با کمترین میزان آلودگی انجام دهیم.

چنانچه نیاز به طراحی یک اتاق سرور و دیتاسنتر دارید و یا اینکه به دنبال ساخت، تثبیت و ارتقاء آن هستید، شرکت رایکانت تخصص حرفه‌ای و تجربه غنی در این زمینه دارد. برای دریافت خدمات مشاوره شبکه با ما تماس بگیرید و یا اطلاعات پروژه خود را برای ما ایمیل نمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل از قابلیتی جدید برای مشاهده میزان دما در شهرها و جنگل‌ها پرده برداری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گوگل امروز از ابزاری رونمایی کرد که می تواند با طرح ریزی مکان هایی که بیشتر به درخت نیاز دارند، به شهرها در خنک نگه داشتن ساکنان کمک کند. معمولاً شهرها از محیط اطرافشان گرم تر هستند، چرا که ساختمان ها و آسفالت جاده‌ها گرما را در خود حبس می کنند. یکی از راه‌های آسان پایین آوردن دمای مناطق شهری کاشت درختان بیشتر در محله‌ها با درختان نامتراکم است.

 

Tree Canopy Lab گوگل از تصاویر هوایی و گوگل AL برای بررسی مکان هر درخت موجود در کشور استفاده می‌کند. این برنامه اطلاعات را به علاوه داده های اضافی در مورد محل هایی که تراکم جمعیت بیشتر دارد و در معرض خطر دمای بالاتر است، روی یک نقشه تعاملی پیاده می‌کند. امید بر آن است که کاشت درختان در این مناطق به شهرها کمک کند تا با جهان در حال گرم شدن سازش یابند و هنگام آمدن موج هوای گرم از جان مردم محافظت کنند.

 

گوگل ابتدا طرح Tree Canopy Lab را در لس آنجلس آزمایش کرد. به گفته این شرکت، داده ها درمورد صدها شهر دیگر در حال پیشرفت است. مهندسان شهرسازی که می خواهند از این ابزار در آینده استفاده کنند می توانند از طریق فرمی که گوگل همراه با یک اعلامیه پست کرد، با این شرکت ارتباط برقرار کنند.

تاثیر ابزار جدید گوگل در برآورد تعداد درختان یک منطقه

راشل مالاریچ، اولین جنگلبان شهر لس آنجلس می‌گوید: «ما قادر خواهیم بود تا برای برطرف کردن آن گرمای شهری تمام توجه خود را معطوف به جایی کنیم که بهترین سرمایه گذاری استراتژیک در آن وجود دارد».

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78843.html



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امنیت ویپ VoIP
امنیت ویپ (VoIP)، یک جستار زیاد گسترده و و مهم می باشد و می طاقت برای آن تعاریف مختلفی ارائه کرد؛ به طوری که هیچ یک از این تعاریف قطعی و تغییر ناپذیر نخواهند بود، چراکه امنیت در بستگی با مسائلی است که هر روز در حال تغییر و تحول می باشند. البته در اینجا امنیت در سیستم های تلفنی بر پایه VoIP مطرح می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره سیستم های تلفنی بر پایه VoIP می توانید به نوشتار زیر مراجعه کنید.

ویپ (VoIP) چیست؟

امنیت فقط از میان بردن مشکلات یک المان مشخص نیست، بلکه مجموعه ای از افزارها و فرآیندها می باشد؛ به عبارت دیگر امنیت همچون زنجیری است که اگر یکی از حلقه های آن ناتوان باشد، آن زنجیر به سادگی از هم گسیخته خواهد شد.

هدف از این نوشتار برقراری ۱۰۰% امنیت در سیستم شما نیست، بلکه فقط بعضی مسائل مهم و پایه ای و ابزارهای مرتبط با آن باره بررسی قرار گرفته اند. از آنجایی که هر سیستم تعاریف و طراحی مختص به خود را دارد، هیچ مستندی نمی تواند به شما این تضمین را بدهد که امنیت کامل در سیستم شما برقرار می گردد.

نکته ی قابل توجه سایر این است که برقراری امنیت از یک تابع نمایی پیروی می کند. به عبارت دیگر ممکن است تا حدود ۶۰ درصد امنیت سیستم خویش را با سپریدن برخی تنظیمات و تعریف سیاست های امنیتی، برقرار کنید، بدون اینکه احتیاج به ساز و برگ دشوار افزاری خاصی داشته باشید. ولی برای آنکه این میزان را به ۹۵ درصد افزایش دهید، باید از تجهیزات خاصی کاربرد نمایید که برای شما هزینه خواهد داشت امنیت voip و اگر بخواهید این میزان را به ۹۹ درصد برسانید، هزینه ها به شدت افزایش خواهد یافت. نکته ی مهم سایر این است که هیچوقت به امنیت ۱۰۰ درصد دست نخواهید یافت.

با پروا به گزارش ها بازپسین مبنی بر تازش به سیستم های تلفنی VoIP، دپارتمان تعلیم کمپانی ساعیان ارتباط بر آن شد تا نوشتار ای در مورد امنیت VoIP برای شما علاقمندان به این پهنه تعبيه کند که در آن به رسیدگی گزند پذیری ها، انحاء و ابزارهای مقابله با این تهدیدات امنیتی بر روی سیستم های تلفنی‌ بر پایه VoIP پرداخته و در سرانجام یک گذرگاه حل برای افزایش امنیت تا نزدیک ۹۵ درصد ارائه می شود.

سیستم های تلفنی
در این نوشتار کوشش شده است لغایت تدبیر های ارائه شده، قابل بهره‌گیری برای اکثر سیستم های تلفنی مبتنی بر IP باشد، اما به انگیزه رایج بودن سیستم های تلفنی مبتنی بر نرم افزارهای متن باز همچون Asterisk و FreeSwitch، سیستم استریسک در نمونه ها بکارگرفته شده است.

لایه های امنیتی VoIP
برقراری امنیت حائز لایه های گوناگون می باشد؛ به عبارت سایر در جهت امن سازی یک سیستم، باید سطوح مختلفی از امنیت را پیاده سازی کرد. لایه هایی دربرگیرنده فایروال، احراز هویت و مانیتورینگ از آنگونه آن می باشد. این معماری ابتدایی ترین سطوح امنیتی را پوشش می دهد، به طوری که با پیاده سازی صحیح این لایه ها و تکنیک های پسندیده و مرتبط با آن ها، می طاقت امنیت سیستم را به چهره قابل توجهی درمان بخشید. شاید همانطور که در سرآغاز اشاره شد، برای افزایش سطح امنیت، شمار لایه ها و نوع ابزارهای پیوسته با هر لایه، تغییر خواهد کرد.

حملات داخلی و یا خارجی
یکی سایر از مسائل مهم که کمتر به آن توجه می شود، منشا تهدیدات امنیتی است. معمولا انگار می شود که حملات فقط منشا اینترنتی و بیگانه دارند، این در صورتی است که تهدیدات امنیتی درونی نادیده گرفته می شوند؛ در حالی که از داخل، دسترسی به منابع سیستم آسان تر بوده و بسیاری از فیلترهای امنیتی وجود نخواهد داشت.

VoIP-Security-1

یکی از رایج ترین جمله هایی که شنیده می شود این است که "کارمندان نزاکت کافی برای نفوذ به سیستم را ندارند"؛ در حالی که نصب یک بدافزار با توانایی اندوخته سازی نام کاربری و رمز عبور مربوط به تلفن ها، توسط کارمندی که از تو به سیستم دسترسی دارد، امنیت سیستم تلفنی را به شدت ترسانیدن کرده و امکان نفوذ به سیستم را از بیرون افزایش می‌دهد. بر این اساس، باید امنیت سیستم را از تو و بیرون شبکه باره پروا پیمان داد و همه ی سیاست های امنیتی را بر روی هر دو حوزه اعمال کرد.

VoIP-Security تاختن های ویپ

انواع حملات بر روی سیستم های تلفنی بر پایه VoIP
حملات و نفوذهای صورت گرفته بر روی سرورهای تلفنی معمولا دو منظور را تعقیب می کنند:

سرقت خطوط تلفنی شهری و یا ترانک ها.
آسیب رساندن به سیستم تلفنی و برپایی توقف در سرویس دهی.
در حملات نوع اول که متاسفانه در مملکت ما بسیار رایج است، نفوذگر از خطوط ارتباطی سیستم تلفنی براری برقراری تماس های تلفنی بیگانه که پرهزینه هستند، بهره‌گیری می کند. به عبارت سایر از طریق سیستم تلفنی هدف، با دو نقطه مختلف تماس برپا می گردد و سپس این دو تماس را به هم متصل می کنند و از این طریق از خطوط تلفنی، سوء کاربرد می گردد. حملات رایج برای این منظور عبارتند از:

SIP Registration Scan attack ،Dictionary attack ،Brute Force.

در روش دوم، هدف اصلی به خطر انداختن یک سوداگری و برپایی پریشانی در ارتباطات تلفنی آن هاست، که معمولا کارمندان ناخشنود و یا رقبا اقدام به این کار می کنند. حملاتی همچون SIP Scan، Port Scan، SSH Brute Force، DoS و DDoS برای این هدف باره کاربرد قرار می گیرند.

حملات و تهدیدات امنیتی سیستم های تلفنی به این دو طریق ختم نمی شوند؛ به عنوان نمونه ممکن است نفوذ با منظور دزدی اطلاعات تماس و یا اطلاعات کاربران یک سیستم تلفنی، و یا دست یابی به زیرساخت شبکه باشد.

همانطور که در سرآغاز گفته شد برای بازداری از انواع این تهدیدات و رسیدن به 99 درصد امنیت، ساز و برگ مشکل افزاری و نرم افزاری خاصی باره بیچارگی است؛ در نتیجه در پیوستگی به رسیدگی راه حل هایی می پردازیم که گمان کردن بروز حملات رایج را کاهش می دهد.

آسیب پذیری های امنیتی سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP
VoIP- رمز عبور و password


رمز عبور
رمزهای عبور و یا به اصطلاح Secret در دنیای VoIP، احد از مهم ترین گزند پذیری های سیستم های تلفنی می باشد. به طوری که یک نفوذگر با یافتن یک نام کاربری و رمز عبور آن می تواند از راه سیستم تلفنی شما تماس مجانی پایدار کند. در نتیجه، در صورت اصلاح رمزهای عبور، به میزان قابل توجهی امنیت سیستم تلفنی افزایش خواهد یافت.

معمولا کاربران از رمزهای عبور ساده برای آزمایش سیستم استفاده می کنند و بدون بررسی سیستم از لحاظ امنیتی، آن را پایین بار می برند؛ و رمزهای عبور ساده و قابل تشخیص، به عنوان یک حفره امنیتی در سیستم باقی می مانند.

اهمیت رمزهای عبور برای هر داخلی (Extension) زمانی که کاربران راه دور و بیرونی داشته باشید، مشخص می گردد. چرا که در این چهره با یافتن رمز عبور به راحتی می تاب از سیستم تلفنی سوء استفاده شود.

یکی سایر از اشتباهات رایج تشابه رمز عبور با شماره داخلی و استفاده از رمزهای عبور پیش فرض می باشد. به عنوان نمونه داخلی 201 با رمز عبور 201؛ این رمز عبور مثل این است که کاربر رمز عبوری ندارد.

رمزهای عبور باید ساختار مناسبی از لحاظ شمار کاراکترها و گونه آن ها داشته باشند. به عنوان مثال دودمان 55178 را در عقیده بگیرید. این رمز عبور ناتوان است، چرا که ابزارهای نفوذ خیلی ابتدایی هم می توانند با چندین مرتبه تست آن را پیدا کنند. یا زنجیره test123 نیز به همین صورت قابل تشخیص خواهد بود. بعضی الگوهای رایج و بسیار ساده که در دقایق نخست به وسیله ابزارهای نفوذ، شکسته می شوند در سنه 2014 به صورت زیر لیست شده اند:

123456
123456789
Password
1234
12345
1234567
12345678
abc123
Qwerty
123123
اما دودمان SE55na8tE از لحاظ شمار کاراکتر و ترکیب حروف و اعداد حائز ساختار مناسبی می باشد. البته رمزهای عبور این چنینی زیاد مشکل به خاطر سپرده می شوند، به همین دلیل به نگهداری دربایستن دارند.

شاید جالب باشد بدانید چنانچه مکانیزمی برای بلاک کردن در سیستم هستی نداشته باشد، یک بد اسباب می تواند نزدیک 30 الی 40 درخواست رجیستر در ثانیه، بر روی یک خط ADSL با پهنای باند 1Mbps، ارسال کند؛ که بر این بنیاد می تواند در طول چند ساعت یک لغت نامه را به صورت کامل تست کند. (Dictionary Attack)

در بسیاری از موارد که سیستم تلفنی باره حمله پیمان گرفته است، حجم پیام های ارسالی به حدی بالا بوده است که همه شبکه نیز مختل شده است و یا کیفیت سایر مکالمات تلفنی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

به عنوان نکته ی پسین مرتبط با رمزهای عبور، باید به این نکته پروا داشت که رمز عبور فقط مربوط به درونی ها نیست بلکه در تعریف ترانک ها میانی سیستم های تلفنی و یا گیت وی های VoIP نیز باید نکات امنیتی ذکر شده، رعایت شوند.

برای کسب اطلاعات اغلب در مورد گیت وی VoIP می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

گیت وی VoIP و کاربردهای آن

 

غیر پرکار کردن قابلیت ها و یا ماژول های بدون استفاده
یکی دیگر از اقداماتی که باید در حین تاسیس سیستم های تلفنی مورد توجه پیمان گیرد، غیرفعال کردن امکانات و یا ماژول هایی است که در حال آماده از آن ها بهره‌گیری نمی شود یا به نحوی برای عملکرد اصلی سیستم، الزامی نیستند. چرا که بسیاری از این قابلیت ها نوعی درگاه ورود به سیستم محسوب می گردند و یا نفوذگر از راه آن ها، می تواند از سیستم سوء بهره‌گیری کند.

به عنوان مثال در سیستم استریسک، باید ماژول pbx_spool را در صورتی که از آن استفاده نمی شود، غیر فعال کرد. این ماژول امکان عدد گیری لیستی از شماره تلفن ها را فراهم می کند که ابزاری زیاد پسندیده برای نفوذگران می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سامسونگ قصد دارد مدل جدیدی از گلکسی کروم بوک خود موسوم به کروم بوک ۲ را روانه بازار کند. مدل اولیه این کروم بوک اوایل سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، تصاویری که از کروم بوک جدید در اینترنت منتشر شده نشان می‌دهد این محصول از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل قبلی دارد. اما تغییراتی در پرت‌ها و نیز در تنوع رنگی این کروم بوک ایجاد شده است.

 

قیمت مدل اولیه کروم بوک ۹۹۹ دلار بود و گفته می‌شود مدل جدید قیمت بیشتری خواهد داشت. البته با توجه به وجود کروم بوک های دیگری در بازار با قیمت‌های کمتر مشخص نیست کروم بوک ۲ سامسونگ تا چه حد مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توان به پیکسل بوک گو شرکت گوگل اشاره کرد که امکانات خوبی دارد و قیمت آن ۶۵۰ دلار است.

 

یکی از نقاط ضعف کروم بوک اولیه سامسونگ شارژ باتری کم آن بود که ظاهراً در مدل جدید این مشکل برطرف شده است. البته دقیقاً مشخص نیست شارژ کروم بوک ۲ سامسونگ به چه میزان خواهد بود. نمایشگر ۴K نیز از جمله مزایای کروم بوک ۲ خواهد بود.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067031.html



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در آگوست گذشته اخباری در مورد عرضه گوشی جدید اوپو با نمایشگر کشویی و بزرگ شونده منتشر شد و حالا اطلاعات جدیدی در این زمینه در دسترس قرار گرفته است. 

به گزارش  مهر به نقل از جی اس ام آرنا، صفحه نمایشگر این گوشی به صورت کشویی و جمع شونده طراحی شده که با باز شدن به صورت عمودی تا ۸۰ درصد بزرگ‌تر می‌شود.

 

در پشت این گوشی نیز سه لنز دوربین در نظر گرفته شده و برای عکاسی و فیلمبرداری در شب فلاش ال ای دی در کنار دوربین‌ها در نظر گرفته شده است.

 

بر روی نمایشگر اصلی این گوشی حفره‌ای به عنوان دوربین سلفی وجود ندارد و لذا یا دوربین سلفی در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد یا قرار است نمایشگر دیگری برای تهیه عکس‌های سلفی در کنار نمایشگر اصلی در نظر گرفته شود.

 

 

 

سیم کارت این گوشی در سمت راست بدنه آن نصب می‌شود و فقط در صورت باز کردن کامل نمایشگر در دسترس خواهد بود. همچنین دو دستگیره کوچک در بالا و پایین گوشی برای آویزان کردن آن وجود خواهد داشت.

 

 

اوپو خود هنوز به طور رسمی زمان عرضه و قیمت این گوشی را اعلام نکرده است و لذا این گوشی هنوز یک گوشی مفهومی تلقی می‌شود. گوشی یادشده که اوپو ایکس ۲۰۲۱ نام گرفته از نظر ظاهری شبیه به آیفون ۱۱ است. اما مشخص نیست آیا قدرت سخت افزاری آن نیز به اندازه این گوشی یا بیشتر از آن خواهد بود یا خیر.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067435.html



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امنیت ویپ (VoIP)، یک موضوع بسیار گسترده و و مهم می باشد و می تاب برای آن تعاریف مختلفی ارائه کرد؛ به طوری که هیچ یک از این تعاریف قطعی و تغییر ناپذیر نخواهند بود، چراکه امنیت در ارتباط با مسائلی است که هر روز در حال تغییر و دگرگونی می باشند. البته در اینجا امنیت در سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP مطرح می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP می توانید به نوشتار ذیل مراجعه کنید.

ویپ (VoIP) چیست؟

امنیت تنها از بین بردن مشکلات یک المان مشخص نیست، بلکه گردآور ای از ادوات و فرآیندها می باشد؛ به عبارت دیگر امنیت همچون زنجیری است که اگر یکی از حلقه های آن ضعیف باشد، آن زنجیر به سادگی از هم گسیخته خواهد شد.

هدف از این مقاله برقراری ۱۰۰% امنیت در سیستم شما نیست، بلکه تنها امنیت در voip بعضی مسائل مهم و پایه ای و ابزارهای پیوسته با آن باره رسیدگی قرار گرفته اند. از آنجایی که هر سیستم تعاریف و طراحی مختص به خود را دارد، هیچ مستندی نمی تواند به شما این تضمین را بدهد که امنیت کامل در سیستم شما استوار می گردد.

نکته ی قابل توجه سایر این است که برقراری امنیت از یک تابع نمایی اطاعت می کند. به عبارت سایر ممکن است تا حدود ۶۰ درصد امنیت سیستم خویش را با انجام بعضی تنظیمات و تعریف سیاست های امنیتی، برقرار کنید، بدون اینکه احتیاج به تجهیزات مشکل افزاری خاصی داشته باشید. ولی برای آنکه این میزان را به ۹۵ درصد افزایش دهید، باید از تجهیزات خاصی استفاده نمایید که برای شما هزینه خواهد داشت و اگر بخواهید این میزان را به ۹۹ درصد برسانید، خرج ها به شدت افزایش خواهد یافت. نکته ی مهم سایر این است که هیچوقت به امنیت ۱۰۰ درصد دست نخواهید یافت.

با توجه به گزارش ها اخیر مبنی بر تازش به سیستم های تلفنی VoIP، دپارتمان تعلیم کمپانی ساعیان بستگی بر آن شد لغایت مقاله ای در مورد امنیت VoIP برای شما علاقمندان به این گستره تهیه کند که در آن به بررسی آفت پذیری ها، روش ها و ابزارهای رویارویی با این تهدیدات امنیتی بر روی سیستم های تلفنی‌ مبتنی بر VoIP پرداخته و در پسین یک گذرگاه حل برای افزایش امنیت تا حدود ۹۵ درصد ارائه می شود.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مجمع عمومی عادی سالیانه‌ی شرکت ‌«ستاره‌ درخشان همراه‌ کیش» برای سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۹, در ۱۸ بهمن‌ماه با حضور تمام سهام‌داران برگزار شد. گزارش عملکرد سالیانه شرکت ستاره اول در این نشست حاکی از رشد ۷۷ درصدی درآمد عملیاتی و افزایش ۴۸ درصدی سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۹۹ بود.

 به گزارش زومیت، مجمع عمومی عادی شرکت ‌ستاره‌ اول در محل دفتر هماهنگی این شرکت در تهران و با حضور معاونت‌های بازاریابی و فروش، توسعه، راهبرد و سرمایه‌گذاری، مالی و تدارکاتی شرکت همراه اول، مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره مؤسسه رفاهی همراه ‌اول برگزار شد. در این مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، محمد جواد صدوقی، مدیرعامل ستاره اول، به ارائه‌ی گزارش عملکرد سالیانه‌ی شرکت پرداخت و به سؤالات سهام‌داران پاسخ داد.

نشست شرکت ستاره اول همراه اول گزارش سال مالی

از جمله دستاوردهای شاخص مالی این شرکت در سال مالی اخیر باید به رشد ۷۷ درصدی درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ نسبت به سال مالی قبل، كسب باﻻترين درآمد عملياتی در بين شركت های گروه همراه اول و دستیابی به درآمد بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریالی اشاره کرد. همچنین سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۹۹ نسبت به سال مالی گذشته ۴۸ درصد و سود به‌ مقدار ۲۰۶۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

در انتهای نشست با موافقت حداکثری سهام‌داران، صورت‌های سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۹ تصویب شد و اخذ گزارش مقبول حسابرس برای پنجمین سال متوالی مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین بر ادامه‌ی روند رو به رشد شرکت، افزایش سهم بازار و حوزه‌های  درآمدی شرکت تأکید شد.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368014-setare-avval-mci-financial-year/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()